MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Reinoud87 schreef: Vooral rondje Dordt is erg tof. Complimenten!
Ik mocht willen dat Dordrecht zo`n rondje had :wink:
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Haha, fijn die auto correct in combinatie met te snel willen ;)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Reinoud87 reed z'n eerste rondje ooit in een zeer verdienstelijke 28 minuutjes rond.
Drieluik lag er dan ook prima bij. Blijft toch altijd weer genieten hier.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Het lag er vanmorgen ook prachtig bij, maar dat dachten meer mensen. Holy f**k, wat een drukte :o
dreezzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 00:43
Mijn mountainbike: Lux Trail

Vandaag rond 1800 uur het drieluik gereden. Ondanks de regen van vanmiddag lag de baan er geweldig goed bij. Jammer dan weer dat er 6 motorcrossers het nodig vonden om tegen de richting in vanaf de Meerberg(waar de eerste sporen lagen) tot aan de Bergsebaan ( waar wij ze tegen kwamen) over het parcours te raggen. Daar komen nog eens ongelukken van.....wat een idioten.
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

dreezzz schreef:Vandaag rond 1800 uur het drieluik gereden. Ondanks de regen van vanmiddag lag de baan er geweldig goed bij. Jammer dan weer dat er 6 motorcrossers het nodig vonden om tegen de richting in vanaf de Meerberg(waar de eerste sporen lagen) tot aan de Bergsebaan ( waar wij ze tegen kwamen) over het parcours te raggen. Daar komen nog eens ongelukken van.....wat een idioten.
Jammer van die motorcrossers. In de loonse en drunense duinen zie ik ze ook vaker dan een aantal jaar geleden. :evil:
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

CD en vrachelen gereden vanochtend, lag er allemaal goed bij! Wel druk, maar het weer was ook prachtig!. Dorst en CD al een hoop x gereden, vrachelen voor het eerst. Prachtige route met veel afwisseling. Complimenten voor het onderhoud :-q :-q
peter40
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: za 11 juni 2011, 12:25
Mijn mountainbike: Scalpel Carbon 2 2021

Gisteren om 8 uur op Vrachelen het nodige hout verwijderd van de baan. Veel stronken bewust neer gelegd, vooral op onoverzichtelijke stukken. Het blijft uitkijken, vooral in de afdalingen waarna een bocht volgt.
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

peter40 schreef:Veel stronken bewust neer gelegd, vooral op onoverzichtelijke stukken.
Ik blijf dit onvoorstelbaar vinden. Dat is toch gewoon poging tot het toebrengen van ernstig letsel? Zou het geen optie zijn om dit structureel te melden bij grondeigenaar / politie / gemeente? We zouden 'incidenten' (gevonden struikelhout) kunnen bundelen, eventuele trends ontdekken zodat boa gericht kan surveilleren. Ik snap dat die ook niets klaarmaken, maar zonder meldingen gebeurt er helemaal niets. Komt het een keer tot een ongeluk, dan kunnen ze van die kant in ieder geval niet zeggen dat ze van niets wisten.

Ik zou hiervoor zelfs wel wat tijd en bijvoorbeeld een (infrarood)nachtcamera (zo'n 'wildlife' trap) willen sponsoren. Een online meldingsformulier is zo in elkaar geknutseld. Voor het aanpakken van zulk huftergedrag loop ik best wel warm.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

WelkomBuiten schreef:
peter40 schreef:Veel stronken bewust neer gelegd, vooral op onoverzichtelijke stukken.
Ik blijf dit onvoorstelbaar vinden. Dat is toch gewoon poging tot het toebrengen van ernstig letsel? Zou het geen optie zijn om dit structureel te melden bij grondeigenaar / politie / gemeente? We zouden 'incidenten' (gevonden struikelhout) kunnen bundelen, eventuele trends ontdekken zodat boa gericht kan surveilleren. Ik snap dat die ook niets klaarmaken, maar zonder meldingen gebeurt er helemaal niets. Komt het een keer tot een ongeluk, dan kunnen ze van die kant in ieder geval niet zeggen dat ze van niets wisten.

Ik zou hiervoor zelfs wel wat tijd en bijvoorbeeld een (infrarood)nachtcamera (zo'n 'wildlife' trap) willen sponsoren. Een online meldingsformulier is zo in elkaar geknutseld. Voor het aanpakken van zulk huftergedrag loop ik best wel warm.
Zelf ben ik mede-routebeheerder. We hebben soortgelijk gevalletje gehad. Punaises werden gestrooid. We hebben ook wildcamera opgehangen, maar weten niet helemaal of dit juridisch te verantwoorden is. Dus als iemand van plan is camera op te hangen denk even goed na. Hou radiostilte in acht, dus geen berichten op dit forum of Facebook. Als je dader in beeld hebt, probeer te achterhalen wie het is en ga even persoonlijk gesprekje aan. Wil persoon dit niet toegeven, dan kun je altijd iets anders doen met de beelden... :winkie:
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Vandaag ook paar rondjes gereden en inderdaad wat dwarsliggende takken gespot. Gewoon even opzij gegooid en daarna weg vervolgd... Baan was perfect, complimenten voor het onderhoud!
Gebruikersavatar
hardlopertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 642
Lid geworden op: ma 11 januari 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon
Contacteer:

Heren,

Graag exacte locatie via PB. Op de achtergrond kunnen we heel veel oplossen. Helaas kunnen we niet alles op de voorgrond oplossen :-{

Wanneer je een gevaarlijke situatie tegen komt door het toedoen van een dergelijke idioot kun je altijd aangifte doen! Uiteraard moedigen wij dit van harte aan. Mocht je in de gelegenheid verkeren; gooi de takken svp aan de kant! Kleine moeite waar je veel bikers blij mee maakt!

Fijne avond,
Maurice
Trailbuilder @MTB Tracks O'hout
Like ons! http://www.facebook.com/MTBTracksOosterhout" onclick="window.open(this.href);return false;
Topic Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen Klik!

Mail: info@mtbtracksoosterhout.nl
JvZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 9 maart 2015, 22:02

Dorst / Cadettenkamp lag er vandaag top bij! complimenten idd
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Tussen 5 en 6 uur nog even een rondje dorst geknald, lekker rustig en de baan lag er super bij. Geen gekke stronken of andere obscure obstakels :wink:

Gelijk en nieuw PR, 24.00 :bier: in een jaar tijd toch 3 minuten eraf weten te krijgen , ik denk 2 minuten op techniek en 1 minuut op conditie
Gijs87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: do 29 mei 2008, 21:17
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9 (2018)

Gister rondje VCD gedaan.. Op diverse oversteek plaatsen (2) en als je valverweg deel 1 van cadettenkamp bent lag er glas op het pad! Ik heb zoveel mogelijk weg gehaald maar schrok er wel van!

Verder was het wel weer een fijn rondje.. Wel zwaar met dat mulle zand!
Als ik niet met de Porsche mag, pak ik toch gewoon de fiets.
Plaats reactie