MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 757
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Zo het onderhoudsduo is weer thuis.De een uit het ,hoge, noorden en de ander uit het zonnige zuiden!!
Gelijk maar een inspectierondje gereden en het viel ons niet tegen na 4 weken afwezigheid.
Alleen vond ik dat de herfst al vroeg was begonnen met veel rotzooi en blad overal.
Dus zijn maar gelijk gaan blazen en zie het verschil !!

Alleen zullen dit de komende weken nog veel moeten doen en zullen we nog wel wat hulptroepen nodig hebben.

Je hoort het wel.

Gr robke en maurice
dreezzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 00:43
Mijn mountainbike: Lux Trail

Vanavond Rob nog lekker aan de slag gezien met de bladblazerd op Vrachelen, keurig werk geleverd hoor! :-q
En veel led lantaarns en kaarsjes net na de oversteek van de Bergsebaan richting de Meerberg langs de route..... Niks te gek he van ons onderhoudsteam voor ons :tong kunnen we dat er niet in houden :D
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Onderhoudsman schreef:Zo het onderhoudsduo is weer thuis.De een uit het ,hoge, noorden en de ander uit het zonnige zuiden!!
Gelijk maar een inspectierondje gereden en het viel ons niet tegen na 4 weken afwezigheid.
Alleen vond ik dat de herfst al vroeg was begonnen met veel rotzooi en blad overal.
Dus zijn maar gelijk gaan blazen en zie het verschil !!

Alleen zullen dit de komende weken nog veel moeten doen en zullen we nog wel wat hulptroepen nodig hebben.

Je hoort het wel.

Gr robke en maurice
Even de oproep van Robke ondersteunen: want uit eigen ervaring weet ik dat bij het onderhoud van een veel gebruikte route het fijn is om ''spontaan'' hulp te krijgen. Geeft veel voldoening, en... het is een goede conditietraining :lol: .
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

AfbeeldingSleutel gespot op Cadettenkamp, klein stukje voorbij het deel over het brede pad en normsle fietspad
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Heerlijk gefietst vandaag. Was wel wat modderiger dan verwacht, maar begreep dat er nog een flinke bui was geweest deze ochtend. Dorst lag er uitstekend bij, vrij 'makkelijk' een kleine minuut van mijn PR gereden.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

We kwamen Rob nog tegen op het voor ons, gestart vanuit Het Houtse Meer, laatste stuk Vrachelen. Het bos na de camping dus. Hij stond al te praten met een groepje bikers, we knalden er haast bovenop. Verderop stond zijn maat te scheppen. Respect mannen, op je vrije zondag. :-q
En wat Reinoud87 al zei, wat een water toch nog op de tracks. Gek genoeg viel de put van Caron, vroeger de prut van Caron, me nog erg mee. Cadettenkamp was 't slechtst eigenlijk, Dorst een stuk beter. We hadden een middagje UHR geskipt in het kader van trailrespect, maar hier viel het toch nog erg tegen.
Dorst wederom een lage 27-er gereden, iets boven m'n PR. Wat is 't toch een heerlijke racebaan. En voordeel vanuit Vrachelen starten is dat je warm aan die ronde begint. Blijft toch een heerlijk drieluik hoor.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 757
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Net terug van de 3 rondjes en het lag er mooi droog bij.
Maar ik denk aan alle sporen te zien dat er gisteren door iets teveel volk op een te natte baan is gereden!!
Op heel veel plekken liggen modderruggen voor de afvoerputjes,dus bij de volgende hoeveelheid regen kan het niet weg en blijft het langer nat.
Dus is het misschien wel handig dat men bij volgende keer daar even over nadenk!!

Scheel ons een hoop werk!!

Bedankt alvast.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Sommige houden zich niet aan de #trailrespect helaas.
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Heerlijk rondje drieluik gedaan vandaag tijdens een lange lunchpauze. Echt een racebaan nu. Op Vrachelen is zichtbaar hard gewerkt aan de afwatering. Op de route in de buurt van het Schiedams Schoolbuitenhuis (geloof ik, dat kamphuis net voor je naar de Kwikstaart gaat) hangen veel aanwijzingen voor een speurtocht op de route. Oppassen voor groepjes kinderen dus.

De klimheuvels bij Dorst zijn erg modderig. Zou het kunnen zijn dat deze zijn afgesloten, maar dat onverlaten het lint en balk aan de kant hebben gegooid? Ik zag het wel liggen, maar pas bij passeren na de heuveltjes gedaan te hebben begon me te dagen dat ze misschien helemaal niet toegankelijk zouden moeten zijn.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Onderhoudsman schreef:Net terug van de 3 rondjes en het lag er mooi droog bij.
Maar ik denk aan alle sporen te zien dat er gisteren door iets teveel volk op een te natte baan is gereden!!
Op heel veel plekken liggen modderruggen voor de afvoerputjes,dus bij de volgende hoeveelheid regen kan het niet weg en blijft het langer nat.
Ik kwam je nog tegen op Vrachelen samen met MonkeyRider, z'n voormalige Arkose en m'n vaste fietsvriendje. Nu weet ik eindelijk wie toch de legendarische onderhoudsman is :oops:. Maandag lag het er lekker bij maar wel zo 'net aan' dat ik me kan voorstellen dat het zondag een bende was inderdaad...
Waar woke is, is vuur
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

:-{ :-{
Onderhoudsman schreef:Net terug van de 3 rondjes en het lag er mooi droog bij.
Maar ik denk aan alle sporen te zien dat er gisteren door iets teveel volk op een te natte baan is gereden!!
Op heel veel plekken liggen modderruggen voor de afvoerputjes,dus bij de volgende hoeveelheid regen kan het niet weg en blijft het langer nat.
Dus is het misschien wel handig dat men bij volgende keer daar even over nadenk!!

Scheel ons een hoop werk!!

Bedankt alvast.
Helaas is dit herkenbaar, ook bij de route waarbij ik het onderhoud doe. Het is jammer dat Trailrespect niet door iedereen gerespecteerd wordt. :-{
HennyM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: do 27 februari 2014, 10:47
Mijn mountainbike: Merida Big Nine CF3000, Scott Spark Team Issue
Contacteer:

Onderhoudsman schreef:Net terug van de 3 rondjes en het lag er mooi droog bij.
Maar ik denk aan alle sporen te zien dat er gisteren door iets teveel volk op een te natte baan is gereden!!
Op heel veel plekken liggen modderruggen voor de afvoerputjes,dus bij de volgende hoeveelheid regen kan het niet weg en blijft het langer nat.
Dus is het misschien wel handig dat men bij volgende keer daar even over nadenk!!

Scheel ons een hoop werk!!

Bedankt alvast.
IDD Rob,
Zonde van het vele werk wat jullie er in steken.
Woensdag avond een kort rondje Vrachelen waar we je nog (met de DJR jeugd) tegen kwamen.
Toen lag het er overigens prima bij.
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

ijskonijn schreef::-{ :-{
Onderhoudsman schreef:Net terug van de 3 rondjes en het lag er mooi droog bij.
Maar ik denk aan alle sporen te zien dat er gisteren door iets teveel volk op een te natte baan is gereden!!
Op heel veel plekken liggen modderruggen voor de afvoerputjes,dus bij de volgende hoeveelheid regen kan het niet weg en blijft het langer nat.
Dus is het misschien wel handig dat men bij volgende keer daar even over nadenk!!

Scheel ons een hoop werk!!

Bedankt alvast.
Helaas is dit herkenbaar, ook bij de route waarbij ik het onderhoud doe. Het is jammer dat Trailrespect niet door iedereen gerespecteerd wordt. :-{
Inderdaad jammer! Maar ik denk dat er ook een redelijk grote groep is die het niet weet/snapt.
Condal
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 27 februari 2013, 00:16

Men praat vooral graag over trailrespect. Zodra we het forum of facebook verlaten, pakken we toch de mtb wanneer we zin hebben.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik doe aan materiaalrespect.
Zodra het een natte bende is in het bos blijf ik thuis (of ga een wegrondje doen).

Maar indirect doe ik zo dus ook aan trailrespect ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie