MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Noxz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 19 mei 2008, 20:39
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Si

Agamer schreef:Overigens ziet de drop er hier minder steil uit dan dat hij in het echt is
Hehe inderdaad! Ik vind het best een heftige vrije val :lol:
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Ertje schreef:Gang is alles 8) Hoe langzamer de drop des te harder de klap bij neerkomen.

Die drop wordt alleen maar relaxter naarmate je 'm sneller neemt (tot het moment dat je die flauwe bocht na de drop niet meer kan nemen, maar die gang haal ik alleen op m'n fully..)
Uhm... star en singlespeed nooit probleem gehad met drop. Gewoon vol genomen, flinke snelheid en vaart houden voor klimmetje erna, over de wortels zoveel mogelijk rechts.
Met geared en vering helemaal tof, wel zelfde koers... Nooit geweten dat het behoorlijk steil nog was :-{
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

ijskonijn schreef:
Ertje schreef:Gang is alles 8) Hoe langzamer de drop des te harder de klap bij neerkomen.

Die drop wordt alleen maar relaxter naarmate je 'm sneller neemt (tot het moment dat je die flauwe bocht na de drop niet meer kan nemen, maar die gang haal ik alleen op m'n fully..)
Uhm... star en singlespeed nooit probleem gehad met drop. Gewoon vol genomen, flinke snelheid en vaart houden voor klimmetje erna, over de wortels zoveel mogelijk rechts.
Met geared en vering helemaal tof, wel zelfde koers... Nooit geweten dat het behoorlijk steil nog was :-{
ai, klinkt wel iets te stoer... waarschijnlijk reed ik altijd onbevangen, iets te...
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Haha, tja wie weet ijskonijn.. wie was dat ook alweer die bijna een paar onderhoudsmensen overhoop reed daar in de buurt :winkie:

Alles ondertussen weer goedgekomen? Long time no see namelijk :wink:
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Ertje schreef:Haha, tja wie weet ijskonijn.. wie was dat ook alweer die bijna een paar onderhoudsmensen overhoop reed daar in de buurt :winkie:

Alles ondertussen weer goedgekomen? Long time no see namelijk :wink:
Gelukkig goed hersteld. Oorzaak was toen te zachte voordemper die net beurtje had gehad. Flinke buiteling inderdaad toen.
Ik was vorige week in Dorst en planning is er om vrijdag met paar bikers naar toe te gaan. Start tegenwoordig bij Houtse meer (tip van de Onderhoudsman). Beter aan te rijden vanaf het eiland en lekker warm draaien voordat je Dorst-route bereikt.
Binnenkort maar eens samen biken?
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Tja wilde het net zeggen AD doe maar rustig,ha ha !!
Vandaag het dropje met 5 km per uur gereden,gewicht een beetje naar achter....niks aan de hand !!
Verder ff alles gereden,maar geen gekke dingen gezien,oh ja 2 reeen op cadettenkamp.
Blijft leuk.
Daarna nog een uurtje met de bosmaaier bezig geweest...zo weer een stukje.

Gr robke
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Onderhoudsman schreef:Tja wilde het net zeggen AD doe maar rustig,ha ha !!
Vandaag het dropje met 5 km per uur gereden,gewicht een beetje naar achter....niks aan de hand !!
Verder ff alles gereden,maar geen gekke dingen gezien,oh ja 2 reeen op cadettenkamp.
Blijft leuk.
Daarna nog een uurtje met de bosmaaier bezig geweest...zo weer een stukje.

Gr robke
Ha Rob,
Ik neem je advies ter harte als ik morgen ga rijden bij jullie!
Bedankt! :winkie:
ps: mooi om echt wild te zien... wat anders dan wilde IJskonijnen
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Vandaag met z'n drieën de Drieluik uitvoerig gereden. De regen die Buienradar aangaf niet gezien, maar de route's kunnen echt wel wat water gebruiken. Bovenkant van aantal kombochten beginnen aardige uitdaging te worden.
Weinig wild gezien Maurice, helaas. Poosje terug wel de Zwarte Specht paar keer gespot...
Tijdens het laatste rondje Vrachelen een fantastisch goed rijdende dame met ons meegereden, mooie afsluiter van heerlijk bezoekje tijdens laatste vakantiedag!
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Noxz schreef:
Agamer schreef:Overigens ziet de drop er hier minder steil uit dan dat hij in het echt is
Ik zou de foto wel eens willen zien waarop hij neerkomt... :roll:
Ik kom steeds met mijn voorwiel eerst neer, en dat voelt niet erg prettig aan. :~
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

leuke routes, gewoonlijk kom ik er alleen
Deze keer met de tandem en trailer eropaf, sommige stukken is de 2 persoons kar te breed, en alle poortjes zijn een gedoe :P
Hadden we wel verwacht, maar toch eens proberen.
Konden ook niet harder dan 10 km per uur vanwege de korte bochten, en boomwortels waar de trailer overheen stuitert
Tandem en trailer zijn dan ook samen 4 meter lang.
2 km Dorst gedaan, 4 km cadettenkamp, en 2 km vrachelen, toen vonden we dat de kids wel weer genoeg gehobbeld had. Volgende x eens proberen met de 1-persoons trailer achter de fatbike

Afbeelding
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Mooie tandem is het drieluik zonder trailer wel te rijden?
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Heel mooie tandem combinatie, gans het gezinnetje mee.
Toch lijken me deze parcours niet geschikt om daar mee te rijden....
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

Zonder trailer is alles te rijden.
Dit parcours is inderdaad niet geheel geschikt. Gewoonlijk rijden we de Drunense Duinen, en daar is met deze combi alles te rijden
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Gisterenavond een PR op Dorst, 25:51, ik ben niet supersnel. Volgende keer 25 proberen maar ik merk dat mijn Hardtail met lage BB een stuk minder geschikt voor Dorst is dan mn vorige 29" fully. Ik kan veel minder doortrappen in de bochten.
Waar woke is, is vuur
Mnoo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 13 april 2011, 20:40
Mijn mountainbike: heeft noppen

Ga morgen een rondje Dorst doen, nu lees ik drieluik?
Als je deze wilt rijden is dit dan een beetje goed aangegeven?
Kan er verder niets over vinden?
Check: http://www.duchenneheroes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie