MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Niemand die wakker ligt van 200m asfalt hoor. Ik denk alleen dat we niet hadden verwacht dat het vanuit het bos nog westelijker zou gaan.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Onderhoudsman schreef:Alles is nu bewegwijzerd bij dat stukje Meerberg(vrachelen) en daar zal het voorlopig bij blijven.
Het is nu na vandaag vogeltjes tijd(rust voor alles)ook wij !!
En tja een stukje asfalt hoort er gewoon bij,moet je eens bij andere Routes kijken.
En op het eind als je weg oversteekt kom je in Defensie gebied,dus eigen risico
Gewoon lekker inrijden,kunnen wij het een beetje gaan onderhouden.

Gr robke en maurice
Mannen, geweldig allemaal gedaan! Vandaag alleen maar 4x de korte route gereden en dat was weer genieten, maar volgende keer wil ik al het nieuwe uitproberen... Alleen hoe komen we daar? Het enigste wat ik weet te vinden is parkeerplaats bij het pannenkoekhuis en vandaar het startpunt van ''gewone route''. Is dit allemaal te vinden vanaf ''het bankje?''
Khad
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 18 november 2013, 20:31
Mijn mountainbike: Scott Scale 750 (2015)

Goed bezig mannen!
Zou ook graag vernemen waar het officiële startpunt is. Begin nu toch wel erg nieuwsgierig te worden ;)
frankrs6
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 9 maart 2008, 21:40

Vandaag voor het eerst Vrachelen gereden, was echt helemaal top. Wij zijn er aan de Meerberg bij de camping in gegaan. Op een gegeven moment houden de paaltjes op en kan je kriskras zelf je paadjes kiezen, want dat zijn er véél! In eerste instantie vond ik dat lastig, geen idee waar ik heen ging, aan de andere kant wel verrassend. Uiteindelijk de navi maar even aangezet, want we wilden nog naar Cadettenkamp. Dat is eigenlijk vrij makkelijk, vanaf de Meerberg de Vrachelse Baan (oid) op, uitrijden, en je komt vanzelf weer bordjes tegen. Half rondje C'kamp en rondje Dorst en uit en thuis was 45km. Heerlijk! Ik ga zo direct mijn bijdrage aan MTB-vereniging Oosterhout 3x overmaken, voor elke route 1x :-)
erdee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 13 april 2013, 20:32
Mijn mountainbike: is eigenlijk een bosfiets

Volgens mij kun je goed starten bij het Schiedams buitenhuis. Van de weg/parkeerplaats links het pad in, dan kom je vanzelf bij de gemarkeerde route uit. Net voor de oversteek Bergsebaan is de bocht ook aangelegd en iets verderop staat er een bewegwijzeringspaaltje.

Vandaag de hoopjes zaagsel gevolgd vanaf de "zevensprong" (die bult in het bos met de vele paadjes die erop uit komen). Dit spoor komt ook weer uit bij het schiedams buitenhuis en dan heb je gelijk aansluiting op de nieuwe uitgepijlde route. Ik weet niet of dat straks de route gaat worden, maar het zou zomaar kunnen.
Het stuk na de uitgepijlde route naar de "zevensprong" is nog naar eigen inzicht te fietsen.
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Vandaag voor het eerst dorst en cadettenkamp 2014 (strava naam) gereden.
Wat een perfecte route zeg.
Hulde aan iedereen die hier aan meegewerkt heeft.
Normaal rijden wij in de LDD, maar dit is toch een andere vorm van onderhoud aan een route.
Laatst gewijzigd door van Tuyl op zo 16 maart 2014, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Cadettenkamp en vrachelen zijn onderdeel van het Landsschapspark,hier geen tijden Svp.
Teveel ander ,verkeer, !!
Mtbers hebben al niet zo beste naam,dus zou ik zeggen geef het goede voorbeeld.
Er zijn al genoeg van die jongens die het voor de goede onderons verpesten !!!

Gr .
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bij deze
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

Voor alle duidelijkheid wat Rob bedoelt alleen op Dorst op tijd rijden op momenten waarop dit kan en altijd rekening houdend met alle wandelt verkeer. Dit geld zeker voor de andere twee routes altijd wandelaars stapvoets naderen en vriendelijk groeten. Tevens andere bikers erop attenderen dat we blij mogen zijn met de mogelijkheden die er op dit moment voor ons worden geboden...........echt niet slecht als je het mij vraagt. 8)
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
basvd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: di 29 mei 2012, 09:09
Mijn mountainbike: Canondale F29

Onderhoudsman schreef:Cadettenkamp en vrachelen zijn onderdeel van het Landsschapspark,hier geen tijden Svp.
Teveel ander ,verkeer, !!
Mtbers hebben al niet zo beste naam,dus zou ik zeggen geef het goede voorbeeld.
Er zijn al genoeg van die jongens die het voor de goede onderons verpesten !!!
Suggereer je nu dat de mensen die te hard rijden het verpesten? Volgens mij zijn hard rijden en asociaal zijn/rijden 2 verschillende dingen. Ik rijd best lekker door op het Cadettenkamp, maar dat wil toch niet zeggen dat ik geen rekening houd met voetgangers/ruiters/etc?! Dus ik snap het niet zo goed waarom ik het dan zou verpesten voor de rest?!

Verder heb ik afgelopen week in de avond een paar rondjes gedaan, het enige verkeer dat ik daar heb gezien waren 6 vage mannen met de broek op de enkels. Sorry, maar daar ga ik echt niet voor inhouden, juist alleen harder fietsen 8)
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Je snapt het bijna !!!
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Gaat het nou over hard rijden, of over tè hard? Dat eerste vind iedereen bewonderingswaardig. Tè hard rijden is per definitie niet goed. Wat Onderhoudsman bedoelt is dat er op Cadettenkamp en zo ook Vrachelen teveel situaties zijn die, uitgaande van netjes gedrag, je rondetijd in de weg zitten. Op tijd rijden en tijden vergelijken is daardoor niet geheel zinnig. Daarnaast kàn het minder net gedrag stimuleren, al word hier niemand daarvan beticht.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Blijft geweldig om hier te rijden!
Hier staat niets.
JanWteO
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 15 april 2013, 09:39

Vanochtend zag ik bij " de bankjes " een bordje staan met daarop de uitnodiging je snelste PR te vermelden op de website van MTB-Dorst. Ik begrijp dat dit alleen voor Dorst de bedoeling is maar toch kan ik me voorstellen dat sommige dit toch echt anders zien. Is het nog wel gepast om dit soort uitnodigingen neer te zetten nu de route alleen maar langer en drukker wordt. Want al zeggen de Strava-rijders hier zich netjes aan de regels te houden vindt ik het toch ook best vervelend als je op een rustige woensdagochtend toch weer aan de kant wordt gedirigeerd door een tijdrijder. Dat het tijdrijden gebeurt vind ik prima maar ik denk niet dat dit door de stichting gepromoot moet worden middels dit soort bordjes.
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

Heb de term "cadettenkamp" hier al vaak voorbij zien komen, maar besef eigenlijk nu pas dat ik die voortaan vooral mee moet pakken als ik naar Dorst ga.

@ Van Tuyl, dank voor de Strava-titel. Ga ik 'm op die manier rijden.
Kracht door eenvoud
Plaats reactie