MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Agamer schreef:En het is inderdaad vrij zanderig op het moment. In het kader van trailrespect is het nu beter om ergens anders te gaan fietsen maar ik moet eerlijk bekennen dat ik vorige week ook de drieluik gewoon gereden heb :-?
Dat wordt dan vrij lastig in de buurt. LDD is op dit moment ook hartstikke mul. Zelfde geldt voor Best en Nijnsel. Als ik de draadjes van de UHR mag geloven, dan zijn daar ook aardig wat mulle stukken te vinden. Kunnen we dus beter met z'n alle thuis blijven zitten. :lol: Nemen we dan meteen het 'advies' van onze huistrol over: namelijk niet fietsen in de zomer want dan heb je last van allerlei jeukveroorzakende diertjes en plantjes... 8) Persoonlijk zie ik meer in het uitvoeren van een regendans met de gehele MTB/ATB-community... :winkie:
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Ik heb deze week de Drieluik Vrachelen/Cadettenkamp/Dorst dubbel gereden en absoluut geen last gehad van het losse zand... 27,5 plus banden :winkie: . En die zorgen ervoor dat diepe sporen netjes platgereden worden, dus ik doe aan onderhoud terwijl ik rij :lol:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Met trailrespect mag je eigenlijk nooit rijden :P
Mijn advies: ga in de zon bier drinken :bier:
Waar woke is, is vuur
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Makkelijk schreef:Met trailrespect mag je eigenlijk nooit rijden :P
Mijn advies: ga in de zon bier drinken :bier:
Bier drinken en met dikke banden rijden... De oplossing voor de zomer! :D
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Trailrespect? De baan is droog. Als we met zijn allen de kuilen op Vrachelen weer een beetje vullen met zand moet het volgens mij goed komen.
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Grote tak alert aan het einde van Dorst.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 755
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Denk dat hij nu weg is,als ik de goede heb gevonden !?
Verder hoef ik niet toe te lichten dat de routes wel ZEER mul zijn!!
Overal vallen zandgaten.......dus opletten.
Wij kunnen de komende maanden niks anders doen dan gaten te dichten met een plaat om ongelukken te voorkomen en een beetje snoeien want er groeit niks meer.

Gr robke.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Ligt er nu iig stukken uitdagender bij dan normaal. Leuk! Opletten ipv met oogkleppen op de standaard riedel af te werken.
Zag vanochtend wel heel veel voetsporen op de kleine klimmetjes overal: gros van de weekend warriors komt niet meer rijdend boven zo lijkt het.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Was er gisteren ook, ik heb het daar nog nooit zo mul gezien (en had dat ook niet verwacht).
Leuk is een kwestie van smaak, dom door los zand heenstampen is niet mijn idee van lekker fietsen. Denk dat ik er maar even weg blijf (en van meerdere routes) tot er wat water gevallen is.

Dus wat meer op de weg fietsen, of naar contreien met ondergrond die niet zo gevoelig is voor droogte. Eerstvolgende ritje is iig in het diepe zuiden :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Ik was er zondag even van 10 tot 12. Het was extreem mul. Op 2 klimmetjes na overal boven kunnen komen dus het was wel een uitdagende en technische training.

Ga er niet meer heen tot het regent net als Kermit, pak hier lokaal Rucphen wel even, daar bestaat mul zand bijna niet.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

kermit schreef:Was er gisteren ook, ik heb het daar nog nooit zo mul gezien (en had dat ook niet verwacht).
Leuk is een kwestie van smaak, dom door los zand heenstampen is niet mijn idee van lekker fietsen. Denk dat ik er maar even weg blijf (en van meerdere routes) tot er wat water gevallen is.

Dus wat meer op de weg fietsen, of naar contreien met ondergrond die niet zo gevoelig is voor droogte. Eerstvolgende ritje is iig in het diepe zuiden :)
Is westen ook goed...?

Eindelijk durf ik je uit te nodigen voor onze klei-routes, die liggen er heerlijk bij. Al zijn jullie verwend met heel veel moois, bij ons ontstaan ook meer en meer route's die met heel enthousiaste bikers echt de moeite waard worden!
Welkom.

https://nl-nl.facebook.com/Mtb-route-mi ... 227544053/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://nl-nl.facebook.com/mtbflakkee/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://nl-nl.facebook.com/MTB-Route-Ou ... 070135608/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ps: stuur maar pb als je door-de-weeks of zaterdag komt, misschien kan ik even gidsen...

En we staan (nog) niet op mtb routes.nl. Simpelweg omdat we nog steeds in onze groeifase zitten en geen half werk presenteren!
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Brand langs de route: https://www.bndestem.nl/oosterhout/flin ... ~a3e19a8c/" onclick="window.open(this.href);return false;
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 755
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Tja naast de droogte konden we dit ook nog wel gebruiken!!!
Vanmorgen was het weer gaan smeulen maar nu is het echt uit.
Het was het stukje bij de A 27 met die kleine bochtjes,het binnenste stukje is zwart.
Mooi uitzicht en een lekkere geur,maar niet heus !

Persoonlijk denk ik dat de routes pas weer eind okt of november weer ouderwets zullen zijn,los van alle schade die gereden zal worden,pffff.
Hoop dat ik ongelijk heb,we zullen zien.

Gr robke.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Het wordt nog steeds erger, vorige week lukte het nog om een rondje van 28 te rijden, nu met moeite 34 (10 minuten boven mijn pr...)
:o
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Prulleman schreef:Het wordt nog steeds erger, vorige week lukte het nog om een rondje van 28 te rijden, nu met moeite 34 (10 minuten boven mijn pr...)
:o
Biertje onderweg gedronken? :winkie:
Plaats reactie