MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dreezzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 00:43
Mijn mountainbike: Lux Trail

Vandaag gezien dat jullie weer goed aan het werk waren geweest op Vrachelen.
Parcours lag er totaal droog bij op de overgangsstukjes na :-q
Helene83
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 8 december 2017, 12:40

Gisteravond was het druk op de routes Dorst en cadettenkamp..
Is er iemand een zonnebril verloren? Ik heb een pilotenzonnebril met blauw reflecterende glazen. Is merkloos, wie weet mist iemand hem..
Ik had hem bij het pannenkoekenhuis af willen geven, maar deze was al dicht, ligt nu dus bij mij thuis. :)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vanochtend net na 9:00 uur gestart vanuit Het Houtse Meer. Dan denk je, nog lekker rustig. Dat gaat niet op voor Brabanders, wat een drukte al op de tracks. Veel "toercluballemaaldezelfdeshirtjesrijders" ook.
Lekker knallen dus op een droog Drieluik, wel soms effe wegslippen in de bochten. Vrachelen wordt steeds ruwer, Cadettenkamp blijft niet mijn ding, maar Dorst is altijd weer genieten. :-q
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

gisteren ook weer eens een rondje Dorst gedaan, door omstandigheden tijdje niet geweest, dus voor het eerst het nieuwe stuk gedaan, maar dat lag er netjes bij, niet te los. Rond 16:30 was er bijna niemand te zien, toch een rustiger tijdstip dan de ochtend ;) (alleen wel een stuk warmer :oops: )
dreezzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 00:43
Mijn mountainbike: Lux Trail

Pas op!
Het is meivakantie dus worden er weer veel takken en struiken op het rondje neergegooid m.n.op Vrachelen en loopt er veel (jeugdig) volk op de route.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 757
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Zo na een vakantie maar weer eens een inspectie rondje gemaakt.
Maar het was hier droger als bij mij.
Cadettenkamp lag er nog het beste bij,daarna vrachelen en toen pas dorst.
Dorst had veel losse zand stukken.De regen van vannacht had wel veel goed gedaan.
Komende tijd eerst maar eens een beetje snoeien en dat losse zand is voor later!!

Ene als er een tak laag hangt.....stopt dan ff en breekt hem af en rij er niet met 100 man voorbij!!


Gr robke
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Onderhoudsman schreef:Zo na een vakantie maar weer eens een inspectie rondje gemaakt.
Maar het was hier droger als bij mij.
Cadettenkamp lag er nog het beste bij,daarna vrachelen en toen pas dorst.
Dorst had veel losse zand stukken.De regen van vannacht had wel veel goed gedaan.
Komende tijd eerst maar eens een beetje snoeien en dat losse zand is voor later!!

Ene als er een tak laag hangt.....stopt dan ff en breekt hem af en rij er niet met 100 man voorbij!!


Gr robke
Alles was prima! Af en toe een zand bankje is niet erg.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 757
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Zo dat was een buitje van dik 15mm in half uurtje !!
Ik denk morgen veel zand onder aan de heuvel,maar goed denk dat de routes het wel konden gebruiken!!

We gaan het morgen met het snoeien wel zien.

Gr.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 757
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Sorry het was 20 mm !!
Alleen kon je vandaag met snoeien niet meer terug vinden,zo droog was het.

Gr .
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Complimenten aan de onderhoudsploeg. Afgelopen zaterdag drieluik gereden en alles was perfect, ook nergens begroeing overhangend op de tracks.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Kom binnenkort eens op vakantie in NL.
Ben benieuwd hoe het er nu uit ziet op de routes.
Is er nog recent video materiaal gemaakt van de routes?
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ben er vandaag geweest ligt er perfect bij paar mulle stukjes maar daar houd ik van

M'n dochter had wel een teek te pakken dus wel oppassen!
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Gisteren weer eens de rondjes Dorst en Cadettenkamp gedaan. De laatste keer was al weer in april dit jaar,

Deze route doe ik altijd na het werk (Breda) maar door de wegwerkzaamheden rond het bos kun je niet meer bij de parkeerplaats van het pannenkoekenhuis komen ( Hoevestraat )
Als je vanaf de N262 Dorst in rijdt om het spoor over te gaan kun je daarna nergens verder .. om dan weer helemaal om te gaan rijden - terug naar A27 en dan afrit Oosterhout-Zuid te nemen leek me ook zonde van de tijd.

Het enige wat tussen het startpunt van de route en mijzelf ligt is een stuk bos en heb mijn mountainbike niet voor niks mee :winkie:
Mijn auto geparkeerd aan de Vijftig Bunderweg en op gevoel de juiste richting uitgereden. Nu bleek het pad precies uit te komen op het startpunt bij de 2 bankjes :-q

De route was zanderiger dan dat ik mij van vorig jaar kon herinneren maar nergens was het een probleem om goed door te kunnen fietsen.
Enkele korte stukjes rul zand en op grotere stukken een dun laagje zand over het doorgaans harde ondergrond.
Van een andere MTB-er hoorde ik dat Vrachelen wel erg zanderig is .. maar ben daar zelf niet geweest.

Toch weer 42+ km weg getrapt :-D

Daarna op weg naar huis alsnog via de A27 de afrit Oosterhout-Zuid genomen want een Mac menu ging er ondertussen wel in ... :tong
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Tis inderdaad wat zanderiger geworden ik heb nu 2.2 banden
Gemonteerd in plaats van 2.0 met de 2.2 gewoon vrachelen goed kunnen rijden
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Oystein schreef:Als je vanaf de N262 Dorst in rijdt om het spoor over te gaan kun je daarna nergens verder .. om dan weer helemaal om te gaan rijden - terug naar A27 en dan afrit Oosterhout-Zuid te nemen leek me ook zonde van de tijd.

Het enige wat tussen het startpunt van de route en mijzelf ligt is een stuk bos en heb mijn mountainbike niet voor niks mee :winkie:
Mijn auto geparkeerd aan de Vijftig Bunderweg en op gevoel de juiste richting uitgereden. Nu bleek het pad precies uit te komen op het startpunt bij de 2 bankjes :-q
Je kunt vanuit Breda ook de spoorovergang bij Baarschot nemen, dan kom je aan de achterkant van Dorst uit. Hier kom je via het industrieterrein.

En het is inderdaad vrij zanderig op het moment. In het kader van trailrespect is het nu beter om ergens anders te gaan fietsen maar ik moet eerlijk bekennen dat ik vorige week ook de drieluik gewoon gereden heb :-?
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Plaats reactie