MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Schevetrapper Bas
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 15 juni 2009, 23:21
Mijn mountainbike: Cannondale Habit SE 2016, Cannondale Scalpel HiMod 650b (2014) en Cannondale Bad Boy 6

Dit mag alleen in een groepje van minimaal 4 man, in gelijkwaardig lycra. Gesponsord door Snackbar 't Hoekje.
Nog een maand, dan komen ze weer. Halleluya! :evil:
:lol: :lol: Goede omschrijving... Die passen ook in de categorie ik laat niemand passeren, want we rijden zo lekker achter elkaar...[/quote][/quote]




Klopt precies die gasten denken dat MTB een wintersport is, het is bijna weer zo ver de O in de maand van oh oh oh daar komen ze weer :o
peter40
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: za 11 juni 2011, 12:25
Mijn mountainbike: Scalpel Carbon 2 2021

Iemand is zo vriendelijk geweest om op eigen initiatief de route Vrachelen te openen. Bovenaan de klim waar de omleiding rechts ging staat nu een bordje naar links en het lint is weg. Aangezien ik FB en het forum al een tijdje niet in de gaten had gehouden ben ik links gegaan en de route gevolgd. Alle afsluitingen zijn weg maar de route is niet hersteld of schoon gemaakt dus ik ga er vanuit dat het niet officieel is. Aangezien ik de weg verder in het bos niet weet ben ik doorgereden tot ik op het fietspad kwam bij de omleiding.
Voor iedereen die morgen links gaat op de klim en de oude route wilt volgen. Het ligt er beroerd bij, vol bladeren, takken en heel veel los zand en volgens mij zou het officieel nog dicht moeten zijn, maar dat zullen we wel zien aan de reacties die op deze post komen?
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Volgens mij zijn de onderhoudsmannen er weer. Misschien waren zij ermee bezig. Zo niet, het regent vandaag genoeg dus daarna kunnen we hem weer lekker inrijden. Na officiële berichten van openen natuurlijk.
sinas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 1 maart 2004, 18:45

.
Laatst gewijzigd door sinas op ma 24 september 2018, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hardlopertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 642
Lid geworden op: ma 11 januari 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon
Contacteer:

peter40 schreef:Iemand is zo vriendelijk geweest om op eigen initiatief de route Vrachelen te openen. Bovenaan de klim waar de omleiding rechts ging staat nu een bordje naar links en het lint is weg. Aangezien ik FB en het forum al een tijdje niet in de gaten had gehouden ben ik links gegaan en de route gevolgd. Alle afsluitingen zijn weg maar de route is niet hersteld of schoon gemaakt dus ik ga er vanuit dat het niet officieel is. Aangezien ik de weg verder in het bos niet weet ben ik doorgereden tot ik op het fietspad kwam bij de omleiding.
Voor iedereen die morgen links gaat op de klim en de oude route wilt volgen. Het ligt er beroerd bij, vol bladeren, takken en heel veel los zand en volgens mij zou het officieel nog dicht moeten zijn, maar dat zullen we wel zien aan de reacties die op deze post komen?
Gedeelte op Vrachelen is nog steeds afgesloten. Gisteren de afsluiting hersteld. Voordat we alles openen moeten er eerst nog herstelwerkzaamheden plaats vinden.

Nog eventjes geduld :wink: Geniet ondertussen van alle andere km's die wel open zijn :-D
Trailbuilder @MTB Tracks O'hout
Like ons! http://www.facebook.com/MTBTracksOosterhout" onclick="window.open(this.href);return false;
Topic Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen Klik!

Mail: info@mtbtracksoosterhout.nl
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Vandaag rondje Dorst gedaan, tenminste...bijna hele rondje. Ik wist niet dat laatste stuk nog was afgesloten, was wel een beetje een teleurstelling. Maar de route ligt er voor de rest weer strak bij, complimenten aan het onderhoudsteam. Heb meteen een donatie gedaan.

Cadettencamp en Vrachelen waren paar weken geleden ook weer goed te doen. Heerlijk zo'n route in mijn "achtertuin".
dreezzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 00:43
Mijn mountainbike: Lux Trail

Route Dorst is ook weer helemaal open. Alleen leukste stuk Vrachelen nog dicht.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Aanstaand weekend zit ik met familie in de Katjeskelder, nu is enkel vorige week mijn freehub overleden.. Ik heb eventueel nog een reservefiets (mtb van mijn vriendin), maar de planning was eigenlijk met zijn 2en een rondje te doen. Of ik neem mijn gravelracer mee en doe het daarop (moet ook wel lukken), maar ik dacht er ook aan een fiets te huren. Zit er in de buurt een beetje een fietsverhuur met degelijke/fatsoenlijke mtb's? Niet erg om er stukje voor te rijden met de auto om hem op te halen, maar wel enigzins in de buurt van de routes is wel fijn natuurlijk.
Arnold-Kes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 7 oktober 2014, 10:57
Mijn mountainbike: Cannondale Optimo & Sumo Fatbike
Contacteer:

floris500 schreef: do 4 oktober 2018, 10:44 Aanstaand weekend zit ik met familie in de Katjeskelder, nu is enkel vorige week mijn freehub overleden.. Ik heb eventueel nog een reservefiets (mtb van mijn vriendin), maar de planning was eigenlijk met zijn 2en een rondje te doen. Of ik neem mijn gravelracer mee en doe het daarop (moet ook wel lukken), maar ik dacht er ook aan een fiets te huren. Zit er in de buurt een beetje een fietsverhuur met degelijke/fatsoenlijke mtb's? Niet erg om er stukje voor te rijden met de auto om hem op te halen, maar wel enigzins in de buurt van de routes is wel fijn natuurlijk.
Bij 2Ride.nl kun je MTB's huren. Naar horen zeggen goede fietsen, uit ondervinding prima service!
http://www.2ride.nl/reserveren.html

Veel plezier!
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Thanks! De verhuur is niet meer nodig, kan een fiets van een maat lenen, maar wie weet komt het nog eens van pas :-q
Laatst gewijzigd door floris500 op zo 7 oktober 2018, 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Foutje
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Is Vrachelen officieel helemaal geopend nu? Vanmorgen waren de gele pijlen weg. Best een technisch stukje. Ik denk het meest technische stuk van de hele route. Maar erg veel mul zand waar niet doorheen te komen was. Dus ik vraag me af: is het offcieel geopend of hebben een paar overijverige mensen de borden weg gehaald?
Verder is er op het Cadettenkamp net voor de springheuveltjes een overhangend boompje. Als je niet oppast, knal je daar zo met je hoofd tegenaan.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Araldo
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 22:30
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Ad58 schreef: di 9 oktober 2018, 14:04 Is Vrachelen officieel helemaal geopend nu? Vanmorgen waren de gele pijlen weg. Best een technisch stukje. Ik denk het meest technische stuk van de hele route. Maar erg veel mul zand waar niet doorheen te komen was. Dus ik vraag me af: is het offcieel geopend of hebben een paar overijverige mensen de borden weg gehaald?
Verder is er op het Cadettenkamp net voor de springheuveltjes een overhangend boompje. Als je niet oppast, knal je daar zo met je hoofd tegenaan.
De route is inderdaad nu helemaal geopend. Ik heb de route afgelopen zondag gereden en het is inderdaad wat technischer geworden door al het losse zand. Maar ik ben het niet met je eens dat er niet doorheen te komen is. Ik heb geen één keer hoeven af te stappen, maar het vereist wel een iets andere techniek. Zie het als een nieuwe uitdaging :)
Schurer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 222
Lid geworden op: zo 21 maart 2010, 15:07
Mijn mountainbike: Olympia F1X 2020 en Canyon Dude CF 9.0

Aanstaande zaterdag ga ik waarschijnlijk Dorst en Vrachelen rijden.
Wat kan ik verwachten qua ondergrond? Ik lees dat het veel los zand is, maar hoeveel?
atx880
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 19 oktober 2015, 14:11
Mijn mountainbike: Stevens Sonora ES

Schurer schreef: wo 10 oktober 2018, 18:12 Aanstaande zaterdag ga ik waarschijnlijk Dorst en Vrachelen rijden.
Wat kan ik verwachten qua ondergrond? Ik lees dat het veel los zand is, maar hoeveel?
Vandaag alles gereden. Alleen een paar stukjes mul zand bij Vrachelen, maar is echt niet dramatisch. Het blijft een supersnel parcours.
Plaats reactie