MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Was gisteren GE-NIE-TEN! Het drieluik en nog een keertje Dorst gedaan.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Ik wou met 2 vrienden morgen naar Dorst/Teteringen/Vrachelen maar nu kreeg ik te horen dat er morgen de Cross For The Crocus is, geeft dit tot "overlast" op de routes? Of gaan die er niet echt overheen?
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

KevinBel schreef:Ik wou met 2 vrienden morgen naar Dorst/Teteringen/Vrachelen maar nu kreeg ik te horen dat er morgen de Cross For The Crocus is, geeft dit tot "overlast" op de routes? Of gaan die er niet echt overheen?

Je kan er gewoon fietsen volgens mij het is alleen veel drukker
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vanochtend dus die Cross for the Crocus meegedaan. Koud, vroeg, héél druk, 80% boswielrenners die bij elk steil bultje afstappen (echt waar), op weilandstroken knallen ze (in groepjes hetzelfde latex) langs je en bij een stukje technisch singletrack loop je weer makkelijk op ze in.
Toch wel genoten, ondanks de bijna 58 km die je dan rijdt ipv de opgegeven 45 km (blunder organisatie). al geniet het voorjaar/zomer zeker mijn voorkeur, al was het alleen maar dat (sommige) asociale groepjes dan weer op de weg rijden. Waarom voorbij schreeuwen? Het is een TOERTOCHT.
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Precies de reden waarom ik al jaren geen toertochten meer rijdt (behalve de lichtjestocht), te druk met mensen die wel kunnen fietsen maar niet kunnen sturen of enigzins aanwezige technische obstakels kunnen nemen. Meestal niet erg omdat nu eenmaal niet iedereen van hetzelfde nivo dus wacht ik gewoon even, maar de groepen waar jij het over hebt zijn ronduit vervelend. Ook voor de langzamere deelnemers.

Was trouwens vanaf 11 uur op het drieluik en het was enorm rustig, rustiger zelfs dan zaterdag :-q
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Het gaat nooit vervelen om prachtige rondjes te rijden. Gisteren alle drie gereden en het was heerlijk. Route perfect. Onderhoud was net gepleegd, op sommige stukken waren volgens mij onderhoudsmensen net weg of niet Robke?
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Dat was nog van maandag ad. Woensdag nog wel iets gedaan maar ook bij robke heeft de griep toegeslagen!! Dus na 5 schoppen zand liep ik al te piepen als een oud paard !
Toen toch maar gestopt ff een bietje rust.
Cadettenkamp begint wel op te schieten kwa reparaties,waren echt veel meer als 100 plaatsen die hersteld moesten worden na al dat nat rijden.

Gr robke
Koen1976
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 14 april 2017, 16:50
Mijn mountainbike: cannondale trail

Veel enthousiasme over deze routes! Ik ga in 2019 verhuizen van Bergen op Zoom naar Teteringen, en het Cadettenkamp is dan in mijn achtertuin. Iemand die wat kan zeggen over het verschil in routes ? tnx
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dorst is een BMX racebaantje, altijd leuk op jacht naar een nieuw PR. Cadettenkamp als tussentrack, aardig maar niet bijzonder. Vrachelen misschien wel de leukste in mijn optiek. Allround baantje. Een leuke achtertuin, dat zeker.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Yep, goed omschreven, het leuke van cadettenkamp vind ik dat die lekker laagdrempelig is en ik em dus ook met de kids kan rijden, dat durf ik bij de andere 2 tracks nog niet aan
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Onderhoudsman schreef:Dat was nog van maandag ad. Woensdag nog wel iets gedaan maar ook bij robke heeft de griep toegeslagen!! Dus na 5 schoppen zand liep ik al te piepen als een oud paard !
Toen toch maar gestopt ff een bietje rust.
Cadettenkamp begint wel op te schieten kwa reparaties,waren echt veel meer als 100 plaatsen die hersteld moesten worden na al dat nat rijden.

Gr robke
Nou die griep is niet mis... kom overal personen tegen die er mee lopen (of niet meer lopen, maar op bed liggen).
k Zag inderdaad veel bijgewerkte plekken, het was nodig. De route waar ik aan werk is behoorlijk stuk gereden met het slechte weer. Voordeel van de vorst is dat 't goed is voor de ondergrond en route niet verder gesloopt wordt... Hopelijk snel weer in de juiste conditie Robke!
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Brrrrr het was ijzig koud op de route's vandaag. Na afloop ijspoten, de rest van het lichaam ook niet al te warm kunnen houden. Beetje warmer mag zelfs van een IJskonijn wel....
Route's lagen er ijzingwekkend goed bij :winkie:
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

Giant-E schreef:Dorst is een BMX racebaantje, altijd leuk op jacht naar een nieuw PR. Cadettenkamp als tussentrack, aardig maar niet bijzonder. Vrachelen misschien wel de leukste in mijn optiek. Allround baantje. Een leuke achtertuin, dat zeker.
Ik denk dat Cadettenkamp van de 3 het meest op BoZ lijkt. Ik woon in Breda en heb Cadettenkamp van de 3 ook veruit het vaakst gedaan, andere 2 zijn idd wat pittiger, vooral Dorst. Ik ben nu bezig Vrachelen wat beter onder de knie te krijgen, gaat vooralsnog de ene week wat beter dan de andere week :) (Momenteel nogal boenk-boenk-boenk met bevroren grond / wortels / 27.5 hardtail met niet al te brede bandjes...)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Rondje Vrachelen moet je leren kennen. Uiteindelijk kunnen klokken binnen het half uur. (Was een doel op zich geworden, haha)
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Vrachelen is met wat minder ervaring beter te doen dan Dorst, als je bochtentechniek niet OK is verlies je op Dorst best veel tijd met remmen en weer vaart maken, dat is op Vrachelen een stuk minder en op Cadettenkamp nog veel minder.


@Ruben, hardtail is het probleem niet, dat is prima voor deze rondjes, en de banden.. die zijn makkelijk te upgraden hoewel je op een harde ondergrond voor de snelheid geen brede banden nodig hebt, maar wellicht wel voor het comfort (en met wat lagere druk rijden voor meer grip in de bochten en over wortels)

Bij mij scheelde tubeless met lagere druk genoeg qua vertrouwen in de bochten dat ik op Dorst van 26-27 minuten naar 24 ging (voluit, nu bij een gemiddelde training icm de andere 2 routers draai ik Dorst in ruim 25 min)
Plaats reactie