Mtb route Spijkenisse

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Johnny---b
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 11 januari 2012, 19:07
Mijn mountainbike: Canyon nerve al 29 8.9

Hoi,

Weet iemand toevallig wat meer over een mtb route die in Spijkenisse zou komen?
Dit kan ik er over vinden.

http://www.spijkenisse.nl/web/Bewoners/ ... st-GZO.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr John
Toch een fully geworden.
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

Ik heb de pdf's bestudeerd die op de site staan van spijkenisse en deze getracht in te tekenen op google maps
en krijg dan het volgende
Afbeelding
geel is dus de omtrek van de gebieden
rood is het mountainbiketrail
blauw de verbinding tussen de 2 gebieden
Als ik een beetje kijk naar de lengte kom ik ongeveer op 7 km trail en de verbindingsweg 2 km
wie weet wat het verder gaat worden?
Oja in het gebied rechts staan er in de pdf ook stukjes dirttrail ? TTF's ?
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Moet niet gekker gaan worden. Na Vlaardingen nu ook al Spijkenisse? Zo heb je niets in de buurt, en zo heb je ineens keuze. :o
Zo te zien is ook alles redelijk definitief, gezien de ontwerp besluiten. Alleen verder niets te vinden op het www.
Bullet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 sl

Mijn collega bij gemeente Spijkenisse is bezig met de ontwikkeling van het gebied. Mag er nog niet teveel over zeggen maar het is de bedoeling dat het gebied in 2014 in gebruik wordt genomen. Verder weet ik dat de ambities onlangs erg omhoog geschroefd zijn, men wil hier graag een 5 sterren trail van maken :D . Of dit gaat lukken blijft nog even afwachten natuurlijk. De 7 km lijkt i.i.g. zeker gehaald te worden. Technical trail features komen er volgens mij niet. Rockgardens waarschijnlijk wel. De trail moet verder nog grootendeels ontworpen worden.
Oja er komt waarschijnlijk ook een bmx-baan in het gebied.
Het kaartje wat RWEEDA gemaakt heeft klopt redelijk.
Als ik meer weet zal ik dit zeker laten weten maar voorlopig mag ik er nog niet te veel zeggen.

P.s. speciaal aangemeld om mijn medebikers op de hoogte te houden. :-D
That which does not kill us makes us stronger
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Mooi mooi ! :)

Ik had ergens nog een opmerking geplaatst in de trant van "Nu nog op Zuid een leuk baantje" ... Komt dit dan even lekker uit zo ! (Mag alsnog de gr-kruisweg affietsen , maar das een lekker stukje om op te warmen :D)

Mij zal je in ieder geval niet (meer) horen klagen :D
Richard1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 271
Lid geworden op: zo 14 november 2010, 12:03

Je moet het een kans geven en wachten tot het klaar is maar het is nou niet bepaald zo dat ik al jaren het gevoel heb dat de omgeving van Spijkenisse een nog niet ontgonnen MTB paradijs is.
Hope this is what you wanted.
Hope this is what you had in mind.
Cuz this is what you're getting.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Richard1974 schreef:Je moet het een kans geven en wachten tot het klaar is maar het is nou niet bepaald zo dat ik al jaren het gevoel heb dat de omgeving van Spijkenisse een nog niet ontgonnen MTB paradijs is.
Een paradijs zal het nooit worden :D , daar missen we grote heuvels , palmbomen en 80% zon per jaar voor :D . Maar een beetje blij wordt ik er toch wel van heur ! ... en inderdaad even afwachten wat ze er van plan zijn , maar dan alsnog ... er wordt in ieder geval aan "ons" gedacht :D
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Richard1974 schreef:Je moet het een kans geven en wachten tot het klaar is maar het is nou niet bepaald zo dat ik al jaren het gevoel heb dat de omgeving van Spijkenisse een nog niet ontgonnen MTB paradijs is.
En dat is nou juist het mooie van nieuw te ontwikkelen recreatie gebieden. Hier kun je dus iets leuks van maken en rekening houden met andere recreanten.

En dat het geen ontgonnen MTB paradijs is heeft natuurlijk alles te maken met de omgeving. Veel industrie en elke meter is zo'n beetje bebouwd. En alles zo plat als een dubbeltje. Dat wil niet wegnemen dat er geen liefhebbers van de sport zijn in deze regio. Die zijn meestal aangewezen op lange auto ritten om fatsoenlijke routes te kunnen rijden.

Nu worden er enkele (voormalige landbouw) gebieden weer terug gegeven aan de natuur, waarbij gelijk de mogelijkheden worden gegeven voor nieuwe recreatie. Zulke initiatieven van gemeentes en beheerders verdienen dan ook alle lof.

Ik kan iig niet wachten op wat leuke routes in de buurt. Zoals Remy_ams100 al zei is het aanrijden er naar toe een mooi opwarmertje. Hetzelfde geldt voor de route in Vlaardingen.
Johnny---b
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 11 januari 2012, 19:07
Mijn mountainbike: Canyon nerve al 29 8.9

@bullet top als je ons op de hoogte wil houden over dit parcour die bijna in mijn voortuin begint;)

@rweede dank je voor het plaatje ter verduidelijking.

Denk dat er best een leuk parcour van te maken valt:)
Toch een fully geworden.
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

Johnny---b schreef:@bullet top als je ons op de hoogte wil houden over dit parcour die bijna in mijn voortuin begint;)

@rweede dank je voor het plaatje ter verduidelijking.
+1
Da Bikert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 646
Lid geworden op: za 27 augustus 2005, 15:12
Mijn mountainbike: is groen en springt
Contacteer:

Hoop dat dit echt van de grond komt, wordt deze regio nog eens een echt mbt gebied :-D
Filmpjes:

http://www.youtube.com/user/DaBikert" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaatjes:

http://www.pinkbike.com/u/dabikert/album/All/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bullet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 sl

Da Bikert schreef:Hoop dat dit echt van de grond komt, wordt deze regio nog eens een echt mbt gebied :-D
Dat het door gaat is 100% zeker. Hoe het ingevuld gaat worden is nog niet duidelijk. De wethouder hebben we in ieder geval mee en die wil voor een 5 sterren trail gaan.
Persoonlijk denk ik dat een route ala Dorst het maximaal haalbare is. Uitgangspunt is dat er hoogteverschillen van max. 3 meter gerealieerd gaan worden. Meer is denk ik ook niet realistisch aangezien het gebied nu een weiland is. (Elke ophoging kost grond en grond kost geld)
Verder weet ik dat er contact is geweest met Oostvoorne over de trail omdat daar onlangs een trail is aangelegd.
That which does not kill us makes us stronger
Richard1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 271
Lid geworden op: zo 14 november 2010, 12:03

Scaryhead schreef:
Richard1974 schreef:Je moet het een kans geven en wachten tot het klaar is maar het is nou niet bepaald zo dat ik al jaren het gevoel heb dat de omgeving van Spijkenisse een nog niet ontgonnen MTB paradijs is.
En dat is nou juist het mooie van nieuw te ontwikkelen recreatie gebieden. Hier kun je dus iets leuks van maken en rekening houden met andere recreanten.

En dat het geen ontgonnen MTB paradijs is heeft natuurlijk alles te maken met de omgeving. Veel industrie en elke meter is zo'n beetje bebouwd. En alles zo plat als een dubbeltje. Dat wil niet wegnemen dat er geen liefhebbers van de sport zijn in deze regio. Die zijn meestal aangewezen op lange auto ritten om fatsoenlijke routes te kunnen rijden.

Nu worden er enkele (voormalige landbouw) gebieden weer terug gegeven aan de natuur, waarbij gelijk de mogelijkheden worden gegeven voor nieuwe recreatie. Zulke initiatieven van gemeentes en beheerders verdienen dan ook alle lof.

Ik kan iig niet wachten op wat leuke routes in de buurt. Zoals Remy_ams100 al zei is het aanrijden er naar toe een mooi opwarmertje. Hetzelfde geldt voor de route in Vlaardingen.
Ik bedoelde het ook niet lullig maar je zult moeten toegeven dat het nogal wat fantasie vergt (bij mij in ieder geval wel) om je tussen de Beerenplaat en de pont een aantrekkelijke mtb route voor te stellen. Maar omdat ik geen flauw idee heb hoe ze het gaan aanpakken/inrichten ben ik dus begonnen met "Je moet het een kans geven"
Hope this is what you wanted.
Hope this is what you had in mind.
Cuz this is what you're getting.
franksteenvoorden
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: di 30 oktober 2012, 15:25

Hopen op een leuk stukje MTB parcours! Wordt steeds leuker zo om in zuid holland te fietsen!
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Richard1974 schreef: Ik bedoelde het ook niet lullig maar je zult moeten toegeven dat het nogal wat fantasie vergt (bij mij in ieder geval wel) om je tussen de Beerenplaat en de pont een aantrekkelijke mtb route voor te stellen.
Ik kan niet anders dan meegaan met je uitspraak vwb dat je je fantasie erg moet gebruiken om er wat in te zien . Maar nu wil het feit dat ik al zo'n 39 jaar randje Rotterdam-zuid/Barendrecht woon , en hier in het verleden al zoiets meegemaakt heb .

Op de onderstaande foto was vroeger het geel omlijnde gebied alleen maar weiland . Nu is het een "park" geworden . Zo staat er een molen , een restaurant , wat bos en 2 zwem-meertjes

(overigens het bebouwde gebied onderop de foto was ook alleen maar weiland)

Afbeelding

Als ze willen , kunnen ze een hoop !
Plaats reactie