Prikkeldraad op verbinding tussen Soesterhoogt en Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De MP heeft of een hekel aan mtb'ers of en dit is waarschijnlijker een hekel aan crossmotoren.

De reeds geplaatste spijkerplanken bieden kennelijk geen soelaas tegen crossmotoren en dus zijn ze gestart met het opgraven van een oud hek. E.e.a. op de Richelleweg vlak na de afrit van de A28.

Het geluk was vandaag met mij en ik wist te voorkomen dat ik mijn nek brak over het prikkeldraad wat circa 20cm boven de grond uitstak, dwars over het pad.
Provesorisch heb ik het paadje dicht gezet met takken zodat een andere mtb'er er niet alsnog ter plekke zijn nek over breekt. (een betonschaar blijkt niet aan mijn multitool te zitten).

Even verderop, bij de ingang naar Het laantje zonder eind, was een dwarsbalk op de aanwezige paaltjes geplaatst. Dit was gelukkig op stuurhoogte en dus tijdig te zien.

Het prikkeldraad bevind zich in het bosje t.h.v. de letters LL van Richelleweg.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jurriaan op di 11 februari 2014, 12:31, 2 keer totaal gewijzigd.
joostie338
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 330
Lid geworden op: do 22 april 2010, 20:22
Mijn mountainbike: MR, RnR x2 Grandone & ARTi

Die terreinknecht spoort niet. :evil:
Paar weken terug was dit ook al zo, het balkje was toen al door het midden getrapt en het prikkeldraad kreeg ik niet weg helaas.
Dit spelletje loopt al een tijdje, het bewuste paadje is al meerdere malen verlegt vanwege dit soort acties.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Is dit openbaar gebied?

Dan lijkt het me zinvol om ook bij de autoriteiten melding te maken van deze praktijken.

Bewust iemand laten verongelukken of verwonden lijkt me niet bepaald de bedoeling.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Bowiex schreef:Is dit openbaar gebied?

Dan lijkt het me zinvol om ook bij de autoriteiten melding te maken van deze praktijken.

Bewust iemand laten verongelukken of verwonden lijkt me niet bepaald de bedoeling.
Onverhard terrein is nooit openbaar, maar altijd van een eigenaar en daarmee privé. Veel terrein in die omgeving is militair, maar Iwan is al lang geen dreiging meer, dus ook daar is het verboden te fietsen omdat het verboden is. Verder geen enkele inhoudelijke/materiële reden.
Ik zou aangifte doen bij de politie. Ze weten kennelijk niet hoe dom ze zijn. Zelfs als het de marechaussee zelf is die de versperringen aanbrengt, dan horen ze te weten dat hun maatregelen in proportioneel verband horen te staan tov de overtreding.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Iemand met toegang tot het Kadaster? Dan kan de eigenaar achterhaalt worden en kan er eens een gesprek plaats vinden met hem/ haar.
Stel je voor dat het een mens is, dan is diegene wellicht tot reden vatbaar. Op deze manier verder gaan resulteert in een echt ongeluk.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Dat kan justitie wel.....

Ik kan me nog eoa halve zool in de Heldense bossen herinneren. :evil:
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

Volledig in bezit van zijne Majesteits troepenmacht en verboden voor fietsers.
Borden bij ingang aan Richelleweg geven een hint.
Op Google streetview kun je een bord zien, schuin rechts achter de McDonalds Truck

Niet escaleren en blijven opletten, rustig eromheen rijden, anders ligt er straks 2m hoog NATO-prikkeldraad.
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

als het toch verboden voor fietsers is is er toch niks aan de hand, je hebt daar niks te zoeken.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Axium schreef:als het toch verboden voor fietsers is is er toch niks aan de hand, je hebt daar niks te zoeken.
Gaat er effe om wat de dienaar in Zijne Majesteits wapenrok er aan doet. Krijg je een waarschuwing, krijg je een bon of krijg je de kogel?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Axium schreef:als het toch verboden voor fietsers is is er toch niks aan de hand, je hebt daar niks te zoeken.
+1, bijna lopen jammeren is dit.
Ken het stukje daar en is wel eens vaker dicht geweest, maar dan door hulp van ???????? was het weer open.
Overigens na de (verboden) doorsteek bij het militaire terrein kom je de volgende hobbel tegen, want je mag daar ook niet fietsen.........(niet dat ik me altijd aan de regels houd)
Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

O daarom heeft de gemeente Soest even verderop bij de carpoolparkeerplaats het doorsteekje min of meer dicht gezet. Het is nu een slalom.

Opvallend is wel dat bij het opnieuw asfalteren van het viaduct het voetpadje op het viaduct gehandhaafd is. Het voetpaadje eindigd op de oprit naar de snelweg..

Duidelijk een mtb paadje :tong (leent betonschaar)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Dat voetpaadje inderdaad op z'n minst opmerkelijk, maar misschien zit daar een hele goede beweegreden achter (kan me er alleen niets bij voorstellen).
Maar jij gaat nu toch hopelijk wel verder om de dader(s) van het prikkeldraad op te sporen en dan vertellen dat dit niet zomaar kan. Hou ons op de hoogte, velen met mij zullen het met veel plezier/belangstelling volgen. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Over een jaar of wat wordt het Kamp afgebroken en het terrein bij het bos getrokken, heb je die doorsteek niet meer nodig.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nee Fred ik ga zeker niet opzoek naar de dader. Ik postte het hier om andere bikers te informeren.
Ik spreek graag met de beheerder om te vragen of de mountainbikers er langs mogen, nu en in de toekomst ;-)

Kamp Zeist gaat weg? Of de Leusderheide leeg? Dat laatste is voor mtb'ers leuker.
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

Op termijn gaat alles weg. De Amerikanen hebben Luchtbasis Soesterberg teruggegeven en de Gemeente Soest gaat er natuur ontwikkelen. Het luchtvaartmuseum verhuist naar een nieuw museum op de plek van de oude verkeerstoren.

De tanks worden verkocht dus de noodzaak voor de Leusderheide neemt af. Er is alleen 40 jaar met "live" ammunitie geschoten, dus reken er niet op dat je er op korte termijn mag fietsen.

De zone waar deze bordjes staan en prikkeldraad ligt heeft defensie verhuurd aan Internationaal Strafhof, daar zitten tientallen verdachten van oorlogsmisdaden uit Afrika en voormalig Joegoslavië.

Kortom, zoals ik hierboven al zei: lekker blijven fietsen in die omgeving maar niet zeuren, niet klagen en "onder de radar" blijven.
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Plaats reactie