Prikkeldraad op verbinding tussen Soesterhoogt en Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Jurriaan schreef:Bert L. is van onschatbare waarde voor ons mountainbikers:

Afbeelding
:D :-q
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

bert l. schreef:Op het Rijksschietterrein in de Harskamp mag je op zondag inmiddels fietsen.
Dit is juist één van de terreinen waarvan ik niet had verwacht dat het ooit voor publiek wordt opengesteld. Mooi gebied, ga er dan toch eens een keer fietsen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

deer_hunter schreef:
bert l. schreef:Op het Rijksschietterrein in de Harskamp mag je op zondag inmiddels fietsen.
Dit is juist één van de terreinen waarvan ik niet had verwacht dat het ooit voor publiek wordt opengesteld.
Er moet toch ook geoefend worden op bewegende doelen.
Everybody bought a new bike!
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

ah de Harskamp, regelmatig in het zand gelegen daar, de Herten en wildzwijnen trokken zich iha weinig aan van (schiet) oefeningen. Leusderheide of vlasakkers gevaarlijk.. haha, wat een onzin..is gewoon oefen terrein van defensie.. losse flodders en tufla`s liggen er, dan heb je het wel gehad, wel mooi terrein voor een nieuwe mtb route :)
wok
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 710
Lid geworden op: di 30 december 2008, 23:22

In '89 was het de gewoonste zaak van de wereld dat je s'nachts met je LaRo zonder verlichting midden op de Leusderhei stond terwijl er aan beide zeiden Leopards zonder verlichting voorbij kwamen die met een andere oefening bezig waren. :o
Tegenwoordig mag je niet eens in het donker in het bos komen :winkie:
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

deer_hunter schreef:
bert l. schreef:Op het Rijksschietterrein in de Harskamp mag je op zondag inmiddels fietsen.
Dit is juist één van de terreinen waarvan ik niet had verwacht dat het ooit voor publiek wordt opengesteld. Mooi gebied, ga er dan toch eens een keer fietsen.
Inderdaad, voorheen mocht je er als sportschutter ook een aantal keer per jaar terecht, maar dat is een aantal jaren geleden al afgeschaft helaas.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

joostie338 schreef: ...
De Vlasakkers, De Stompert en de Oude Kamp zijn overdag slechts toegankelijk voor wandelaars
...
1 jaar geleden toen ik nog op de bernardkazerne werkte, was de Vlasakkers alleen toegankelijk voor defensie medewerkers en militairen. Er zijn(waren) 2 ingangen 1 achteringang en 1 aan de kazernezijde, voor beide is een defendiepas nodig om deze te openen. Ook is dit terrein volledig met hekwerk omgeven.
Daarnaast is de Vlasakkers niet erg interessant voor de mtb-er, eerder voor een rondje hardlopen. Wel worden de militaire kampioenschappen wielrennen gehouden op de vlasakkers.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

JohanGTT schreef:
joostie338 schreef: ...
De Vlasakkers, De Stompert en de Oude Kamp zijn overdag slechts toegankelijk voor wandelaars
...
1 jaar geleden toen ik nog op de bernardkazerne werkte, was de Vlasakkers alleen toegankelijk voor defensie medewerkers en militairen. Er zijn(waren) 2 ingangen 1 achteringang en 1 aan de kazernezijde, voor beide is een defendiepas nodig om deze te openen. Ook is dit terrein volledig met hekwerk omgeven.
Daarnaast is de Vlasakkers niet erg interessant voor de mtb-er, eerder voor een rondje hardlopen. Wel worden de militaire kampioenschappen wielrennen gehouden op de vlasakkers.
Klopt grotendeels, vorig jaar werd achterzijde Vlasakkers nog opengesteld in de weekenden als er geen oefeningen waren, dat is nu ook verleden tijd doordat er vernielingen zouden worden gepleegd en er te veel rotzooi werd achter gelaten.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

JohanGTT schreef:1 jaar geleden toen ik nog op de bernardkazerne werkte, was de Vlasakkers alleen toegankelijk voor defensie medewerkers en militairen. Er zijn(waren) 2 ingangen 1 achteringang en 1 aan de kazernezijde, voor beide is een defendiepas nodig om deze te openen. Ook is dit terrein volledig met hekwerk omgeven.
Daarnaast is de Vlasakkers niet erg interessant voor de mtb-er, eerder voor een rondje hardlopen. Wel worden de militaire kampioenschappen wielrennen gehouden op de vlasakkers.
Ik heb in het verleden met een leuke groep mtb'ers olv trainer Max de Vries meer dan geweldige trainingen op de vlasakkers gehad. Hij werkte toen bij defensie en mochten onder zijn begeleiding op woensdagavond via de vooringang naar binnen.
Hoger op zaten best hele leuke stukjes om te doen, maar praat je over 15 jaar terug.
Jammer dat het niet meer open is, want ook mooie brede asfaltstukken voor de racefiets (ja ja ik weet het).
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Eens met Fred.
Prachtige trainingen gehad op de Vlasakkers evenals op de Stompert, onderleiding van Gerrit van Rheenen.
Biker M
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: do 20 juni 2013, 11:08
Mijn mountainbike: Iets met carbon

http://www.ad.nl/ad/nl/31848/Amersfoort ... nten.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Zelfs met foto van de beste man. Overleg lijkt mij goed. Maak ook gebruik van de MTB route en week ook weleens af maar dat is nu op de fiets inderdaad niet meer mogelijk. Rij ook offroad op de motor en snap hoe verleidelijk het kan zijn om in deze omgeving het bos in te gaan. Ik kan het gelukkig weerstaan omdat ik als MTB'er al op een officieel pad zie hoe snel andere recreanten zich aan je irriteren. Als er een gesprek plaatsvindt biedt ik mij ook aan om mee te denken.
What goes around comes around.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lees net het stukje voor het eerst. De goede man moet zijn functie uitoefenen en lijkt me redelijk gefrustreerd.
Beetje jammer dat met onderstaande zin de suggestie gewekt zou kunnen worden dat juist de mountainbikers met kniptang op pad zijn.
Brutale mountainbikers bezorgen hem een hoop extra werk. Halverwege de rit neemt hij een nog niet eerder ontdekt stuk doorgeknipt gaas waar.

Als niet ontplofte munitie de werkelijke reden is, dan zal een (goed) gesprek ook niet veel veranderen in het beleid. Veiligheid voorop zal men zeggen en is weinig tot niets tegen in te brengen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Mountainbikers zijn ondeugend en begaan overtredingen. Ze doen hekjes op (en dicht) en komen op plekken waar ze niet mogen komen. Ze klimmen over hekken en hekjes heen, maar slopers ben ik nog niet tegengekomen. Als dat wel zo geweest was, dan zouden er meerdere voorbeelden van zijn geweest. En ik ken een man of twee (boa-boswachters) die dat met heel veel genoegen aan mij zouden hebben laten zien.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Opmerkelijk hoe toch (door de bowa danwel de schrijver van het stukje) wordt gesuggereerd dat mountainbikers iets met de opengeknipte hekjes te maken hebben.....
Everybody bought a new bike!
Plaats reactie