Nieuwe vaste "Kabouter route" Swolgen, Limburg.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Vandaag na het werk ook maar eens op verkenning gegaan, als ik na het werk wat tijd over heb (en dat had ik vandaag) fiets ik meestal vanuit Horst naar Aostrum door de bossen van Tienray/Zwolgen en Wanssum/Geijsteren naar huis.
En laat dit rondje nou precies op mijn route liggen. :wink:
Ja het is een kort rondje, maar er zit wel alles in om aan je techniek te kunnen werken, of een interval training ronde volle bak en effe uitfietsen op 1 van de zandpaden en dan nog een keer.
Trapje was niet mijn hoogtepunt (volledig star) :-{ , het brugje vond ik wel weer leuk. :o
Deze zal ik met regelmaat fietsen, en dan stop ik wel voor man met schop (Robert?).
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

moet m toch eens aandoen. Fiets de laatste week/komende weken met regelmaat naar Melderslo en die past er wellicht nog wel tussen. Moet zowiezo zeggen dat er aan de 'verkeerde kant ' van de maas (verder geen bijbedoelingen ;) aan de andere kant zeggen ze t ook hahaha) wel leuke paadjes liggen, met name vanaf grubbenvorst liggen er wat ruiterpaadjes die best wat leuke kommetjes hebben. Onbekend maakt onbemind of zoiets....t is alleen niet zon aansluitend geheel als je bijvoorbeeld ff naar de schaak door wil steken (nou ja voor zover ik dat kan inschatten..)

Anyways, lang verhaal kort: ik ga ook eens kijken denk ik :)
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Als je de bossen uit komt in Tienray kan je met zo een 5 kilometer doorsteken naar Castenray en dan zit je al tegen de Schadijkse Bossen aan. Die 5 km is grotendeels te rijden zonder over asfalt te gaan.
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

Kin vanuit velden via Venlo of via grubbenvorst daar mis ik wat stukjes ...maar houd me aanbevolen :-)
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Vanaf de spoorwegovergang Tienray kan je via het grindgat +/- 50% onverhard naar de Casselse vennen rijden, dit is het meest oostelijke deel van het bos waar ook de Schaak deel vanuit maakt.

Of via Grubbenvorst naar de Reulsberg (motorcrossbaan), dan of:
1 - bovenlangs de snelweg A73 aan de Horster kant. (zit ook in de Zandhazentocht en de Oranjetocht.)
2 - karrespoorpad aan de Melderse kant van de A73. thv de rotonde aan de lottumseweg/Inter-chalet
naar de Kasteelse bossen en dan via Veld Oostenriek naar de Casselse vennen.

Hoe dan ook zal je hier en daar wat (asfalt) verbindingen moeten rijden.
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Afgelopen donderdag niet na het werk over de Schaak naar huis gegaan maar weer eens door de bossen van Tienray en Swolgen.
Hier ook weer enkele ronden over de kabouter route gedaan, super leuk ligt er ook goed bij (net als de Schaak). :-q

Er waren vele kombochten opgetrokken waardoor de snelheid weer lekker omhoog kan.
Ik heb 1 maal de rode route gedaan en 2.5 keer de groene. De groene is ook het meeste aan gewerkt om hem leuker te maken.

Er komen links en rechts nog steeds paadjes bij, die ga ik de volgende keer verkennen. :winkie:
Plaats reactie