Route Zaltbommel 3 Maart 2018 opening

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

:lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Vandaag even een stuk van de xc route uitgelegd zodat de kraan daar ook mee aan de gang kan... De xc'ers kunnen dadelijk flink aan de bak en krijgen aardig wat hoogtemeters te verwerken op het rondje.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Het is dat Zaltbommel dat plaatsje is waar je altijd hard langs scheurt op weg naar het zuiden, anders zou ik wel even stoppen. Ziet er uitdagend uit!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Als het straks af is, is het dat plaatsje waar je net even de afrit meepikt voor een rondje of 4.... :wink:

Vandaag ook even een paar honderd meter xc lijn uitgelegd. Ook de liefhebbers van deze tak van mountainbiken vergeten wij uiteraard niet. Nadeel is dat wij niet zo heel veel m2 oppervlakte grond hebben, maar uiteindelijk gaat dat nog best een behoorlijk aantal meters opleveren en lekker wat hoogtemeters...
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

mud mate schreef:Als het straks af is, is het dat plaatsje waar je net even de afrit meepikt voor een rondje of 4.... :wink:

Vandaag ook even een paar honderd meter xc lijn uitgelegd. Ook de liefhebbers van deze tak van mountainbiken vergeten wij uiteraard niet. Nadeel is dat wij niet zo heel veel m2 oppervlakte grond hebben, maar uiteindelijk gaat dat nog best een behoorlijk aantal meters opleveren en lekker wat hoogtemeters...

Ben erg benieuwd wat voor een mooie speeltijd dat gaat worden :-q .
hoef er maar zo'n 20 kilometer voor te rijden.
Life is short.....................enjoy it!!!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

speedrider schreef:
mud mate schreef:Als het straks af is, is het dat plaatsje waar je net even de afrit meepikt voor een rondje of 4.... :wink:

Vandaag ook even een paar honderd meter xc lijn uitgelegd. Ook de liefhebbers van deze tak van mountainbiken vergeten wij uiteraard niet. Nadeel is dat wij niet zo heel veel m2 oppervlakte grond hebben, maar uiteindelijk gaat dat nog best een behoorlijk aantal meters opleveren en lekker wat hoogtemeters...

Ben erg benieuwd wat voor een mooie speeltijd dat gaat worden :-q .
hoef er maar zo'n 20 kilometer voor te rijden.
Deze speeltuin gaat je zeker bevallen, en ligt op een kleine 3 km van het station, dus je kan ook nog met de trein... :wink:
Check ook onze facebook pagina onder MTB-Bommelerwaard. :wink:
Gebruikersavatar
123plons
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 10:32
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015

Gewoon een lange pauze nemen op het werk en dan 5 min warm fietsen...
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

123plons schreef:Gewoon een lange pauze nemen op het werk en dan 5 min warm fietsen...
Mazzelaar hahaha
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

speedrider schreef:Ben erg benieuwd wat voor een mooie speeltijd dat gaat worden :-q .
hoef er maar zo'n 20 kilometer voor te rijden.

Dat geld voor mij ook (+/-20 km)...een mooi opwarm stuk vanaf huis! :winkie: :winkie:
Ben net al velen erg benieuwd naar het eindresultaat :-q
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nou we maken lekkere vorderingen. De Rockgardens liggen op hun plaats. Morgen gaan we een afdaling maken met boomstammen en trapelementen. Verder is je de jumpline zover gereed. Morgen nog een afdaling creëren van een graad of 50/55 en nog de drie drops.

Daarna moeten de XC afdaling en 2x klim nog uit de schuine helling worden gegraven.
En hier en daar het vlakke terrein nog wat accentueren. Oh ja en nog een mini rockgarden op de blauwe route leggen. Daarna kunnen we aan de gang met de betongranulaat, de brug en de Northshore.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Een northshore ook nog, tjongejonge...er wordt daar wel alles uit de hoeveelheid oppervlakte gehaald hoor. Die rock gardens zien er ook al veelbelovend uit. Top! Wordt straks wel iets om even voor langs te rijden - op weg naar NBP bv :wink:
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

mud mate schreef:Nou we maken lekkere vorderingen. De Rockgardens liggen op hun plaats. Morgen gaan we een afdaling maken met boomstammen en trapelementen. Verder is je de jumpline zover gereed. Morgen nog een afdaling creëren van een graad of 50/55 en nog de drie drops.

Daarna moeten de XC afdaling en 2x klim nog uit de schuine helling worden gegraven.
En hier en daar het vlakke terrein nog wat accentueren. Oh ja en nog een mini rockgarden op de blauwe route leggen. Daarna kunnen we aan de gang met de betongranulaat, de brug en de Northshore.
Jij laat het klinken alsof het allemaal zo gepiept is. :lol:

Hoe zit het met de beplanting / inzaaien van gras? Als een deel klaar is dan lijkt het mij slim omdat rap te doen aangezien wortels erosie heel goed tegengaan.
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

mud mate schreef:Nou we maken lekkere vorderingen. De Rockgardens liggen op hun plaats. Morgen gaan we een afdaling maken met boomstammen en trapelementen. Verder is je de jumpline zover gereed. Morgen nog een afdaling creëren van een graad of 50/55 en nog de drie drops.

Daarna moeten de XC afdaling en 2x klim nog uit de schuine helling worden gegraven.
En hier en daar het vlakke terrein nog wat accentueren. Oh ja en nog een mini rockgarden op de blauwe route leggen. Daarna kunnen we aan de gang met de betongranulaat, de brug en de Northshore.
Heb je nog meer foto's?? Ik ben erg benieuwd naar de vorderingen.

Moet ik dit een beetje vergelijken met het Skills Park in Almere?
https://nl-nl.facebook.com/MTBSkillsParkAlmere/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

dubbel post... :oops:
Laatst gewijzigd door mud mate op vr 16 juni 2017, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Facebook pagina MTB-Zaltbommel staan meer foto's. Daar proberen wel de vorderingen ook een beetje bij te houden.

Nou het is niet allemaal zo gedaan. Maar voorlopig zijn wel al verder dan gedacht. Dit ondanks wel vertraging hebben gehad met opstarten.

De graafmachine man weet ondertussen aardig Hoe wij de zaken willen hebben. Deze hoeven wel alleen maar iets uit te leggen en hij legt het ongeveer. Dat werkt wel ideaal.

Northshore zal dadelijk wel de meeste tijd innemen.

Begroeiing kunnen wel eigenlijk pas op het eind doen. Dan weten welke echt waar alle paden liggen. Het is nu nog regelmatig bijstellen.
Plaats reactie