Nieuwe route Wierden "Het Lageveld"

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
arrow
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 26 januari 2011, 20:38
Mijn mountainbike: Santos 4.29 Rohloff, Gates, lauf

Als je graag in het donker wilt rijden: 31 oktober is er een nachtrit georganiseerd door svdo de tourbuffels te hellendoorn, de zogeheten mountainbikemania tourtocht!
......En door
AAW
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 3 februari 2014, 19:33

Cubie, We hebben inderdaad al een keer een schrijven gehad van Landschap Overijssel om niet na zonsondergang te gaan mountainbiken in bosrijke gebieden. Dit betreft o.a. het bosje bij de Janninksweg voordat je het schouwpad op gaat naar het Bungalowpark Hoge Hexel. Ook op het Lageveld (Regio Twente) staat men niet toe om daar na zonsondergang te gaan mountainbiken.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Vandaag route gereden vanaf blauwe route Holten.
Opeens had ik een routebord met witte driehoek, voor mijn gevoel heb ik een stuk afgesneden, maar was dit stuk wel mooier?!
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

jernij schreef:Vandaag route gereden vanaf blauwe route Holten.
Opeens had ik een routebord met witte driehoek, voor mijn gevoel heb ik een stuk afgesneden, maar was dit stuk wel mooier?!
Kan wel kloppen. Er is een afkortroute en die is ca 5 km korter. Persoonlijk vind ik die wel leuker.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Ja, veel minder asfalt voor mijn gevoel :-)
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Zondagmorgen 29-11 is de Lageveldtrack dicht ivm een run-bike-run. Rondje zal rond 1300 wel weer open zijn verwacht ik.
AAW
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 3 februari 2014, 19:33

Zijn nu bezig met uitbreiding route Lageveld. Er komt ruim 1,5 km singletrack bij. :P
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

AAW schreef:Zijn nu bezig met uitbreiding route Lageveld. Er komt ruim 1,5 km singletrack bij. :P
Dus in het vervolg naar het Lage veld, daar een paar rondjes en weer naar huis ;-)
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Er is nu al ongeveer 300 meter goed fietsbaar welke ook al vast zit aan het vaste rondje. Overige stuk is wel fietsbaar maar moet nog ingereden worden. Verbinding stukken naar de vaste route toe is nog niks aan gedaan. Mocht er straks airsoft worden gespeeld is het vanaf het nieuwe jaar mogelijk om de singletrack Lageveld wel te fietsen, wordt dan ongeveer 600meter aan singletrack afgesloten. Net als in haaksbergen en hardenberg komen er ook vlonders in de route. Het was al een leuk rondje maar het wordt als maar mooier ;)
Trek88
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 3 januari 2016, 20:00
Mijn mountainbike: Trek Superfly 5 Nice!

Vandaag weer gefietst ,was aardig glad en drek!
Was ook stuk afgesloten i.v.m met veel water en daar zijn ze nog met nieuwe stuk erbij.
Trek88
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 3 januari 2016, 20:00
Mijn mountainbike: Trek Superfly 5 Nice!

https://www.facebook.com/mtbroutewierden/" onclick="window.open(this.href);return false;
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Vraagje: hoe is de staat van de route nu? Ik wil vrijdag eventueel ergens gaan mtben, maar heb geen zin in een modderpartij (zowel voor mij, mijn fiets als de route en vrijwilligers....).
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

drpaul schreef:Vraagje: hoe is de staat van de route nu? Ik wil vrijdag eventueel ergens gaan mtben, maar heb geen zin in een modderpartij (zowel voor mij, mijn fiets als de route en vrijwilligers....).
http://www.mtbroutes.nl/nieuws/39-nieuw ... ef=Default" onclick="window.open(this.href);return false;

denk drama
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

drpaul schreef:Vraagje: hoe is de staat van de route nu? Ik wil vrijdag eventueel ergens gaan mtben, maar heb geen zin in een modderpartij (zowel voor mij, mijn fiets als de route en vrijwilligers....).
Mssh Rijssen?
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

zenegroen schreef:
drpaul schreef:Vraagje: hoe is de staat van de route nu? Ik wil vrijdag eventueel ergens gaan mtben, maar heb geen zin in een modderpartij (zowel voor mij, mijn fiets als de route en vrijwilligers....).
Mssh Rijssen?
Ook veel modder, maar nog wel te doen alleen gaan sommige stukken aardig naar de kloten......
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Plaats reactie