Nieuwe route Wierden "Het Lageveld"

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Cubie schreef:Afgelopen zaterdag nog een deel van de route gefietst. Lageveldtrack was het weekeinde gesloten ivm jachthondactiviteiten. Valt me wel op dat de Lageveldtrack toch regelmatig dicht is. Jammer, dit is toch het pareltje van de route.
Afgelopen weekend ook weer, geen idee wat voor activiteit er was/ is. Ben via ingang lange route track opgefietst en alleen Lageveld gefietst ipv ook uitbereiding. Op de route was niks te doen zag alleen wat mensen lopen naast de tracks. Leek alsof er een soort vossenjacht was. Viel me op dat de route echt overal kapot is gemaakt. Kombocht haaksom thv de vijver is compleet kapot gereden, veel gaten in de route plus veel rotzooi op de route.

Jammer dat singeltrack bij schietbaan weg is, was altijd prachtig stuk.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

poiuytr schreef:
Cubie schreef:Afgelopen zaterdag nog een deel van de route gefietst. Lageveldtrack was het weekeinde gesloten ivm jachthondactiviteiten. Valt me wel op dat de Lageveldtrack toch regelmatig dicht is. Jammer, dit is toch het pareltje van de route.

Jammer dat singeltrack bij schietbaan weg is, was altijd prachtig stuk.
Mee eens.
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Een week geleden ook gereden. Lag er goed bij maar veel glas op de track.....
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de routes gereden was een leuke afwisseling verder geen glas tegen gekomen op deroute.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Hoorde vanmorgen dat de singletrack Meijerinksberg dicht zit door overlast. Reden mij niet bekend. Heb het zelf ook nog niet gezien. Iemand hier?
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

https://www.facebook.com/ATB.Wierden/" onclick="window.open(this.href);return false;
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Cubie schreef:Hoorde vanmorgen dat de singletrack Meijerinksberg dicht zit door overlast. Reden mij niet bekend. Heb het zelf ook nog niet gezien. Iemand hier?
Deels weer geopend!
Giacomo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 17:17
Mijn mountainbike: Cannondale F29

Vandaag voor het eerst de route Wierden gedaan. Mooie tracks gemaakt. Wel veel asfalt erin. Stukje bij Lageveld niet kunnen doen omdat er een veldrijwedstrijd was daar.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Afgelopen zondag een groot deel van de route gereden. Goed te rijden op grotendeels droge ondergrond.
Nog wel jammer dat een deel van de singletrack Meijerinksberg nog steeds dicht zit. Hopelijk bedenkt die grondeigenaar zich nog na het voorval medio oktober 2017.
Na de Schwarte track voor het eerst over de aansluitende 'Vitens-track' (volgens Strava) gereden. Wederom een leuke aanvulling.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Harde opgevroren ondergrond die in de loop van de dag wat modderig en glad wordt door het ontdooien. Lekker technisch sturen dan.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Niets aan de hand in Wierden :D . Ligt er allemaal prima bij. Hier en daar nog wat nieuwere stukken. Blijft prima rondje.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Gisteren, met prachtig weer, voor het eerst deze route gereden. Ingestoken aan de zuidkant, vanaf Rijssen komende, en toen de ronde geheel afgereden. Ja er zitten een aantal lange asfaltstukken in, maar overall vond ik de overgangen via onverharde weggetjes naar alle stukken singletrack zeer vermakelijk!
Men was duidelijk bezig weer nieuwe stukken track in de route te verwerpen, want de zandgraver was zeer kort geleden bezig geweest daar.
Al met al niet een route om vanuit West-NL helemaal naartoe te rijden ... maar als je toch in de buurt bent, dan moet je hem zeker meenemen, want hij is te leuk om te laten liggen.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Timmeeh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 10 maart 2014, 19:54
Mijn mountainbike: Cube Analog cmpt 29er

Vandaag deze weer gefietst. Sinds m’n laatste bezoek een aantal maanden geleden zijn er een aantal leuke toevoegingen en aanpassingen gedaan. Alles ligt er mooi bij, enkel de Vitens-track is erg mul. Maar dat hoort ook een beetje bij deze temperaturen. Al met al: een leuke ronde.
Cube Analog CMPT 29er
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Ik zag dat er zaterdagmorgen 23 juni een crosstriatlon op Het Lageveld is. Aan het parcours te zien wordt de track van Het Lageveld deels gebruikt. Ik verwacht dat de track tussen 0800-1300 afgesloten zal zijn.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Gisteravond de route weer eens gereden. De regen heeft de route goed gedaan. Ondergrond is wat harder nu en echt mulle stukken zitten er niet meer tussen.
Plaats reactie