Nieuwe route Wierden "Het Lageveld"

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Cubie schreef:
Morsbiker schreef:Wierden op zich een leuke route maar haalt het niet bij Markelo, Rijssen en Hellendoorn
Toch hulde voor diegenen die er alles aan doen om het uitdagender te maken
Zo'n vergelijk moet je ook niet maken. Omgeving Wierden is minder glooiend natuurlijk.

2,5 jaar geleden was er nog niets rond Wierden. Nu gewoon een leuke ronde met mooie stukken.
Denk dat we inderdaad trots mogen zijn op wat er nu ligt en hoe het nu onderhouden wordt.
Singletracks liggen er allemaal goed bij en worden ook actief onderhoud. Ook komen er steeds nieuwe stukken bij afgelopen halfjaar:
- Northshore plus uitbreiding Lageveld
- Zwarte track voor oude tolweg
- Rondom Notter kwam ik laatst een nieuw pad tegen
- Spackler track die nu net klaar is

Kortom; er wordt druk gebouwd aan nieuwe singletracks. Zelf zie ik graag nog dat het stuk na de camping richting de erve meijerinksweg wat wordt aangelegd. Rondom de manage, bos tegenover de manage en tussen de weilanden richting de erve meijerinksweg zijn er genoeg opties. Ook de singletrack langs het het zuidbroek (nieuwbouwwijk) kan imo beter gebruik worden gemaakt van het hoogteverschil, gewoon op en af laten lopen net als stuk langs de snelweg ervoor.
frank1977
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 juli 2015, 13:14

Zondag stukje van de route Wierden en Lageveld gedaan. Vond het eigenlijk best leuke tracks, niks mis mee. en heb me er prima vermaakt. Her en der een modderig plasje, maar lag er overwegend goed bij.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Gisteravond beetje rondgereden over Lageveldroute. Voor het eerst sinds tijden viel het mij op dat er her en der plassen op de track lagen. Kan ook haast niet anders na die plensbuien, maar ik vond het opvallend. Fietsen was verder prima te doen, daar niet van.

Ik hoorde dat toevallig dat het langste deel van de route rond Wierden nu iets van 40 km zou zijn. Is er de laatste maanden ergens bijna 10km extra bijgeknutseld? Weet wel dat er wat nieuwe stukjes zijn, maar zoveel km?
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

35-37km komt meer in de buurt denk ik. Is een klein lusje omgelegd, nu ga je langs de grimberg en onder tunnel door. Eerder schoot je na dat zandpand linksaf het spoor over, richting de rotonde.
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Hmm op zich klinkt het niet direct uitdagender, maar wel wat leuker om te fietsen vanuit Rijssen
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Vanochtend gecombineerd met route Rijssen. Toch dik 60 km.
Wierdense route ligt er prima bij, overal mooi droog. Spacklertrack kende ik nog niet, maar is een prima aanvulling. Had even de hoop dat deze track helemaal langs het spoor zou lopen, tot aan de spoorwegovergang, maar stond aan het einde midden in een weiland :D, toen de verharde weg maar weer op. Ook Nieuwstadtrack is een prima aanvulling.
Verbindingswegen zullen blijven, maar dit soort nieuwe tracks maakt het net even wat completer.
Djendemen
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: za 3 mei 2014, 22:15
Mijn mountainbike: Stevens Jura '19

Wierden is mijn standaard mountainbike rondje die ik nog steeds met plezier fiets... route ligt er zo goed als altijd super goed bij en als het niet uitdagend genoeg ik.... dan probeer ik de gemm snelheid van mijn collega te halen.... zo'n 26 gemm over de hele route......... :-)
Gas op de trappers!
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Djendemen schreef:Wierden is mijn standaard mountainbike rondje die ik nog steeds met plezier fiets... route ligt er zo goed als altijd super goed bij en als het niet uitdagend genoeg ik.... dan probeer ik de gemm snelheid van mijn collega te halen.... zo'n 26 gemm over de hele route......... :-)
Als ik alle singletracks oversla, dan haal ik dat gemiddelde ook wel :winkie: :wink: Het gaat mij meer om de fun ipv de snelheid.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Ik las gisteren trouwens een bericht van Het Lageveld dat ze in de avond weer een biker met verlichting van de singletrack hebben gehaald. 's Avonds biken in de bosrijke gebieden is niet toegestaan.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Vanmorgen nagenoeg de gehele route weer eens gedaan. Lekker gefietst en alles ligt er mooi bij.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Route in z'n geheel wordt nog steeds beter.
Lageveld weer wat aangepast en ook bij de verbindingstrack nu weer helemaal terug naar het begin van de ronde. Creatief.
Jammer dat de vlonder nog niet weer in gebruik is, maar ook daar weer wat aanpassingen zag ik al.
Ook op de afkortroute weer een leuk nieuw stukje na het talud N35.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Zou er nog een mogelijkheid zijn voor een bikeparkje op het Lageveld? Het grasveld rechts naast de grootste helling is mooie locatie? Is nu deels in gebruik voor opslag van houtresten.
Grasveld inrichten met rockgarden en pumptrack ofzo.
Borry
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 14 augustus 2015, 17:18
Mijn mountainbike: Devinci Atlas CF/ Trek Fuel ex 9

Nog mensen die de route gefietst hebben? Vorig weekend was het slecht en nu?
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Wist niet dat ze de track Meijerinksberg en Schietbaan hebben veranderd. Mooier geheel nu, maar helaas wel charme van oude Schietbaantrack verdwenen.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Afgelopen zaterdag nog een deel van de route gefietst. Lageveldtrack was het weekeinde gesloten ivm jachthondactiviteiten. Valt me wel op dat de Lageveldtrack toch regelmatig dicht is. Jammer, dit is toch het pareltje van de route.
Plaats reactie