Nieuwe route Wierden "Het Lageveld"

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Trek88
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 3 januari 2016, 20:00
Mijn mountainbike: Trek Superfly 5 Nice!

De meesten stuk goed te doen hoor!
Vanmiddag nog Lageveld gedaan, dat is altijd wel goed rijdbaar .
Alleen 1 groot stuk is heel slecht..
En andere stuk zijn ze nog mee bezig, om beter te maken en zit ook nieuwe stuk bij.

Als je vrij ervoor moet rijden, had ik het niet gedaan.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Met de regen die morgen gaat vallen, g aik maar een alternatief zoeken. Helaas....
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

drpaul schreef:Vraagje: hoe is de staat van de route nu? Ik wil vrijdag eventueel ergens gaan mtben, maar heb geen zin in een modderpartij (zowel voor mij, mijn fiets als de route en vrijwilligers....).
Geen idee of je de route beetje kent, maar slechtste stukken zijn; rondom de vijvers in Wierden en aanrijstuk naar de camping. Deze stukken kun je eenvoudig ontwijken. Voor de rest denk ik dat de route morgen eind van de middag wel goed te doen is. Vorige week 3keer gefietst en lag er telkens goed bij. Her en der wel klein plasje of natte ondergrond maar niet dat je smerig terug kwam.

En anders gewoon tig rondjes lageveld fietsen ;)
Trek88
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 3 januari 2016, 20:00
Mijn mountainbike: Trek Superfly 5 Nice!

En we zijn weer druk bezig met 800 meter erbij te maken!
Dit zit in het stuk aan de Oude tolweg.
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Trek88 schreef:En we zijn weer druk bezig met 800 meter erbij te maken!
Dit zit in het stuk aan de Oude tolweg.
Daar zijn ze toch al wat langer bezig? Hetzelfde als bij de wittebeltsweg.

Hoop persoonlijk dat ze van landeigenaren tussen het Loo en Wierdense heidenvelden toestemming krijgen om stuk singletrack aan te leggen:
Afbeelding

Zoiets dus. Dan hebben we om de 1km wel een singletrack op het rondje Wierden.
Trek88
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 3 januari 2016, 20:00
Mijn mountainbike: Trek Superfly 5 Nice!

Nee hoor, dit hebben ze pas gekregen.
Is net voor de single track.
Als je van af nijverdal-wierden fiets.
Op geven moment moet je rechts af en dat is de Oude tolweg.

Bij de wittebeltsweg kunnen ze water slecht weg krijgen!
Timmeeh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 10 maart 2014, 19:54
Mijn mountainbike: Cube Analog cmpt 29er

Gisteren weer gefietst, vroeg in de ochtend. Grond was dus nog hard. Later op de ochtend veranderden delen in pap, moeilijk doorheen te komen. Stuk bij vakantiepark Hoge Hexel moeten skippen, echt teveel water. Vlonderplanken liggen er wel, maar vreemd genoeg liggen er ook een aantal in de sloot...

Lageveld uitbreiding en hier en daar extra lusjes zijn top. Moeten nog even 'ingereden' worden hier en daar, maar dat komt vanzelf. Echt hulde aan de bouwers, het is echt een verrijking voor het lage veld-rondje. Ook stukje bij de oude tolweg gefietst, ook veelbelovend. Afwatering op het lageveld is ook echt super.
Cube Analog CMPT 29er
Trek88
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 3 januari 2016, 20:00
Mijn mountainbike: Trek Superfly 5 Nice!

Je hebt altijd van zulke mensen wat spullen vernielen helaas.
Dus ook vlonders!

Als goed is binnen kort ook de Houten kom bocht klaar !

Heb zelf vanmorgen gefietst, maar begon te dooien was lekker glibberen!
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Timmeeh schreef:Gisteren weer gefietst, vroeg in de ochtend. Grond was dus nog hard. Later op de ochtend veranderden delen in pap, moeilijk doorheen te komen. Stuk bij vakantiepark Hoge Hexel moeten skippen, echt teveel water. Vlonderplanken liggen er wel, maar vreemd genoeg liggen er ook een aantal in de sloot...

Lageveld uitbreiding en hier en daar extra lusjes zijn top. Moeten nog even 'ingereden' worden hier en daar, maar dat komt vanzelf. Echt hulde aan de bouwers, het is echt een verrijking voor het lage veld-rondje. Ook stukje bij de oude tolweg gefietst, ook veelbelovend. Afwatering op het lageveld is ook echt super.
Het verbaast mij elke keer weer hoe snel de ondergrond op het lageveld rondom schietbaanweg weer droog zijn. Vaak na één dag is het weer zeer goed te rijden.
Gisteren foto's gezien van de routes Delden en Hardenberg, die leken op complete modderbaden en sloten. Wat dat betreft is de afwatering dus echt top aangelegd en kunnen menig routebouwers/ onderhoudsteams nog van leren.

Nieuwe stuk bij de tolweg noem ik nou niet echt veelbelovend. Dat klein stukje op het laatst is wel leuk, rest voegt niet veel toe imo.
northshore is ook af, dat noem ik nou echt veelbelovend :bier:
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Las gisteren dat het extreme deel in nieuwe lus op Lageveld open is, dus vanmiddag even twee keer gereden. Top gedaan en dus leuk stuk. Nu nog even de flow erin krijgen op de vlonders!
Trek88
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 3 januari 2016, 20:00
Mijn mountainbike: Trek Superfly 5 Nice!

Zelf ook weer 3 rondjes gereden vanmorgen.
Dat extreme kombocht houw ik nog even uit mijn gedachte hahahah...
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Gisteren nog delen van de route gereden. Nieuwe stuk bij Oude Tolweg kende ik nog niet.
Singletracks daarna bij Notterweg was afgesloten door snoeiwerkzaamheden leek het. Het lijkt ook of daar een stukje bij komt. Track Witteveensweg was goed te rijden, wel nog wat zompig. Daar komt echt nog een heel stuk bij. Ben benieuwd.
Het wordt gewoon nog steeds mooier!
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Cubie schreef:Gisteren nog delen van de route gereden. Nieuwe stuk bij Oude Tolweg kende ik nog niet.
Singletracks daarna bij Notterweg was afgesloten door snoeiwerkzaamheden leek het. Het lijkt ook of daar een stukje bij komt. Track Witteveensweg was goed te rijden, wel nog wat zompig. Daar komt echt nog een heel stuk bij. Ben benieuwd.
Het wordt gewoon nog steeds mooier!
Ik heb afgelopen week ook bijna alle stukken van de afkort route gereden en vond dat de route op sommige plekken slecht uit de winter is gekomen. Lageveld nieuwe stuk lag er goed bij, northshore voor het eerst gefietst, mooie toevoeging. Lageveld singletrack lag er puik bij. Jammer dat we nu alleen rechtsaf moeten als je uit de "airsoft arena" komt, nieuw stukje, eerder gingen we daar rechtdoor daar zat altijd een fijne flow in en kon je hard tussen de bomen door fietsen.

- Janninksbos zijn ze bezig met bosbouw
- Stuk door weiland richting heb ik het maar niet over
- Singletrack langs camping, stuk door de sloot groot modderbad
- Erve meijerinksweg ligt er mooi bij, blijft een van de leukste singletracks op het rondje imo
- Wittebeltsweg is afgesloten, bijna alle bomen zijn daar gekapt doodzonde. Wel gefietst afgelopen week maar je moet paar keer van de fiets, allemaal bomen over de route.
- Nieuwe stuk langs het spoor ziet er veelbelovend uit, ben parallel langs het spoor gefietst wat een groot waterballet was. Vraag me alleen af of deze singletrack ooit fatsoenlijk te fietsen gaat zijn in het voor/ najaar en winter. Die stukken liggen er altijd zo nat bij daar.
- Stukken parallel langs de N35 zijn redelijk kapot gereden.
- Hetzelfde geld voor de stuk langs de N36/ Wierdensestraat
- Stuk langs de vijvers ligt er ook slecht bij diepe spoorvorming
Trek88
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 3 januari 2016, 20:00
Mijn mountainbike: Trek Superfly 5 Nice!

Vanmorgen zijn weer met man en macht aan de route bezig geweest!
Was een goede op komst voor NL Doet.
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Trek88 schreef:Vanmorgen zijn weer met man en macht aan de route bezig geweest!
Was een goede op komst voor NL Doet.
Ik kon helaas niet
Plaats reactie