Nieuwe route Wierden "Het Lageveld"

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Wat wordt nu eigenlijk de rijrichting? Ben best wel benieuwd namelijk omdat de singletrack op het lageveld aan geeft dat je er bij de vlierdijk erin moet en niet bij de 2e lageveldsweg maar als ik dan de route volg staat echt elke paaltje de verkeerde kant op.
arrow
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 26 januari 2011, 20:38
Mijn mountainbike: Santos 4.29 Rohloff, Gates, lauf

Gisteravond vanaf camping Hoge Hexel inderdaad even de route kwijt, waar moet je eigenlijk de camping op, bij het 'bruggetje'? hier ook geen bordje gezien.
......En door
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

poiuytr schreef:Wat wordt nu eigenlijk de rijrichting? Ben best wel benieuwd namelijk omdat de singletrack op het lageveld aan geeft dat je er bij de vlierdijk erin moet en niet bij de 2e lageveldsweg maar als ik dan de route volg staat echt elke paaltje de verkeerde kant op.
Tegen de klok in, zo begrijp ik het.
De schuine kant vd paaltjes hoort aan de achterkant te zitten. Het bordje met rijrichting zit dus op de rechte kant naar voren. Zag vanmorgen toevallig een plaatje zitten, die er gisteren nog niet op zat.
Bewijzering zal dan in de komende weken compleet worden?
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Cubie schreef:
poiuytr schreef:Wat wordt nu eigenlijk de rijrichting? Ben best wel benieuwd namelijk omdat de singletrack op het lageveld aan geeft dat je er bij de vlierdijk erin moet en niet bij de 2e lageveldsweg maar als ik dan de route volg staat echt elke paaltje de verkeerde kant op.
Tegen de klok in, zo begrijp ik het.
De schuine kant vd paaltjes hoort aan de achterkant te zitten. Het bordje met rijrichting zit dus op de rechte kant naar voren. Zag vanmorgen toevallig een plaatje zitten, die er gisteren nog niet op zat.
Bewijzering zal dan in de komende weken compleet worden?
Net ook sommige stukken van de route weer gefietst, nu zaten inderdaad overal plaatjes op (stukken wat ik gefietst heb), rijrichting klopt dus wel met wat ik dacht. Geloof dat het echt bijna klaar is, alleen stukje van het bos bij de bruinehoopsweg richting de camping richting de bruinhoopseweg moet geloof ik nog gedaan worden. Zat daar vandaag in de bosjes te zoeken naar een pad omdat ik een paaltje midden in die bosjes zag staan, dit was thv oprijlaan camping.
AAW
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 3 februari 2014, 19:33

Rijrichting is tegen de klok in. Alle bordjes (noodbordjes) zijn nog niet geplaatst. De schuine kant van de palen is voor het afwateren. Vandaar de bordjes op de hoge kant, anders loopt het water en vuil op de bordjes.
Maandag zullen alle palen en alle bordjes zijn aangebracht. En maandag is ook de singletrack langs de oprijlaan bij camping Hoge Hexel klaar. Op de brugjes wordt nog kippengaas aangebracht.
Dus na maandag kan de hele route worden gereden. De definitieve bordjes komen over ongeveer vier weken. Het worden rode pijlen "Mountainbikeroute Wierden". Alvast veel plezier toegewenst met het mountainbiken rondom Wierden. Ik hoop dat we binnenkort toestemming krijgen van RWS om ook de singletrack tussen de Wendel en de N36 aan te leggen. Dit is het stuk vanaf de Almelosestraat tot aan de spoorbaan. Deze singletrack sluit dan weer aan bij de singletrack langs de spoorbaan.
wpigge
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 28 september 2010, 20:55

Klinkt erg mooi!!!
Vjenne
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: do 13 september 2012, 21:57

Vanmorgen 2x gefiests( route lageveld)
eerst stuk van 5km ingefietst.
Moet zeggen dat ik serieus weer wat moet doen aan mijn conditie haha.
1x voluit de route fietsen en ben bek af haha.

Rij route is toch gewoon vanaf dat bordje voor verboden te parkeren erin? want aan het eind van de route op het paaltje staat een verboden toegangs bordje op het paaltje gespijkerd.
Heb nog 2 flesjes wkd daar opgeruimd, wat midden op de route lag, jammer dat mensen zich niet kunnen gedragen.

De route is echt geweldig, goed werk, eindelijk is een leuke route in de buurt.
Super gedaan jongens.
henigan
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 10 maart 2014, 13:00

Is er al een GPX bestandje voor?
AAW
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 3 februari 2014, 19:33

Misschien is er iemand die de route met de GPS heeft gereden. Maandag is nog het laatste gedeelte van de route op camping Hoge Hexel aangelegd (langs de oprijlaan). Dus iemand moet het dan na maandag hebben gereden. Ik ben van plan de route binnenkort met de GPS op te nemen. Zodra ik dat heb gedaan wil ik de GPX wel beschikbaar stellen. De singletrack bij Wittebeltsweg 5 is echter nog niet te berijden. Daar moet nog zand in de getrokken baan worden aangebracht.
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

henigan schreef:Is er al een GPX bestandje voor?
Net even stuk van mijn eigen strava rit van gisteren geknipt.
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=bjqjdqmckehifval" onclick="window.open(this.href);return false;

Alle mooie singletracks staan erop (of je komt er langs heen). Omdat ze bij Kippershoeksweg aan het asbest saneren waren afgelopen weekend heb ik dat stuk niet gepakt, hele weg ligt er daar uit. ipv heb ik gisteren stuk langs de regge gefietst. Oude zwolseweg en spoorstraat fiets ik langs de singletrack hier moet je zelf even rekening houden met de singletrack te pakken, maar kan je bijna niet missen.

Aankomende week/ weken maak ik wel een gps bestand met de complete route erop.
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Heb ik ook wel interesse voor... we wachten even af.
AAW
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 3 februari 2014, 19:33

Vandaag heeft crossmotor over geluidswal (Weuste) gereden. Beetje jammer. Moeten nu waarschijnlijk weer aan het uitvlakken :-{
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

AAW schreef:Vandaag heeft crossmotor over geluidswal (Weuste) gereden. Beetje jammer. Moeten nu waarschijnlijk weer aan het uitvlakken :-{
Zonde zeg, was een van de leukste stukken uit de route.
Denk eerlijk gezegd dat je daar altijd wel problemen gaat houden.
Geluidswal voor Goodlife ligt echt midden in het gezichtsveld van iedereen en kan je op verschillende manieren opkomen ook buiten de route om.
Paaltjes daar neer zetten helpt denk ik ook niks om bovenstaande reden.

Die crossmoters komen denk ik van bedrijvenpark noord, daar crossen elke dag motoren in het zand en is het druk.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

AAW schreef:Vandaag heeft crossmotor over geluidswal (Weuste) gereden. Beetje jammer. Moeten nu waarschijnlijk weer aan het uitvlakken :-{
Was mij woensdagmiddag al opgevallen. Toen was er 1 spoor en gelukkig nog niet uitgesleten.

Zet er maar een bordje bij, dat motoren bovenlangs moeten :winkie:
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Cubie schreef:
AAW schreef:Vandaag heeft crossmotor over geluidswal (Weuste) gereden. Beetje jammer. Moeten nu waarschijnlijk weer aan het uitvlakken :-{
Was mij woensdagmiddag al opgevallen. Toen was er 1 spoor en gelukkig nog niet uitgesleten.

Zet er maar een bordje bij, dat motoren bovenlangs moeten :winkie:
Vond die sporen vanmorgen eigenlijk niet terug. Lijkt dus mee te vallen.

Heb vanmorgen voor het eerst het stukje bij bungalowpark Hoge Hexel gereden. Mooi onverhard (!) alternatief in vergelijking met het oude stuk.

Bij het lusje aan de Schietbaanweg/Meijerinksberg is een soort tellertje geplaatst????

Bij droog weer, zoals de laatste weken, zitten in de onverharde stukken soms wat stukken mul zand. Weer een extra dimensie, want in mul zand stuur je vaak net even wat anders. Af en toe wat tricky in/uit een bochtje.

Heb tot nu toe het deel tussen Rijssensestraat en onderdoorgang A35 nog niet gereden. Binnenkort maar eens. Of rijd je hier voornamelijk verhard langs de Regge/Doorbraak?
Plaats reactie