" nieuwe route " bakelse bossen?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
CatweazLe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 2 april 2003, 20:11
Mijn mountainbike: CubeAMS PRO
Contacteer:

Ik ben deze week pas begonnen en omdat deze route praktisch in mijn tuin ligt is hij ideaal voor mij om op te trainen en mijn tijden een beetje bij te houden. Inderdaad hulde voor de vrijwilligers, iedere keer dat ik er rijd lijkt er wel iets verbeterd. De markering is inmiddels zo goed dat je echt niet fout kunt rijden en zelfs aan de afwatering is gedacht! Wat ik me alleen wel afvraag is of er meer mensen last hebben van het feit dat de afstand niet klopt. De route zou 9,5 km zijn maar mijn gps (Samsung galaxy s4 active met runtastic mtb) geeft 7.8 km aan en de route is daarna ook precies te volgen op Google Maps. Ben ook wel benieuwd naar jullie tijden op deze route omdat ik pas weer sinds kort fiets. Mijn snelste tijd is nu 35:53 maar dat wordt met elke rit sneller natuurlijk. :-D
Een band krijgen met je fietsenmaker, is nooit grappig.
Dat er standaard geen standaard op je fiets zit is nooit grappig.
je kunt beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen.
Een fietsenmaker die alle remmen losgooit is nooit grappig.
mtbfool
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Superior XC 829 en Corratec TZ 100 mm fully 650B
Contacteer:

CatweazLe schreef:Ik ben deze week pas begonnen en omdat deze route praktisch in mijn tuin ligt is hij ideaal voor mij om op te trainen en mijn tijden een beetje bij te houden. Inderdaad hulde voor de vrijwilligers, iedere keer dat ik er rijd lijkt er wel iets verbeterd. De markering is inmiddels zo goed dat je echt niet fout kunt rijden en zelfs aan de afwatering is gedacht! Wat ik me alleen wel afvraag is of er meer mensen last hebben van het feit dat de afstand niet klopt. De route zou 9,5 km zijn maar mijn gps (Samsung galaxy s4 active met runtastic mtb) geeft 7.8 km aan en de route is daarna ook precies te volgen op Google Maps. Ben ook wel benieuwd naar jullie tijden op deze route omdat ik pas weer sinds kort fiets. Mijn snelste tijd is nu 35:53 maar dat wordt met elke rit sneller natuurlijk. :-D
Ik had op mijn MIO 300 ook 7.8 km gemeten ?? maar net als ik 27.01 rijden moet je serieus gassen en ben je goed naar de klotjes.


mtbfool
260 KM vaste route rondom helmond is dat genoeg????
Corratec TZ 650B fully op alle fronten beter dan me oude fully.
Superior XC 829 custom als streetrace bike en race bike.
jvandijk1962@gmail.com
https://www.offroadbikers.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Op mijn registraties is ie -/- 8,3 km lang .

http://app.strava.com/segments/5869762 = 8,4 km ( is wel met harde pas ipv stuk wat nu gebruikt wordt ivm nog niet gepijld )

http://app.strava.com/segments/6406833 = 8,3 km
it ain't what you do it's the way that you do it
Gerald
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 5 april 2013, 19:29
Mijn mountainbike: 26" MINI-PANZER en een 29"dinges

Nu ga ik toch eens even de duivels advocaat spelen.

De afwijkende route lengte komt door een aantal factoren, gezien een gps systeem een aantal metingen per gegeven tijd doet kan snelheid van invloed zijn op de nauwkeurigheid op een dergelijk bochtig parcour (de afstand tussen 2 meetpunten die is afgelegd is groter als de rechtelijn die de gps meet).

Hier komt bij dat een gps systeem meerdere satellieten nodig heeft voor een peiling, mijn garmin kan het met 3 maar hoe meer satellieten hoe nauwkeuriger de meting is waarbij het weer (zwaarbewolkt bv) en het bos zelf een rol spelen op het ontvangen van genoeg satelieten.

Dit is waarschijnlijk de meest voor de hand liggende reden dat we dergelijke afwijkende afstanden over de zelfde route terug krijgen, gezien de bochtige aard van de route is gps niet het meest nauwkeurige manier van meten op de fiets dan wel te verstaan.
Loop de de route eens met gps bij goed helder weer en zie daar dan is het een stukje meer (ik kom dan op 9,3 km) heb dit maar een keer gedaan maar ga er van uit dat dit redelijk klopt gezien het met een veel lagere snelheid gaat en er dus veel meer metingen gedaan worden over het zelfde traject.

MAAR NU KOM IK BIJ DE DUIVEL:

Gezien dat gps niet echt nauwkeurig is kun je makkelijk wat stukjes afsnijden en de banden sporen staan er ook op genoeg plaatsen.
Met gps gemeten wordt de route maar 300 mtr korter en win ik zo maar een dikke 60 seconde en denk een wat beter getrainde rijder nog wel meer ( ik moet mijn best doen om de volle ronde onder de 32 min te rijden,maar ben ook liever lui als moe).
IK wil echt niet iedereen met een goede gereden tijd beschuldigen van bochten snij werk (oeps afsnij werk )
maar buiten de sporen die er staan heb ik al meerdere keren rijders die volgas over het parcour gingen de afkortingen zien nemen en het liefst ook waar het gaat de parallel gelegen bos paden in plaats van de mtbtrack.
Gezien ik niet alle rijders ken die hier snelle tijden gereden hebben kan ik ook niet zeggen wie er wel of niet zichzelf en andere voor de gek houd, vind het alleen jammer dat mensen er op die manier mee omgaan....
mvg G.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Bij Dorst zijn er precies dezelfde problemen. GPS zegt 8.3km ofzo, werkelijk is het 9,35km. Ook Dorst is een zeer bochtig parkoers. Bij Dorst zijn er ook een aantal plaatsen waar je een lastige hobbel aan de zijkant langs kan (bedoeld, voor de minder ervaren mtber). De correctheid van de tijden op http://www.mtb-dorst.nl" onclick="window.open(this.href);return false; blijft een kwestie van vertrouwen. Ook aan een gps track heb je niks want die kan je bewerken qua route en tijd.
Gebruikersavatar
FsKtNr2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 14 november 2013, 10:10
Mijn mountainbike: Xtrail carbon 29er / Xtrail Mud 9 29er

Vandaag de volledige route gereden en een tijd gereden van 27.30. Ik heb met mijn normale km-teller ongeveer 9,6 km gemeten (dus zoals de routebouwers aangeven).

Ik rijd op racing ralph 29er 2.25 met een omtrek van 2328mm (via site van Schwalbe en nagemeten)

Gps werkt in deze bochtige route gewoon niet!
JohanH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 3 november 2013, 19:37

Mooi stukje om eens te gaan fietsen zo te horen, binnenkort eens kijken. :-q
RobHaver
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 29 maart 2014, 20:24

Super rondje rij hem nu bijna dagelijks een aantal keer.

Zo ook vandaag 29 maart ideale omstandigheden grond goed hard.
Snelste rondje in 29min 10 sec. Kan nog wel iets sneller. Paar kleine stuur en schakelfoutjes gemaakt.
Tijd van onder 29 min onder ideale omstandigheden zeker haalbaar.

Het enige probleem in dit bos zijn de wandelaars met loslopende honden. En dat zijn er best veel.
Ik gun deze honden hun vrijheid maar als de baasjes weten dat hun hond achter fietsers aangaat, vind ik dat de hond aan de lijn moet.
Gerald
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 5 april 2013, 19:29
Mijn mountainbike: 26" MINI-PANZER en een 29"dinges

Laten we hopen dat er toch eens wat aan de los lopende honden gedaan gaat worden gezien honden aan het lijntje horen te zitten in dit bos.
Staan bij de ingangen overal bordjes dat honden aangelijnt horen te zijn, o ja zijn er een aantal van die bordjes zwart gespoten rond de zelfde tijd dat een dwaas de mtb route paaltjes zwart spoot.
Ik kijk uit naar de dag dat onze extra-rijksbelasting collecteurs dit bos ontdekken is toch iedere keer €90 tikt goed aan voor ze.
Gezien het mooie weer zullen die niet al te lang op zich laten wachten mede omdat de monteurs van brabant-water ook niet graag in de honde shit werken.
Gebruikersavatar
RatTrap
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 00:33
Mijn mountainbike: Project 12

Gisteren de route twee keer gereden. We hadden de auto geparkeerd bij sportpark Rijpel en van daaruit kun je eigenlijk meteen de route op. Mooi aangelegd, prima uitgezet, sommige stukken mul maar 't was zeker te doen. Ontzettend technisch parcours en als je bij het sportpark start, is de opbouw erg goed gedaan. De variatie is ver te zoeken. Na 18km slingeren was ik er wel klaar mee zeg maar.

Wel een loslopende pup op me af gekregen maar och, die moet het nog leren...net als een mede-mtb-er zonder helm (sommige mensen denken dat ze onschendbaar zijn of zo).
Ride it like you stole it!
Project 12 Victor MKII

Project 12 | |Salsa Cycles | SingleBe | The Radavist
Rude ragozzo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 13 mei 2014, 10:21
Mijn mountainbike: Giant XTC composite 29er 2

Heb de route nu eenmaal gereden in combinatie met zandbos. Fijne route en goede verbinding. Ik ben beginnend en fiets nog niet zo snel, moet nog af en toe iemand voorbij laten gaan. Ga van het weekend bakelse bossen, zandbos en vlierden samen rijden. Uiteindelijke doel is ook nog liesel hierop aan te laten sluiten, en dit samen als vaste route te gaan gebruiken.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Als ik van de route Vlierden kom en ik ga naar 't zandbos, ben ik dan kort bij deze route?
Wij rijden vanuit Venray geregeld, Liessel en Vlierden met een stukje zandbos, of langs de spoorlijn dat stuk bos wat eerst in de toertocht van Liessel zat en dan weer naar huis.
Als deze route er kort bij ligt wil ik/we deze erbij pakken.
Nu is de fietsafstand 74 km, met Bakel erbij zal het richting de 100 km gaan.
Gebruikersavatar
RatTrap
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 00:33
Mijn mountainbike: Project 12

Kijk even op mtbroutes.nl om jezelf een beetje te oriënteren op de kaart. Dat beantwoordt veel vragen van je.
Ride it like you stole it!
Project 12 Victor MKII

Project 12 | |Salsa Cycles | SingleBe | The Radavist
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Dankjewel RatTrap, liggen niet ver van elkaar. Zijn zeker aan elkaar te koppelen, misschien zondag al.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

reaction 67 schreef:Als ik van de route Vlierden kom en ik ga naar 't zandbos, ben ik dan kort bij deze route?
Wij rijden vanuit Venray geregeld, Liessel en Vlierden met een stukje zandbos, of langs de spoorlijn dat stuk bos wat eerst in de toertocht van Liessel zat en dan weer naar huis.
Als deze route er kort bij ligt wil ik/we deze erbij pakken.
Nu is de fietsafstand 74 km, met Bakel erbij zal het richting de 100 km gaan.
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=pnzwclqebspfiiar

Ik fiets hem meestal andersom zie : http://www.gpsies.com/map.do?fileId=konksxfwclzctpvh
it ain't what you do it's the way that you do it
Plaats reactie