" nieuwe route " bakelse bossen?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Ik heb wel uitgebreid gesproken met de verantwoordelijke van Brabant Water. Heb zelf niks van de route gezien maar kan dus in de lijn liggen van Horst qua aanleg.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

RalfHorst schreef:Ik heb wel uitgebreid gesproken met de verantwoordelijke van Brabant Water. Heb zelf niks van de route gezien maar kan dus in de lijn liggen van Horst qua aanleg.
Erg goede beslissing van hen! :-q
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Bowiex schreef:Is er een verbindingsroute tussen de reeds bestaande routes in de buurt? Vlierden, Deurne etc?
Dan kan er flink afgewisseld worden!

@Ralf, ben je ook bij deze aanleg betrokken geweest?
Verbinding met Deurne cq Vlierden is niet lastig te vinden/maken ( nog niet uitgepijld , lijkt me gek dat die er niet komt )
it ain't what you do it's the way that you do it
raassie
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 08:35
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si alloy 1

Ik heb de route afgelopen zondag gereden. Het is een (vind ik) vrij pittige route. Redelijk technisch en je komt geen moment in je ritme omdat het continue op en af gaat. Leuk trainingsrondje voor de techniek, niet voor de snelheid. Woon er een paar minuten vandaan, dus zal er de komende tijd wat vaker komen.
Ateaze
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 597
Lid geworden op: zo 15 maart 2009, 21:06
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert - Specialized Fuse
Contacteer:

whocares schreef:Paaltjes staan er net.

Gisteren op Facebook:
ATB route Bakelsbos te Helmond
TC 81 heeft de route maandag van pijlen voorzien.
Vandaag constateerden we dat een onverlaat diverse bordjes met een spuitbus zwart heeft gespoten. Help ons de dader te vinden. Wij denken dat we weten wie het is.Vermoedelijk een dader met een los lopende hond, waar kinderen bang van zijn.
Help ons, dit bericht zoveel mogelijk delen.
Bij voorbaat dank.
Weet iemand of dit inmiddels is hersteld? Zijn de bordjes weer leesbaar?
http://www.muddytracks.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gerald
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 5 april 2013, 19:29
Mijn mountainbike: 26" MINI-PANZER en een 29"dinges

Dat was enkele dagen later al schoon gemaakt, de bordjes zijn goed leesbaar en de route is goed te volgen (al best goed ingereden).
Afgelopen donderdag voor het laatst gereden(of was het woensdag) en niks vreemds gezien, gezien ik er z'n 1000mtr van af woon en er veel rijd let ik al niet meer op de bordjes dus kan niet zeggen dat ze er allemaal nog staan.

mvg Gerald
MTB'er Jordy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 10 september 2013, 18:10

Heb deze route al een paar keer gereden en voor het laatst vorige week. Bordjes zagen er goed uit en erg duidelijk (wist nu eindelijk dat bij het stuk waar ik steeds verkeerd reed, ik net een paar tientallen meter verder het bos weer in moest :P).
Moet wel toegegeven dat ik de route niet heb uitgereden omdat ik iets te laat was vertrokken en het al donker werd.
peter-v
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 28 december 2013, 16:32
Mijn mountainbike: niet standaard Grand Canyon AL29er
Contacteer:

weet iemand hoe deze route er op dit moment bij ligt? beetje droog?
http://app.strava.com/athletes/575838" onclick="window.open(this.href);return false;
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

peter-v schreef:weet iemand hoe deze route er op dit moment bij ligt? beetje droog?
Ik denk variëerend van nattig tot wat droger:

De watermaatschappij zal na het vallen van de regen water onttrekken aan de grond , het verst daarvan afgelegen stuk is over het algemeen het natst/modderigst.
?
Wat zijn de plannen : Alleen Bakelse Bossen (8,4km ) of wil je meer vaste routes pakken ( Deurne , Vlierden , Liessel )?
it ain't what you do it's the way that you do it
peter-v
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 28 december 2013, 16:32
Mijn mountainbike: niet standaard Grand Canyon AL29er
Contacteer:

was van plan daar een paar rondjes te gaan crossen, maar het plan werd gewijzigd ivm tijdgebrek dus rondje op de weg gedaan. maar wil binnenkort zeker de route gaan verkennen, de 'reviews' maken me nieuwsgierig :)
http://app.strava.com/athletes/575838" onclick="window.open(this.href);return false;
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Ook maar een segment op strava aangemaakt voor als je van Deurne/Vlierden afkomt.

http://app.strava.com/segments/6406833

Ik zag wel dat op enkele punten hoeken afgesneden word omdat het er (te) modderig is . Ook zie je dat er ook op plaatsen stukjes afgesneden word om lastige punten te omzeilen.
it ain't what you do it's the way that you do it
MTB'er Jordy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 10 september 2013, 18:10

Gisteren deze route voor het eerst volledig gereden. Was er al een paar keer geweest, maar door verschillende omstandigheden (werd donker, fiets had pannen, nog geen routebordjes...) nooit de route af kunnen maken.
Waren een paar andere bikers ook op de route. Voelde mezelf wel een beetje een n00b aangezien het een erg technische route is en ik daar nog niet echt veel ervaring mee heb (zeker stijle afdalingen niet), dus ging ik nogal langzaam over de route... Nu moet ik natuurlijk niet letten op snelheid/tijd oid, maar voelt toch wel een beetje suf om zo langzaam en geconcentreerd de route te nemen...
Maar heb me wel vermaakt. Route was ook verrassend hard, met alleen hier en daar wat drassige kuilen. Op sommige stukken wel erg hobbelig. Mijn fiets heeft geen vork met extreem goede vering dus op sommige rechte stukken was het echt hobbelen geblazen :P.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

raassie schreef:Redelijk technisch en je komt geen moment in je ritme omdat het continue op en af gaat.
Grappig, dat noem ik juist wel mijn ritme. Als er maar geen blubber en plassen zijn die je voor de klimmetjes vertragen, dan verlies ik mijn ritme. Dit heb ik vandaag op veel routes in de omgeving gehad (track van whocares gevolgd). Er waren echt veel plassen en ik moet erkennen dat de afwatering niet echt goed was. Maar... op route Helmond (bakelse bossen dus) was het echt veel beter. Vele kuilen te zien die zijn gegraven om water af te voeren. Er waren wel plassen, maar het was echt veel beter dan elders in de buurt. Ik denk dat deze route als het nog wat droger zou zijn echt een heerlijke glooiende flow heeft :-q.
Gebruikersavatar
Corke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 16:59
Mijn mountainbike: SingleBe Onyx

Geweldige route dit. Zit geen recht stuk in. Een paradijs voor 26ers.
mtbfool
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Superior XC 829 en Corratec TZ 100 mm fully 650B
Contacteer:

Zeker een geweldige route in het Bakels Bos , heb er afgelopen Zaterdag een tijd van 27.01 neergezet over de volledige route en hij liep fantastisch mooi en was net helemaal droog wat perfecte omstandigheden creerde voor een snelle ronde :-)
Gemaakt met een Superior OXDE 829 en hele lichte 29 er wielen met Schwalbe Racing ralph schoeisel.
Mtbfool
260 KM vaste route rondom helmond is dat genoeg????
Corratec TZ 650B fully op alle fronten beter dan me oude fully.
Superior XC 829 custom als streetrace bike en race bike.
jvandijk1962@gmail.com
https://www.offroadbikers.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie