Geopend! De nieuwe Vijlen/Epenroute, Z-Limburg, 26km, 580hm

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
dustin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 27 december 2003, 12:35

thanxx aurelius

ben geen lange afstand rijder, maar 60-80 km vind ik wel erg leuk.
ga het in mijn gps zetten
Canyon Spectral 125 CF8 2023
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

aurelius schreef:Of een verkeerde verwachting?

Vandaag ook het rondje gedaan, in het zonnetje, genoten.
Als je veel keer en draaiwerk verwacht: is er niet in Zuid-L op de vaste routes. Ook geen technical trail features etc. Geen uitgebreide bossen met singletrack, wel bestaande paden, veel hoogteverschil, stenen, wortels en in dit seizoen veel blubber. Meer hm's dan in de rest van het land, en dus flink klimmen, lange afdalingen, in erg mooie hellingbossen, prachtige vergezichten.

Als dat je niet trekt kun je bv je ei kwijt in Noord-Limburg, Horst.
Tegenovergestelde: geen hoogtemeters, maar 18km singletrail, met alleen maar draaien en keren, bochtjes rijden. Ook fantastisch. 2x MTB-en in Limburg, maar dan geheel anders.
En dan vergeet je het hele gebied tussen pakweg Posterholt en Venlo nog!!
Uiteraard geen bikepark maar technisch spul genoeg en stiekum ook best wat hoogtemeters.
En nu weer on topic :winkie:
Gebruikersavatar
udo van dongen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 13 juli 2014, 14:02
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Comp 2, YT Decoy Shred
Contacteer:

Mijn vriendin en ik willen dit hemelvaartweekend naar Zuid-limburg gaan met ons campertje. Kan er iemand een camping aanbevelen (liefst met bomen...) die een beetje centraal gelegen is zodat we van daaruit zoveel mogelijk routes aan kunnen rijden op de fiets?

alvast bedankt, udo
Een gek alleen is zo gek nog niet
CS645
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 19:57
Mijn mountainbike: Giant Trance Advanced

udo van dongen schreef:Mijn vriendin en ik willen dit hemelvaartweekend naar Zuid-limburg gaan met ons campertje. Kan er iemand een camping aanbevelen (liefst met bomen...) die een beetje centraal gelegen is zodat we van daaruit zoveel mogelijk routes aan kunnen rijden op de fiets?

alvast bedankt, udo

Bomen en accommodaties kan ik niks over zeggen, maar deze liggen in ieder geval redelijk centraal:

Camping Osebos

Gulperberg Panorama

Camping Heyenrade

Camping Oosterberg
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Bel wel ff van tevoren. Zal wel druk worden daar!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
udo van dongen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 13 juli 2014, 14:02
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Comp 2, YT Decoy Shred
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Bel wel ff van tevoren. Zal wel druk worden daar!
... Dat is inderdaad wel een aandachtspuntje. De adressen die ik belde zitten allemaal al vol. De moed begint me al in de schoenen te zakken. We hebben namelijk al vaker een halve dag van plek naar plek gereden op zoek naar een plaatsje waar we wel konden staan. Misschien toch maar naar een andere plek uitwijken of anders maar door naar de Ardennen, want daar houden ze zich wat minder vaak aan maximale aantallen e.d.
Een gek alleen is zo gek nog niet
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Heb je de Oosterberg al geprobeerd? Die hebben namelijk een veld wat ze kunnen bijschakelen als het druk wordt. Dan heb je denk ik echter geen stroom, maar ik denk wel dat je er met je camper mag staan.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
udo van dongen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 13 juli 2014, 14:02
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Comp 2, YT Decoy Shred
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Heb je de Oosterberg al geprobeerd? Die hebben namelijk een veld wat ze kunnen bijschakelen als het druk wordt. Dan heb je denk ik echter geen stroom, maar ik denk wel dat je er met je camper mag staan.
Nee, die heb ik nog niet geprobeerd, maar die camping leek me zo masaal en ze hebben daar een raar regeltje waar ik op afknapte: 1 hond mag gratis mee, en als je meer dan 1 hond meeneemt dan kosten ze ineens 2,50 per hond per nacht... :~ ... En nou hebben we dus twee kleine Corgi's, beetje rare regel en al helemaal als je bedenkt dat ze nooit douchen of naar de WC gaan...
Ook helemaaal vol dus... Ik denk dat we er morgen gewoon heenrijden en als we na 2 of 3 adressen telkens nee krijgen, dan rijden we gewoon door naar de Ardennen: bij Houffalize kunnen we in ieder geval altijd terecht bij Moulin de Rensiwez.
Een gek alleen is zo gek nog niet
Ridge77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 217
Lid geworden op: di 12 november 2013, 13:50

Gronselenput of Gele anemoon in Stokhem (wijlre) ligt bijna aan de Gulpen route stukje verder aan de andere kant keutenberg heb je nog Vinkenhof liggen
Pain, is the french word for bread
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Uit een ander topic, maar wie weet zijn jullie ermee geholpen, zeker als je GPS hebt (Oude Voerstreekroute):

"Op de verbindingsroute tussen Voerstreekroute en St Geertruidroute ligt op een idyllisch plekje Landgoed Moerslag, met een kleine, mooie en goed verzorgde zeer smaakvolle camping. Moerslag ligt tussen Eijsden en St Geertruid in, is het startpunt van de MH2D.
Ideale uitvalsbasis voor de Oude Voerstreekroute, op GPS dus, ongeveer 55km en 1050hm. En als je de St Geertruidroute volgt en thv Heyenrath overstapt op de Vijlen/Epenroute heb je ook zo'n 50km en 900hm in de benen als je weer terug bent (nog mooiere Moerslag-op en neer Vijlenerbos-Garmin track heb ik ook nog wel voor je (alleen voor boekers, anders is het hek van de dam!).
Landgoed/camping Moerslag: http://landgoedmoerslag.nl/camping/camping-prijzen/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Met de kids kun je de natuur in in de omgeving, je wordt er door omgeven, en in Eijsden/Oost Maarland is een dagstrand met out-en indoor speeltuin, in Eijsden is een zwembad, bruisend Maastricht is om de hoek, Gaia Zoo in Kerkrade is een aanrader met de kids en volwassenen, http://www.gaiazoo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, ach...er is voor ieder wat wils.
Culinair genieten 'voor weinig' doe je op loopafstand bij Restaurant op de Heij, kan ook met jullie natuurlijk welopgevoede kids :winkie: (die van ons, even oud, gaan graag mee!), http://www.opdehej.nl/index.php/contact-en-adres" onclick="window.open(this.href);return false;. Super Pizza's eten in een romantisch vakwerk-restaurantje met houtoven, midden in een fruitgaard gelegen, doe je 5 min rijden verderop bij l' Appetito in St Geertruid, http://www.lappetito.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Meer cafe's en restaurantjes aan de gezellige groene Maasoever vindt je op 5 min rijden in Eijsden, bv Eetcafe Oan 't Bat (terras van het jaar, aan het water) http://www.aontbat.nl/nl/welkom.html" onclick="window.open(this.href);return false;, en Eetcafe La Meuse. Met het pontje steek je er de Maas over naar de Franstalige overkant. En Ijssalon Angelati op de Vroenhof niet te vergeten met kids natuurlijk! Italiaans ijs en heerlijke smoothies!! http://ijssalonangelati.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
Zo, en nou snel boeken, voor het geval anderen de smaak te pakken krijgen en je voor zijn :-q . Succes gegarandeerd!"
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Moddervlek
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 2 april 2015, 17:55
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Pas op voor een propvol zadeltasje, ik denk dat ie in een mooie afdaling ligt.. :(
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

:(( . Wat een pech. Ik hoop dat de route een beetje goedgemaakt heeft? Wie weet meldt zich een aardige vinder. Zo vond ik mijn mobiele telefoon nog terug op deze route! Aatdige eerlijke mensen uit Zwolle hadden er zolang op gepast. Ik duim :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Moddervlek
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 2 april 2015, 17:55
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

aurelius schreef::(( . Wat een pech. Ik hoop dat de route een beetje goedgemaakt heeft? Wie weet meldt zich een aardige vinder. Zo vond ik mijn mobiele telefoon nog terug op deze route! Aatdige eerlijke mensen uit Zwolle hadden er zolang op gepast. Ik duim :-q .
Ah, dat is mooi om te horen! Dat geeft mij hoop :bier:

Ik zag dat dat tasje ontbrak pas na m'n tweede rondje. Helaas viel hierdoor wel m'n plannetje om in Gulpen te fietsen in het water.
Ben terug naar Sittard gegaan waar ik van een andere fiets een tasje heb gepakt en als afsluiter Windraak gefietst. Al met al prima vermaakt!

Morgen maar naar Gulpen :roll:
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Binnenkort ook weer eens afzakken naar Gulpen/Vijlen met een pilsje na afloop ;-) Ben tevens wel benieuwd naar de nieuwe Epen/Vijlen route!
Gaat het nu weer over het fietsen?
frank_h
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 4 juni 2015, 00:18

Een andere camping daar in de buurt heet het zinkviooltje.
Plaats reactie