route Drunense duinen Kaatsheuvel

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

themaniac schreef: JE kan het beste wat kleiner schakelen dan verlies je ook minder snelheid bij obstakels. Ik reed vorig jaar ook alles op zn grote plaat en maar stampen en stampen. Hard ging het wel, maar het materiaal was zo naar zn grootje. Nu rij ik veel meer in het middenblad en ben ik sneller in de bochten. Echter wordt je wel sneller moe door de hogere beenfrequentie, dus veel trainen.
Ik rijd niet alles op m'n grote blad... alleen de lange rechte stukken, hier was ik niet helemaal duidelijk in.
themaniac schreef: Veel mensen kletsen een hoop en fietsen een stuk minder. Sommige komen op een route van 22 km uit, anderen op 26 en weer anderen op 28 km. Ik rij normaal van Bos en Duin 18 km off-road en pak geen fietspaden mee. Na de Roestelberg rij ik nog 1 km door tot je het fietspad richting loon of richting Udenhout weer op komt. Dat is een van de asfaltpaden die dwars door de duinen loopt.
Inderdaad, grote mond maar fietsen ho maar :)

Ik rijd altijd de hele officiele route en kom dan uit op 26.5 km. Het stuk ná de Roestelberg is flink aangepakt en er ligt zo goed als geen modder meer en is een stuk leuker rijden en ik vind de hele route dan ook de moeite waard.
Ik rij de laatste weken een tijd van 80 minuten en afgelopen zondag heb ik een persoonlijk record gereden van 78 minuten met m'n nieuwe Racing Ralphs :)
Frank G
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 4 oktober 2004, 19:56
Mijn mountainbike: Cannondale F1000sl, X.O

Jongens, jullie hoeven het niet te geloven, maar ik weet zelf beter.
Dat jullie die mannekes op dure fietsen en camelbaks eraf rijden oké, vind ik ook leuk om te doen.

Maar dat iedereen op zo'n fiets langzaam is hoeft niet hoor.
Ik rijd ook wedstrijden, en af en toe bij drunense duinen, en in augustus kwam ik gewoon alles boven. Zelfs zonder camelbak ;)

Ik ken 2 mensen die vorig jaar in de winter echt onder het uur reden. 's Winters moet dat makkelijk lukken hoor.
Ik reed hem in augustus van café rustende jager (ofzoiets) tot hetzelfde, toen kwam ik uit op 24km. Dus in het uur is makkelijk te doen in de winter.
Maar jullie hoeven dit natuurlijk niet te geloven, als jullie denken dat het niet kan, mij best :-q

Groeten Frank
Robthebiker
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 18:35
Mijn mountainbike: Felt, Nine 1

als jullie dat nie geloven ligt dat puur aan jullie zelf.
Frankie ken ik een beetje hij is het klimbeest uit brabant (van de club) dan. En als hij dat zegt is dah zou.

Morgen zal ik het eens testen of ik nog hard kan rijden na 5 weken niets tot een beetje trainen,

Laterzzz
Woei het is weer begonnen rahoe..
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 11 maart 2004, 22:28
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

themaniac schreef:
Ik ken ze wel van die mensen .... Complete professionele uitrustig t/m camelbacks op de rug (alsof we de Sahara betreden en er 100 km gebiked moet worden) ..... en lekker met de auto naar huis gaan! Pff, heb zo`n hekel aan die mensen die altijd maar moeten overdrijven.
Hmm

Ik maak gebruik van a) een camelbag 8) (in de zomer had ik die 1,5 l echt nodig) en b) ga met de auto naar huis 8) 8) .

Shit ik overdrijf! :tong


Frank G heb jij tips om die grote zandbakken tussen Bosch en Duin en de rustende jager door te komen wanneer het echt heel erg droog is? Met dit weer lukt het mij prima om de route te rijden, maar als het echt droog is lukken sommige stuken voor geen meter.
Frank G
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 4 oktober 2004, 19:56
Mijn mountainbike: Cannondale F1000sl, X.O

Ver vooruit kijken naar het punt waar je naartoe wilt, en BLIJVEN trappen.
Dan gaat het bij mij vanzelf. Vooral door ver vooruit te kijken ga je rechtdoor in plaats van links rechts links rechts.

En meestal doe ik het ook nie op een te licht verzet, dat rijd nie in zulke dingen, gewoon er door heen stoempen :-D
Frank G
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 4 oktober 2004, 19:56
Mijn mountainbike: Cannondale F1000sl, X.O

@ Robthebiker: niet stiekem trainen voor zondag he :-D
Robthebiker
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 18:35
Mijn mountainbike: Felt, Nine 1

heb een beetje bij getraind, sorry :D

Ging lekker vandaag he tussen al die gekke crosser :-q

nu weer on toppic:

ik ben er vrijdag nog geweest, en heb alles kunnen fietsen, maar wat zijn er veel verschillende paden, om tijd te winnen, viel me op haha
Woei het is weer begonnen rahoe..
jurgen
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 26 november 2003, 20:54
Mijn mountainbike: Cannondale Terra / Scalpel / 29er

ik ben er vrijdag nog geweest, en heb alles kunnen fietsen, maar wat zijn er veel verschillende paden, om tijd te winnen, viel me op haha
Heb je toevallig ook nog je tijd opgenomen Robthebiker?

Ik heb vandaag gefietst maar het was janken. :cry: Het was veel te druk om een tijd te fietsen. Daarbij heeft mijn bike afgelopen donderdag een flinke opknap beurt gehad. Ik moest dus behoorlijk wennen aan het nieuwe materiaal en afstellingen van het schakelmechanisme. Bij drie klimmen daardoor eraf gemoeten :-{ en in het losse zand 0 keer. Ik heb zelfs de zandkuil genomen in de Roestelberg. Normaal gesproken ontwijk ik deze. Voor de Roestelberg moest ik afstappen i.v.m. de vele kleine kinderen en honden.

Ik heb een tijd gereden van 1.18.
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

jurgen schreef:
ik ben er vrijdag nog geweest, en heb alles kunnen fietsen, maar wat zijn er veel verschillende paden, om tijd te winnen, viel me op haha
Heb je toevallig ook nog je tijd opgenomen Robthebiker?

Ik heb vandaag gefietst maar het was janken. :cry: Het was veel te druk om een tijd te fietsen. Daarbij heeft mijn bike afgelopen donderdag een flinke opknap beurt gehad. Ik moest dus behoorlijk wennen aan het nieuwe materiaal en afstellingen van het schakelmechanisme. Bij drie klimmen daardoor eraf gemoeten :-{ en in het losse zand 0 keer. Ik heb zelfs de zandkuil genomen in de Roestelberg. Normaal gesproken ontwijk ik deze. Voor de Roestelberg moest ik afstappen i.v.m. de vele kleine kinderen en honden.

Ik heb een tijd gereden van 1.18.
Je bedoelt die zandkuil net vóór de Roestelberg in de lichte afdaling? Die zandbak haal ik altijd en gisteren zo ongeveer alle andere niet :( Die zandbak is toch wel een van de makkelijkste, dus gewoon voortaan altijd nemen. :)

Hoe bedoel je: veel paden om tijd te winnen? Toch niet afsnijden hè : Suprised :

Ik had ook een tijd van 1:18. Veel sneller lukt me nog niet...
Laatst gewijzigd door Canard op ma 11 oktober 2004, 08:36, 4 keer totaal gewijzigd.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

De mensen die de route binnen het uur halen, in de winter, zijn wel top bikers. Mij zal het niet lukken. Hoe kom je aan 24 kilometer? Je mist echt ergens een stuk.

24 per uur is wel verrekte hard. In de winter heb je het voordeel dat je alle klimmen redelijk makkelijk kunt halen en bij was lichte nachtvorst zijn de stukken klapzand niet meer mul, maar zijn ze makkelijk door te komen.

Als je echt op en top biker bent en goed mee kunt met wedstrijden dan kan het misschien zo zijn dat je een uur (dus 60 minuten en geen 63-68 : Suprised : ) nodig hebt voor de route. Maar dan moet je wel echt goed getraind zijn. Tot op heden ben ik die biker nog niet tegen gekomen.
Edje
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 7 oktober 2002, 22:42
Mijn mountainbike: Giant anthem X1
Contacteer:

maniak schreef:Tot op heden ben ik die biker nog niet tegen gekomen.
Moet je de route eens andersom rijden.
?
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Edje schreef:Moet je de route eens andersom rijden.
En dat gaan we dus niet doen... in ieder geval niet op zondag tussen 9:30 en 11:00 : Suprised :
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Pff stelletje mongolen dat de route andersom rijdt...zit je net in een klim naarboven komen dr een stel sukkels net naar beneden! Way to go.... Spookrijden is verboden, zowel op de snelweg als in de duinen...
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 11 maart 2004, 22:28
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

Vandaag lag de route er echt perfect bij (op twee omgevallen bomen na dan).

De zandbakken kom je nu zelfs op het middelste blad eenvoudig door. Het zand is met deze temperatuur en regen ook lekker plakkerig.

Zonder echt aan te zetten, en gehinderd door vele mtb'ers die niet op zij wilden, heb ik een tijd neergezet van 1.22.nogwat. Dan wel de langstmogelijke variant en zonder pauzes. Sneller had zeker gekund.

Als die ene Opa op hardtail, gekleed in een een geel jasje, rijdend met nog iemand met een soort gelijke outfit, gewoon aan de kant was gegaan na mijn vele vergeefse pogingen om hem te passeren, had ik zelfs niet 1 voet aan de grond hoeven zetten.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Evil R schreef:Als die ene Opa op hardtail, gekleed in een een geel jasje, rijdend met nog iemand met een soort gelijke outfit, gewoon aan de kant was gegaan na mijn vele vergeefse pogingen om hem te passeren, had ik zelfs niet 1 voet aan de grond hoeven zetten.
Respect voor mn opa he! :lol:

Ik had vrijdag mezelf weer een vuurdoop gegeven...Man-o-man...wat viel het tegen. Maar dat heb je als je weinig traint en al een maand aan de sukkel bent (verkouden, grieperig). Besloot om mn favo stuk van de route te rijden. Het stuk van 10,5 km richting Roestelberg.

Het ging vrij aardig. Toch redelijk rustig aan gedaan omdat de conditie niet in orde is. Bochten gingen heerlijk, alleen op de rechte stukken kwam de snelheid niet boven de 28 of zo uit, waar ik vorig jaar nog 32-35 haalde. Heb alleen die uitgeholde helling met bocht en boom naar rechts niet gehaald door kettingzuig. Al met al was ik na 5 km meer dood dan levend en besloot ik het toch maar rustiger aan te gaan doen. De laatste 5 km was gewoon afzien. Na een begin gemiddelde van dicht tegen de 22 per uur, toch nog uitgekomen op 20 per uur... Zowaar nix om me voor te schamen. Deze week zit trainen er niet in, ondanks vakantie, want ik ben nu echt ziek! :o
Plaats reactie