Route Horst (Meterik)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7975
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Vandaag Horst gereden. Flowtrail in het kwadraat.
Jammer dat enkele heuveltjes haaks genomen zijn en niet geleidelijk zoals andere heuveltjes, dit haalde de flow er uit. Als je van eindeloos veel g-force houdt zit je op Horst perfect op een mtb.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Zorgt juist voor de variatie. Veel mensen staren zich blind op hoogtemeters maar gaat er meer om hoe ze in een route zitten. Als je er weinig hebt moet je dus zorgen dat je niet elke heuvel laat volgen door een afdaling om met de zelfde snelheid de volgende heuvel weer te kunnen pakken.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Vandaag mijn zadelttas van blackburn verloren, mocht iemand hem vinden dan hoor ik het graag albast dank
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Wat is het record : meeste ronde in 24 uur :D
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

11 :lol:
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
TMB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 2 maart 2018, 15:21
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 2018

Zaterdag de route in Horst gereden samen met die in Overloon. Route lag er ondanks het miezerige weer prima bij. Er was ook een trailrun aan de gang dus af en toe even uitkijken voor overstekende trailrunners. Omdat deze route in de top 10 staat had ik hoge verwachtingen, en ik moet zeggen; de route is een waar feest voor singletrack liefhebbers! Ik vond het echter wat te perfect. Er mogen naar mijn mening wel wat tchnisch uitdagende klimmetjes in met wortels e.d. Nu was het overal vrij makkelijk te doen. Ik denk dat deze route vooral leuk is als je in de buurt woont en vaker kunt rijden. Dan leer je de beste ideale lijn en kun je steeds je tijd aanscherpen. Echt een snelle racebaan die er denk ik in alle seizoenen top bij ligt. Verder vond ik het jammer dat er weinig afwisseling was in ondergrond, landschap en uitzicht. Je slalomt continu op een perfect glad BMX-baantje tussen de bomen door. Beetje eentonig na een km of 10. EenheidsHorst...

Verder is het geheel allemaal prima uitgestippeld, bewegwijzerd en onderhouden. Dus zeker complimenten voor de bouwers en onderhoudsploeg. Ondanks het gebrek aan echte hoogtemeters toch het maximale uit het beschikbare terrein gehaald. Maar mij is het allemaal net wat te gemaakt.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Ik wou morgen beginnen aan een rondje verkenningen van Nederlandse permanente routes.
Ik houd absoluut niet van slijkerige parcours.
Wat mag ik me van Horst voorstellen na het regendagje vandaag met 5 à 7 mm neerslag ?
Ik wou het koppelen Overloon. Wat mag ik me daar bij voorstellen qua ondergrond ?
Ik moet er een uur enkel voor in de auto en kom dus niet graag voor verrassingen te staan. Of best even uitstellen ?
(andere optie voor morgen is Meijel/Neerkant en Helmond)

Ik heb al Dorst, Drunen, helft UHR, Best, Mierlo/Nuenen op mijn palmares. Van zulke omlopen kunnen we hier in België alleen maar dromen.

Alvast dank.
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

lowie schreef: do 17 januari 2019, 12:23 Ik wou morgen beginnen aan een rondje verkenningen van Nederlandse permanente routes.
Ik houd absoluut niet van slijkerige parcours.
Wat mag ik me van Horst voorstellen na het regendagje vandaag met 5 à 7 mm neerslag ?
Ik wou het koppelen Overloon. Wat mag ik me daar bij voorstellen qua ondergrond ?
Ik moet er een uur enkel voor in de auto en kom dus niet graag voor verrassingen te staan. Of best even uitstellen ?
(andere optie voor morgen is Meijel/Neerkant en Helmond)

Ik heb al Dorst, Drunen, helft UHR, Best, Mierlo/Nuenen op mijn palmares. Van zulke omlopen kunnen we hier in België alleen maar dromen.

Alvast dank.
Horst en Helmond liggen er na vandaag zeker nog goed bij. Neerkant kom ik niet zo vaak maar denk ik ook wel.

In Overloon zal het eerste stuk er ook erg goed bij liggen (dit vind ik ook het leukste stuk). Je kunt de route ook afkorten zodat je alleen dit eerste stuk rijdt. De rest van de route verwacht ik toch wel redelijk modderig. Meijel droogt ook minder snel en daar verwacht ik ook veel modder morgen...

Ik zou Horst en Helmond rijden, dit vind ik de leukste en liggen er zeker goed bij. Het enige nadeel is dat de afstand tussen deze routes tamelijk ver is...
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Niek123 schreef: do 17 januari 2019, 13:31
lowie schreef: do 17 januari 2019, 12:23 Ik wou morgen beginnen aan een rondje verkenningen van Nederlandse permanente routes.
Ik houd absoluut niet van slijkerige parcours.
Wat mag ik me van Horst voorstellen na het regendagje vandaag met 5 à 7 mm neerslag ?
Ik wou het koppelen Overloon. Wat mag ik me daar bij voorstellen qua ondergrond ?
Ik moet er een uur enkel voor in de auto en kom dus niet graag voor verrassingen te staan. Of best even uitstellen ?
(andere optie voor morgen is Meijel/Neerkant en Helmond)

Ik heb al Dorst, Drunen, helft UHR, Best, Mierlo/Nuenen op mijn palmares. Van zulke omlopen kunnen we hier in België alleen maar dromen.

Alvast dank.
Horst en Helmond liggen er na vandaag zeker nog goed bij. Neerkant kom ik niet zo vaak maar denk ik ook wel.

In Overloon zal het eerste stuk er ook erg goed bij liggen (dit vind ik ook het leukste stuk). Je kunt de route ook afkorten zodat je alleen dit eerste stuk rijdt. De rest van de route verwacht ik toch wel redelijk modderig. Meijel droogt ook minder snel en daar verwacht ik ook veel modder morgen...

Ik zou Horst en Helmond rijden, dit vind ik de leukste en liggen er zeker goed bij. Het enige nadeel is dat de afstand tussen deze routes tamelijk ver is...
Hartelijk dank !
Ik houd rekening met je aanbevelingen en zal wat feedback geven
(pakketje Meijel-Neerkant-Helmond enerzijds en Horst-Overloon anderzijds was iets makkelijker, vooral omdat later Meijel en Overloon combineren nogal ver uit elkaar ligt)
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Als er vanavond niet veel meer valt zal er waarschijnlijk morgen goed te rijden zijn en zo goed als droog :-q
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

RalfHorst schreef: do 17 januari 2019, 21:04 Als er vanavond niet veel meer valt zal er waarschijnlijk morgen goed te rijden zijn en zo goed als droog :-q
Hartelijk dank voor je antwoord. Intussen toch al de knoop doorgehakt en het met enkele dagen uitgesteld (ik zie dat er momenteel nog stevige buien onderweg zijn), dan kan ik ze ook koppelen met Overloon. (Wou in totaal een 70 à 80 km doen, en 4x Horst vind ik ook wat veel :) )
Maar ik kom eraan ! Volgende week trouwens lekker vriesweer
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

De route lag er vandaag weer mooi bij.
Als je een keer richting Helmond wil en je kan inderdaad 70 a 80km wegtrappen dan zou ik de combi Helmond, Vlierden, Liessel en Deurne Zandbos (en Walsberg evt) rijden met de verbindingsroutes. Dan heb je een mooi en gevarieerd rondje.
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Wat een mooie route mensen! Ik was het afgelopen weekend te gast en heb em twee keer gereden- genoten van de flow en afwisseling van ondergrond en bossen/bomen/hei. Rijd normaal UHR. Denk een van de mooiere routes van NL dit. Dank!
rammen met die bak
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

RalfHorst schreef: vr 18 januari 2019, 19:29 De route lag er vandaag weer mooi bij.
Als je een keer richting Helmond wil en je kan inderdaad 70 a 80km wegtrappen dan zou ik de combi Helmond, Vlierden, Liessel en Deurne Zandbos (en Walsberg evt) rijden met de verbindingsroutes. Dan heb je een mooi en gevarieerd rondje.
*** Off-topic:

Laat ik nu precies dit rondje afgelopen zondag gefietst hebben, alleen dan de volgorde Zandbos, vlierden (half), Liessel, andere helft Vlierden en Helmond. Prachtige tocht gereden. Echt een aanrader!

* On-topic:

Horst nog nooit gefietst... Is dat goed te combineren met andere routes in de directe omgeving?
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Er is een zwarte verbindingsroute met de route Ysselsteyn. Deze is te volgen vanaf de officiële start aan de Lorbaan.

De kortste MTB route van NL (Swolgen) ligt ook in de buurt maar om daar naar toe te rijden vanaf de Schaak (zonder verbindingsroute) is nauwelijks de moeite. Hoewel de bossen rondom Swolgen zeer zeker goede MTB mogelijkheden hebben.
Plaats reactie