Route Horst (Meterik)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Het verhaal van de armen klopt wel, alleen je moet het net andersom doen. Aan de binnenkant ga je uitstrekken met je arm. Op deze manier druk je de fiets plat van je lichaam af. De grip van de noppen zit op de zijkant van de band. Op het loopvlak staan de noppen in de richting om te klimmen. De zijkanten staan ze schuin en vreten dus meer het zand in. Rechtop fietsen werkt dus eigenlijk juist averechts, ook al zegt je gevoel misschien anders.
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

https://youtu.be/9aEImaVy_5A" onclick="window.open(this.href);return false;

Filmpje is misschien duidelijker dan mijn verhaal. Succes!
nardcox
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 26 december 2016, 21:32

Thanks. Nu snap ik wat je bedoeld, dit heb ik ook bij een GMBN filmpje gezien ja. Je blijft zelf verticaal en laat de fiets 'omvallen'. Vandaag en regen lekker regen, ligt de baan er in het weekend wellicht mooi bij :).
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

En nou noar de Schaak Nard, oefenen. :wink:
Het NTFU filmpje geeft de goede uitleg.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Ik fiets ook nog maar ruim een jaar. In het begin is eigenlijk elk ritje een PR (begonnen met 1:11) toen viel er veel te leren, proberen en conditie. In Oktober een nieuwe fiets gekocht en direct een flink PR gereden. Je wil vooruit maar tijden daarna vielen tegen. Uiteindelijk lekker blijven fietsen en na een maand of 5 weer een PR gereden. Ik zit nu op 51:13 doel blijft onder de mooie 50 minuten grens maar gezien mijn perfecte PR rit zal dat er niet heel snel komen gok ik maar blijft een kwestie van lekker blijven fietsen, kilometers maken en conditie op doen.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Het ligt er nu goed bij. Er werd vanochtend ook onderhoud gepleegd.
nardcox
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 26 december 2016, 21:32

Gisteren 2 rondjes gedaan. Baan ligt er op sommige stukken echt beter bij dan voorheen, props!

Gisteren vooral gelet op de armen maar dit voelde on gewenning, me daarom voornamelijk gefocust op de buitenste voet naar onderen te duwen, merkte dat het toen met de armen ook automatisch wat beter ging.

Rondetijden vielen tegen maar wel enkele prs gereden.

Was best druk, veel stelletjes en vaders met kids.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Enkele PR's is ook al leuk. Lekker blijven proberen en hopen op gunstige omstandigheden en dat komt een route pr vanzelf weer.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Vanochtend vloog de buizerd een stukje met me mee. De schaduw op de grond was schitterend. Gezien de aanvallen van het vorig jaar wel bedacht op een duikvlucht.....
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Peter243 schreef:Vanochtend vloog de buizerd een stukje met me mee. De schaduw op de grond was schitterend. Gezien de aanvallen van het vorig jaar wel bedacht op een duikvlucht.....
Las net op Strava dat de 1e aanval al weer is gedaan. :o
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Klopt lijkt dit jaar op 2 locaties gezien de meldingen. Net als vorig jaar op ongeveer 1,5km en voor de oversteek Silvesterweg km 14. Het is mij een raadsel waarom ze zo graag een naast maken vlak langs de toch altijd drukke route.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

RalfHorst schreef:Klopt lijkt dit jaar op 2 locaties gezien de meldingen. Net als vorig jaar op ongeveer 1,5km en voor de oversteek Silvesterweg km 14. Het is mij een raadsel waarom ze zo graag een naast maken vlak langs de toch altijd drukke route.
Deze was kort voor de oversteek silvesterweg, heb hem daar in het weekend ook zien vliegen.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Er gaan deze of volgende week A4tjes geplaatst worden zodat mensen alert kunnen zijn op de aanwezigheid van.
raassie
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 08:35
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si alloy 1

Gisteren samen met mijn vriendin Horst voor het eerst gereden, over de rondetijd zullen we het maar niet hebben, het viel haar zwaar met de warmte en de losse zandstroken....Zeer mooie route die ik zeker nog een keer zal opzoeken, en ook ik heb de buizerd over me heen gehad. Zelf niks gemerkt, maar mijn vriendin schrok zich wezenloos ;-) bij ons was het op het 14 km punt
nardcox
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 26 december 2016, 21:32

Vanavond nog even snel een rondje gedaan. Baan was erg los, had gehoopt dat na de regen van za op zo en zo morgen de baan er snel bij zou liggen maar helaas.

Heb de buizerd ook gezien, hij zat midden op het pad toen ik eraan kwam en vloog snel de boom in. Mooi beest. Wel angst gehad dat hij achter me aan zou komen maar heb hem niet meer gezien.

Ik kon de nieuwe hindernis helaas niet in 1x nemen, is dit te bunnyhoppen of wat doen jullie?

Foto is wat shaky zie ik nu pas.
Afbeelding

Was na 13km vanaf Gusseweg ongeveer.
Plaats reactie