Route Horst (Meterik)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

De route is 19 kilometer lang (nagelopen met een loopwiel over de ideale lijn) en het startpunt is de parkeerplaats aan de kruising Lorbaan/Naaldhoutweg te Meterik (gemeente Horst a/d Maas) en is gelegen in de Schadijkse Bossen.
Op enkele honderden meters bestaand pad na zijn alle paden (singletracks) nieuw aangelegd. Dit met als resultaat een mooie slingerende route waarbij de hoogteverschillen goed benut zijn.

Een (kort) filmpje met dank aan Koenuhhh van de route:
http://www.youtube.com/watch?v=a4QK8iEgY6w&feature" onclick="window.open(this.href);return false;


Deel hier in dit topic je ervaringen, rondetijden etc.

Nadere informatie over de route is te vinden op:
http://www.mtbdeschaak.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

De route heeft ook een facebookpagina:
https://www.facebook.com/mtbroute.schadijksebossen" onclick="window.open(this.href);return false;

De opening en toertocht 14 april 2013 (reacties):
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5&t=100234" onclick="window.open(this.href);return false;

Het ontstaan van de route is terug te vinden in dit topic:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 16&t=91532" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door RalfHorst op vr 27 januari 2017, 15:42, 27 keer totaal gewijzigd.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Vandaag zijn de laatste linten opgeruimd. Dat wil zeggen dat de gehele route nu opengesteld is!
Het was vandaag een mooie en drukke dag in de Schadijkse Bossen.
Roedie wist alvast een mooie tijd neer te zetten van 1 uur en 4 minuten.

De officiële opening zal plaatsvinden op 14 april 2013 aan de Naaldhoutweg (nabij de Lorbaan).
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Misschien komend weekend eens 1 of 2 rondjes gaan maken in Horst. Ben wel benieuwd.

Hoe is de staat van het parcour momenteel eigenlijk, is de ondergrond al lekker hard/snel. Of moet het eerst een beetje ingereden worden allemaal?

Bij de route van Overloon had ik het idee dat het op het begin allemaal nog niet zo soepel liep, maar nadat er vaker over heen gescheurd werd ging het beter en beter.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Ben dan zelf geen mountainbiker maar heb van mensen gehoord dat met name het stuk wat al een week of 3 open is erbij ligt of het al maanden ligt, mooie lijn en lekkere flow.
De andere stukken schijnen ook steeds sneller te worden.
Gezien de route deels over oude stuifduinen gaat, zullen de komende maanden de zon/droogte wel hun uitwerking hebben.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

RalfHorst schreef:Ben dan zelf geen mountainbiker maar heb van mensen gehoord dat met name het stuk wat al een week of 3 open is erbij ligt of het al maanden ligt, mooie lijn en lekkere flow.
De andere stukken schijnen ook steeds sneller te worden.
Gezien de route deels over oude stuifduinen gaat, zullen de komende maanden de zon/droogte wel hun uitwerking hebben.
Allright :-q
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Gisteren op fb weer een leuke reactie gehad:

Vandaag de route gereden en ben onder de indruk.
Technisch en lekker veel pittige klimmetjes.
Petje af voor de vrijwilligers. Bedankt. Weer een mooie route erbij.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

RalfHorst schreef:Ben dan zelf geen mountainbiker
Respect dat je dit traject getrokken hebt, zonder zelf mountainbiker te zijn! Mooi voorbeeld hoe het allemaal wel kan in dit kikkerlandje...
Hier staat niets.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Ik ben wel boswachter bij Staatsbosbeheer, vandaar de link met mountainbike en een vaste route.
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Chapeau!
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Als er niets meer tussen komt ben ik er zaterdag te vinden, misschien de helmcamera maar eens meenemen voor wat beelden te maken ;).

Waar is de startlocatie precies? Ik zag de route nog niet op mtbroutes.nl staan namelijk.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

De route is maandag doorgegeven maar staat er helaas nog niet op nee. De startlocatie is de Lorbaan in America.

Een filmpje van de route is altijd leuk! Net als gps tracks of de afstand die op de fietscomputer staat.
Veel plezier zaterdag.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Op het kaartje staat de locatie van de opening/toertocht parkeerplaats aan de Naaldhoutweg met een pijltje gemarkeerd.
De parkeerplaats voor de vaste route bevindt zich op de kruising met de Lorbaan.
Als met met de auto komt is de Naaldhoutweg denk ik de straat die je het beste in de navigatie in kan voeren.
Mocht je op de fiets komen en coordinaten in je GPS kunnen invoeren, dan gebruik je: 51.453953,5.977249
Links op het kaartje loopt de N277/Middenpeelweg hierop neem je de afslag richting de vakantieparken van Centerparcs.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bowiex op vr 5 april 2013, 13:08, 2 keer totaal gewijzigd.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Dat is de parkeerplaats voor de opening (14 april) Bowiex ;-).
Het startpunt van de vaste route zelf is aan de kruising Lorbaan/Naaldhoutweg.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Ga er met de auto heen, als ik er vanaf de andere kant van de maas met de bike heen moet ben ik al kapot voor ik aan het echte werk begin. :wink:

Maar zo ga ik het wel vinden. Bedankt heren.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Ben benieuwd naar je video Koenuhhh.
Ben je er volgende week de 14e ook bij?
Plaats reactie