Route Horst (Meterik)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Roedie
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: za 20 december 2008, 16:42
Mijn mountainbike: Fisher X-Caliber, Niner Jet9

De schaak is natuurlijk ook stiekem stuifduinen op sommige plaatsen
nardcox
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 26 december 2016, 21:32

Ik heb afgelopen vrijdagavond een rondje gedaan met een collega van me. Baan lag er goed bij, nog her en der een klein beetje mul zand maar dat was niets in vergelijking met 1 a 2 weken terug.

Als ik alleen was geweest had ik denk ik wel een pr eruit kunnen krijgen.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Afhankelijk wat het weer gaat doen zal de komende dagen de route er ook goed/snel bij liggen. Meest ideale voor de route is in deze tijd van het jaar is zo nu en dan wat serieuze mm regen.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Vanmorgen 2 volle rondes en een halve ronde gereden. Gestart vanaf de parkeerplaats aan de lorbaan.
Route lag er perfect bij, ondergrond mooi hard en geen plassen.

Even was ik nog bang dat de buizerd mij ging aanvallen, maar het was maar een schijnbeweging. Ze zat wel in het gebied voor het waarschuwingsbord. Rare kanarie :D
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Afgelopen zondag lag de route er bijna perfect bij. Met een matige conditie toch bijna een PR gereden :-)
StAlTiCa
carlosvdk68
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 11 september 2014, 02:11
Mijn mountainbike: Specialized s-Works HT 2018 Eagle, Salsa Beargrease carbon fatbike

Vanmorgen was ik al vroeg op de route, het was ook alweer zo'n dikke 3 jaar geleden.
Dus 'koud' maar gestart en kijken hoe het ook alweer was hier, na 15/20 min. was de flow er wel weer..als thuiskomen!
Ik was nu goed voorbereid, RacingRalph voorop met 1.5bar, dus overal mooi grip.
Het rondje lag er 1000% bij!! geen los zand en ook geen enkel waterplasje, helemaal TOP, hulde aan het onderhoudsteam.
Met m'n relatief rustige start had ik toch nog bijna overal PR's en 52' als eindtijd.
2e rondje was beetje sightseeing met nu iets verbeterde bochttechniek tov 1e rondje :-? (laat rollen..laat rollen :lol: )
Binnenkort met m'n fietsmaten maar eens uitgerust terugkomen en kijken of we ruim onder de 50' kunnen komen, dat zal volgas over de rechte stukken worden, qua bochtsnelheid is er niet erg veel meer te behalen denk ik.
Top ochtend gehad, en heel wat anders dan het vertrouwde Montferland/Zeddam.
Staat bij mij bovenaan de lijst van mooiste routes tot nu toe, loopt nog beter als jaren geleden!
http://www.strava.com/athletes/cvanderkemp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
jeroenslb
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 25 februari 2013, 12:13
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

carlosvdk68 schreef:Vanmorgen was ik al vroeg op de route, het was ook alweer zo'n dikke 3 jaar geleden.
Dus 'koud' maar gestart en kijken hoe het ook alweer was hier, na 15/20 min. was de flow er wel weer..als thuiskomen!
Ik was nu goed voorbereid, RacingRalph voorop met 1.5bar, dus overal mooi grip.
Het rondje lag er 1000% bij!! geen los zand en ook geen enkel waterplasje, helemaal TOP, hulde aan het onderhoudsteam.
Met m'n relatief rustige start had ik toch nog bijna overal PR's en 52' als eindtijd.
2e rondje was beetje sightseeing met nu iets verbeterde bochttechniek tov 1e rondje :-? (laat rollen..laat rollen :lol: )
Binnenkort met m'n fietsmaten maar eens uitgerust terugkomen en kijken of we ruim onder de 50' kunnen komen, dat zal volgas over de rechte stukken worden, qua bochtsnelheid is er niet erg veel meer te behalen denk ik.
Top ochtend gehad, en heel wat anders dan het vertrouwde Montferland/Zeddam.
Staat bij mij bovenaan de lijst van mooiste routes tot nu toe, loopt nog beter als jaren geleden!
Haha grappig dat ik hier ineens een ervaring van een bekende mfl-ganger lees...
We gaan binnenkort op vakantie naar het park ernaast dus ben benieuwd wat ik ervan kan verwachten!
DON'T LIMIT YOUR CHALLENGES...
CHALLENGE YOUR LIMITS...


Trek Superfly 9.7
Gebruikersavatar
jeroenslb
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 25 februari 2013, 12:13
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

carlosvdk68 schreef:Vanmorgen was ik al vroeg op de route, het was ook alweer zo'n dikke 3 jaar geleden.
Dus 'koud' maar gestart en kijken hoe het ook alweer was hier, na 15/20 min. was de flow er wel weer..als thuiskomen!
Ik was nu goed voorbereid, RacingRalph voorop met 1.5bar, dus overal mooi grip.
Het rondje lag er 1000% bij!! geen los zand en ook geen enkel waterplasje, helemaal TOP, hulde aan het onderhoudsteam.
Met m'n relatief rustige start had ik toch nog bijna overal PR's en 52' als eindtijd.
2e rondje was beetje sightseeing met nu iets verbeterde bochttechniek tov 1e rondje :-? (laat rollen..laat rollen :lol: )
Binnenkort met m'n fietsmaten maar eens uitgerust terugkomen en kijken of we ruim onder de 50' kunnen komen, dat zal volgas over de rechte stukken worden, qua bochtsnelheid is er niet erg veel meer te behalen denk ik.
Top ochtend gehad, en heel wat anders dan het vertrouwde Montferland/Zeddam.
Staat bij mij bovenaan de lijst van mooiste routes tot nu toe, loopt nog beter als jaren geleden!
Haha grappig dat ik hier ineens een ervaring van een bekende mfl-ganger lees...
We gaan binnenkort op vakantie naar het park ernaast dus ben benieuwd wat ik ervan kan verwachten!
DON'T LIMIT YOUR CHALLENGES...
CHALLENGE YOUR LIMITS...


Trek Superfly 9.7
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Het weekend van 22 juli was ik met vrienden en toebehoren naar het park ernaast. Fiets mee uiteraard.
Op de zaterdag eerst een rondje gedaan met een maatje, toen was het bloedheet en op veel stukken mul, maar we hebben ons goed vermaakt.
Er zit een lekkere flow in het parcours die heel aanmoedigend werkt.
Wat ons opviel was dat de ondergrond hetzelfde is als in Schoorl, dus dat gaf een vertrouwd gevoel.

2 dagen van chloor happen, bier drinken en overdreven veel eten later (24e dus) ben ik vroeg uit bed gegaan om nog een rondje te rijden.
Parcours lag er beter bij door de regen van de dag ervoor en ik was alleen, dus lekker eigen tempo.
Een bocht iets te hard genomen en een boompje meegepakt, maar verder ongeschonden rond gereden en me weer kostelijk vermaakt.

Oh en Strava gaf 52'58s aan, PR natuurlijk, tweede rondje :tong
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Gebied is inderdaad ook ontstaan vanuit het stuiven van zand en de heuveltjes in het gebied zijn dus stuifduiven. Voordeel water snel weg in natte perioden maar in tijden van langere droogte betekend dat (meer)losse zand.
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Vorige week dinsdag twee ronden gedaan en nu snap ik waarom mijn thuisrondjes zo laag op de lijst staat! Wat een gaaf bochtenwerk kon er geen genoeg van krijgen. Het duurde tot halverwege de eerste ronde voordat ik hard door de bochten durfde te gaan. Het tweede rondje ging een stuk beter ondanks een schuivertje toch wel een PR 50'15s.

Wat opviel was het goede onderhoud aan de route, geen asfalt, duidelijke route paaltjes en zelfs kilometerpaaltjes. Dus mijn complimenten aan alle vrijwilligers die dit mogelijk hebben gemaakt!

Kom zeker snel terug om een rondje te doen.
HarmVanD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 26 september 2015, 08:46
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Expert 2016

Gisteren weer eens gefietst. Blijft een heerlijk rondje. Viel me wel op dat er aardig wat kapotgeremde stukken in beginnen te zitten (trappetjes berg af, kombochten met kuilen). Populariteit begint wellicht zijn tol te eisen (?). Blijkt wel dat flow vinden op deze route gewoon erg belangrijk is.....
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Het is een feit dat de route nog steeds drukker aan het worden is o.a. de Duitsers beginnen in steeds grotere getalen de route te vinden. Helaas dus ook steeds meer slippende/remmende banden waar het niet nodig is als je vooruit kijkt. Daarbij de zomer achter de rug met losse zand. Laatste weken zijn er weer vele vrijwilligers bezig geweest met het onderhoud aan de route. 1-2 weken geleden toen ik de route voor het laatst reed vond ik hem er goed bij liggen.
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Ik heb veleden week elke dag de route 2x gereden, was op verlof in Centerparcs,dus moest er van profiteren.
Wat een prachtig aangelegde route is dit, zo iets vind je bij ons in Belgie spijtig genoeg niet.
h67racing
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 11 februari 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Trek superfly al 100 pro 2013

Bron; Facebook dd. 26-11-2017

-Top drukte en vernielingen route-
Vandaag was het een mooie droge zondag en dat was weer te zien aan de topdrukte op de route. Ook nog eens afgaande op Strava cijfers de drukste zondag sinds de route er ligt?
Misschien weer eens tijd voor handmatig tellen op zondag.
Helaas heeft iemand met een Quad het nodig gevonden om van de parkeerplaats Gusseweg tot de Silvesterweg (een 6km) over de route te rijden. Gezien de singeltrack veel smaller is dan de breedte van de quad heeft deze in de bochten de nodige bandensporen achter gelaten. Dit is zaterdagmiddag of zondagochtend gebeurd. Mocht iemand iets gezien of gehoord hebben dan hoor we het natuurlijk graag. Een foto en/of kenteken zou natuurlijk helemaal mooi zijn.
De route lag er mooi droog bij maar door de wind i.c.m. lagere temperaturen zijn er deze week veel bladeren gevallen. Nog een paar weekjes en dan zijn de bomen helemaal bladloos.
as ut ni giët zoë as ut mot da mot ut ma zoë as ut giët
Plaats reactie