MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Vandaag de route Ede op geschiktheid voor de tandem getest. Uitslag: geschikt :-q . We zijn gestart bij Planken Wambuis dus gelijk volop draaien en keren door de kombochtjes. Ze zijn lekker krap, dat is goed voor de stuurvaardigheid. De lange rechte stukken geven nog het echte MTB-route 1.0 gevoel :wink:

Afbeelding
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

dubbelop schreef: zo 20 januari 2019, 16:11 Vandaag de route Ede op geschiktheid voor de tandem getest. Uitslag: geschikt :-q . We zijn gestart bij Planken Wambuis dus gelijk volop draaien en keren door de kombochtjes. Ze zijn lekker krap, dat is goed voor de stuurvaardigheid. De lange rechte stukken geven nog het echte MTB-route 1.0 gevoel :wink:

Afbeelding
Skon velooke. Die kleur opdat hij niet te veel opvalt in een winterlandschap?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

dubbelop schreef: zo 20 januari 2019, 16:11 Vandaag de route Ede op geschiktheid voor de tandem getest. Uitslag: geschikt :-q . We zijn gestart bij Planken Wambuis dus gelijk volop draaien en keren door de kombochtjes. Ze zijn lekker krap, dat is goed voor de stuurvaardigheid. De lange rechte stukken geven nog het echte MTB-route 1.0 gevoel :wink:

Als je start bij Planken Wambuis heb je als je bijna rond bent nog een heel krap bochtje net na de top van een bultje. Kwam je daar ook goed doorheen?
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

klaast schreef: zo 20 januari 2019, 22:49
dubbelop schreef: zo 20 januari 2019, 16:11 Vandaag de route Ede op geschiktheid voor de tandem getest. Uitslag: geschikt :-q . We zijn gestart bij Planken Wambuis dus gelijk volop draaien en keren door de kombochtjes. Ze zijn lekker krap, dat is goed voor de stuurvaardigheid. De lange rechte stukken geven nog het echte MTB-route 1.0 gevoel :wink:

Als je start bij Planken Wambuis heb je als je bijna rond bent nog een heel krap bochtje net na de top van een bultje. Kwam je daar ook goed doorheen?
Dat is inderdaad een “interessant” bochtje - gehaald :-q. We hebben slechts één bochtje maar gedeeltelijk gehaald door een stuurfoutje, dat gaat volgende keer dus waarschijnlijk ook wel lukken. We hebben wel even geaarzeld over de brug over het hek maar die blijkt ook haalbaar te zijn.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Echt een uitdaging op zon tandem :-q :-q :-q
Sneeuwmonster
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Ede ligt er spannend bij!

Afbeelding
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

https://www.velozine.nl/2019/01/25/vide ... SoxlVE3wjg

Ik moet zeggen dat dit er veelbelovend uit ziet :)
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Binnenkort toch maar weer eens de MTB mee naar kantoor. Mooie afsluiter van de week op vrijdagmiddag.. :-D
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Rayb81 schreef: vr 25 januari 2019, 20:09 https://www.velozine.nl/2019/01/25/vide ... SoxlVE3wjg

Ik moet zeggen dat dit er veelbelovend uit ziet :)
Er komt nog meer van dat werk aan.
Onlangs tijdens een boswandeling op een stuk nieuw gegraven, maar nog niet afgewerkte trial gestuit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Jefro98 schreef: vr 25 januari 2019, 21:15
Rayb81 schreef: vr 25 januari 2019, 20:09 https://www.velozine.nl/2019/01/25/vide ... SoxlVE3wjg

Ik moet zeggen dat dit er veelbelovend uit ziet :)
Er komt nog meer van dat werk aan.
Onlangs tijdens een boswandeling op een stuk nieuw gegraven, maar nog niet afgewerkte trial gestuit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier wordt ik helemaal blij van! :D
'BUILT not Bought '
linksmetfietsen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: za 24 juni 2017, 20:57
Mijn mountainbike: zwart wit

Dat word het rondje voor kinderen....
Gelukkig heb ik een bel op me bike 😉
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Dus ik mag daar niet op? Ik voel me vaak nog kind :winkie:
'BUILT not Bought '
linksmetfietsen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: za 24 juni 2017, 20:57
Mijn mountainbike: zwart wit

Kerel al ga je naast de tracks fietsen boeie ....zolang je maar belt en zwaait!!meer kan je niet fout doen
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Herman de Biker schreef: za 26 januari 2019, 21:04 Dus ik mag daar niet op? Ik voel me vaak nog kind :winkie:
Dat wordt inderdaad het kinderrondje, aangegeven met aparte bordjes. Een gedeelte van het rondje is gecombineerd met de route Lunteren (moet eigenlijk in een apart draadje "MTB route Lunteren" op het forum). Door het kinderrondje met aparte bordjes aan te geven weet de groten onder ons dat je rekening moet houden met kinderen op de route.

Het rondje is bijna gegraven. Moet nog worden ontworteld, gevlakt en bewegwijzerd worden, dus vermijd deze tracks zoveel mogelijk om de vrijwilligers de kans te bieden het goed te vlakken en zo snel mogelijk open te gooien.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Een goede en terechte oproep. Er lijken figuren te bestaan die bijna letterlijk achter het kraantje aanrijden om maar als eerste over de tracks te kunnen rijden .. zelf geconstateerd toen ik een rondje deed langs de nieuwe tracks ofwel over bestaande paden die zeker met de verse sneeuw gewoon hardstikke gaaf waren. Je hoeft echt niet alleen maar de nieuwe paden te rijden om lekker te kunnen fietsen ;-)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie