Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

dubbelop schreef: di 11 december 2018, 21:46
Tsjibiti schreef: di 11 december 2018, 11:04
Er zijn er ook die dat juist toejuichen. :winkie:
Je doelt op degenen die niet kunnen sturen? :tong
Dat klopt. In ieder geval voor mij:-q
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Rayb81 schreef: wo 28 november 2018, 19:48 Ik las op FB dat het rondje inmiddels geopend is.
2 weken terug had je ongelijk, nu heb je gelijk :-D

Op parkeerplaats de Plaghak kun je (geen verplichting!) optioneel een rondje van bijna 6 KM 'fietsen'. Volg het witte MTB bordje. Be aware, het ligt mooi maar loopt pittig en deels (heel) erg hobbelig. Bedenk; het is werk in uitvoering! Er zitten nog stronken op je pad en je gemiddelde zal niet snel zijn..

Take it or leave it.

GPX /kaart kun je vanaf de site downloaden:
https://mtb-nationaalparkveluwezoom.nl/nieuws/
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vanaf waar ongeveer is dit rondje op te pakken als je de route ccw rijdt?

Is dat ongeveer bij de kruising van de Plaggenweg en Schaapsalle?
Of parallel aan de Plaggenweg?
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

bij Schaapsallee/ Plaggenweg
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Zoals iemand mij influisterde, iets met verwachtingen management; naar beneden rollen op het stuk is wellicht nog zwaarder dan naar boven trappen..

Zo, nu ben ik er zeker van het juiste publiek ervoor aan te trekken :-D
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Dat had ik net eerder moeten lezen, dan was ik niet gegaan :D.

Tering, wat ligt dat er nog hobbelig en zwaar bij. De ondergrond was bevroren ook, weet niet of dat nog uitmaakt. Een paar flinke kuilen en hobbels ook (oppassen dat je met je pedaal niet in de grond komt). Het heeft op zich wel potentie, als het wat glad wordt getrokken. Denk dat er zonder dat extreme gehobbel best een leuke flow in komt.

Het stukje dat langs het fietspad is uitgepijld is al wel een stuk beter, dat moet alleen nog worden ingereden.

Ik heb nog geprobeerd een filmpje te schieten met de actioncam. Dat is op zich wel gelukt, maar de camera postitie was niet helemaal optimaal waardoor je niet echt goed ziet hoe de trail loopt (je ziet de ondergrond wel heel goed :-{ ).

In ieder geval helm af voor de vrijwilligers, veel werk verzet :-q
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

PFW schreef: vr 14 december 2018, 17:07 Dat had ik net eerder moeten lezen, dan was ik niet gegaan :D.
Pfew, dan was ik net op tijd voordat we een claim krijgen.. En stoer :-q
Er komt halverwege januari een kraantje om de hobbels eruit te halen. Zeker het laatste stuk wordt dan geheel vlak getrokken. Onderweg zijn ook nog andere plekken waar kraaninzet nodig is, ook voor een kuip bocht e.d.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag stukje Rheden route meegepakt.
Wat een drukte ondanks de kou, MTB seizoen lijkt wel begonnen te zijn.

Nieuw stukje meepakken heb ik helaas geen tijd voor gehad :(

Verder lag alles er prima bij, droog en nog steeds redelijk mul (en dat in december).
Mij hoor je niet klagen :-q
MarianneW
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 11:48
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.7 en Cannondale Flash C3

ltqalias schreef: vr 14 december 2018, 18:12
PFW schreef: vr 14 december 2018, 17:07
Er komt halverwege januari een kraantje om de hobbels eruit te halen. Zeker het laatste stuk wordt dan geheel vlak getrokken. Onderweg zijn ook nog andere plekken waar kraaninzet nodig is, ook voor een kuip bocht e.d.
Wat fijn dat er een kraantje komt helpen en dat het niet helemaal handwerk is, want anders zou het nog maanden duren voordat het lusje klaar is. T :-q voor de vrijwilligers die al weken bezig zijn met dit stuk. Als je de Posbankroute gaat biken, zeker de lus van 6 km meepakken. Het is best pittig, zeer hobbelig en technisch maar het wordt alleen maar wat als we er veel gebruik van maken. Veel mtb-plezier!! Oja, denk aan het mtb-vignet.
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Afgelopen vrijdag (CW) en gisteren (CCW) de route gedaan. Het lag er meer dan prima bij. Amper modder en geen mulle stukken (prima te doen met racing ralph/thunder burt combi die ik het hele jaar al gebruik) .

Het was ook vrij druk op de route. Het viel me wel op dat niet iedereen even attent was op tegenliggers (iets verder vooruit kijken kan geen kwaad), maar dat leidde verder niet tot problemen.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Wellicht dat ik morgen voor het eerst deze route kom fietsen. Ik heb begrepen dat er een hoofdroute van circa 50 km is, die ik in beide richtingen kan rijden. Daarnaast zouden er kleine lusjes zijn die je optioneel mee kan pakken en die maar vanuit één richting te rijden zijn. Wat kan ik het beste doen: CW of CWW het rondje rijden? En hoe goed staan alle extra (nieuwe) stukjes aangegeven? Wellicht dat iemand nog een gpx van een mooie tocht heeft liggen, die ik kan gebruiken? Ik heb de gpx op mtb-nationaalparkveluwezoom.nl gezien, maar daar die is CCW en bevat niet de extra lusjes.

Ik kom overigens vanuit richting Nijmegen. Waar kan ik het handigste parkeren, aangezien ik ook nog een vignet moet aanschaffen? Gezien de reactie van PFW hiervoor en het feit dat het sindsdien niet heel veel en hard geregend heeft, ga ik er vanuit dat deze route er nog prima bij ligt. Klopt dat nog?
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Boekenkist schreef: wo 2 januari 2019, 15:45 Wellicht dat ik morgen voor het eerst deze route kom fietsen. Ik heb begrepen dat er een hoofdroute van circa 50 km is, die ik in beide richtingen kan rijden. Daarnaast zouden er kleine lusjes zijn die je optioneel mee kan pakken en die maar vanuit één richting te rijden zijn. Wat kan ik het beste doen: CW of CWW het rondje rijden? En hoe goed staan alle extra (nieuwe) stukjes aangegeven? Wellicht dat iemand nog een gpx van een mooie tocht heeft liggen, die ik kan gebruiken? Ik heb de gpx op mtb-nationaalparkveluwezoom.nl gezien, maar daar die is CCW en bevat niet de extra lusjes.

Ik kom overigens vanuit richting Nijmegen. Waar kan ik het handigste parkeren, aangezien ik ook nog een vignet moet aanschaffen? Gezien de reactie van PFW hiervoor en het feit dat het sindsdien niet heel veel en hard geregend heeft, ga ik er vanuit dat deze route er nog prima bij ligt. Klopt dat nog?
Ik zou 'm CCW fietsen - Parkeer bij Buitenplaats Beekhuizen en koop vignet online (is gelijk geldig) Parkeer anders bij het bezoekerscentrum van NM waar je ook het vignet aan de balie kunt kopen.

Als je 'm CCW fietst dan begint dat testrondje nadat je op de hoofdroute (CCW) al een stuk (800 meter oid) testpad hebt gehad (is onderdeel van hoofdroute). Kan niet missen....

Als je eerste stuk leuk vond en bereid bent om circa 45 minuten meer (en erger, maar wel leuker) door te trappen, dan volg je de witte mtb borden zodra je weer op het beton fietspad terecht komt. Kan niet missen. GPX staat anders ook op de site. Je komt weer 800 meter terug uit op de hoofdroute uit en moet die 800 meter dus 2x fietsen als je het hele rondje wilt afmaken. Ligt er trouwens verder prima bij!
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Heb vandaag ook de route ccw gefietst. Lag er super bij. maar dat nieuwe stuk langs het fietspad en nieuwe lusje is wel erg hobbelig. Wachten op kraantje dan word het vast beter.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Boekenkist schreef: wo 2 januari 2019, 15:45 Wellicht dat ik morgen voor het eerst deze route kom fietsen. Ik heb begrepen dat er een hoofdroute van circa 50 km is, die ik in beide richtingen kan rijden. Daarnaast zouden er kleine lusjes zijn die je optioneel mee kan pakken en die maar vanuit één richting te rijden zijn. Wat kan ik het beste doen: CW of CWW het rondje rijden? En hoe goed staan alle extra (nieuwe) stukjes aangegeven? Wellicht dat iemand nog een gpx van een mooie tocht heeft liggen, die ik kan gebruiken? Ik heb de gpx op mtb-nationaalparkveluwezoom.nl gezien, maar daar die is CCW en bevat niet de extra lusjes.

Ik kom overigens vanuit richting Nijmegen. Waar kan ik het handigste parkeren, aangezien ik ook nog een vignet moet aanschaffen? Gezien de reactie van PFW hiervoor en het feit dat het sindsdien niet heel veel en hard geregend heeft, ga ik er vanuit dat deze route er nog prima bij ligt. Klopt dat nog?
Beetje een late reactie, maar mijn plannen waren ineens veranderd. In plaats van de Posbank ben ik nog iets meer naar het oosten gereden met de auto en heb ik de route van Zeddam eens uitgetest. Maar ik kom graag de Posbank nog eens doen...
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Hierbij een link naar de het nieuwe lusje bij de badhuisweg:
https://www.youtube.com/watch?v=4CwZzN_nSOU&t=15s
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Plaats reactie