NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Het was zéker een topdag! Supergaaf van HdB om me een ochtendje de Ranger Path te lenen, pure liefdadigheid bestaat nog :bier: . Dat ik afhaakte na Am en Hg had meerdere redenen: conditie, conditie, een beetje conditie ook maar ook is de Ranger Path mij net wat te klein, waardoor ik met name in de klimmen ging verzuren. En natuurlijk weer veel te snel van stapel na twee maanden vadsig zitten worden, maar mán wat een fun hadden we. Dat treintje was echt kicken, knap ook hoe Kermit die e-tank als een speels apparaat doet ogen (dat zal het dus ook wel zijn :o ).
Maar na Hg was het, ook qua tijd, voor mij mooi geweest - ik had het thuisfront gevraagd thuis te blijven omdat ik een pakketje verwacht dat ik graag wil hebben. Helaas is dat niet gekomen, hopelijk morgen :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Gisteren ook weer Amerongen aangedaan. Top parcours en de mannen van het onderhoud leveren goed werk :) ga zo door!
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Het was erg mooi weer om in het weekend nog even een paar rondjes te pakken.
Ik heb ook nog een gouden pijl gezien. Verdiend!
Die nieuwe borden die de splitsingen van de routes aangeven zijn ook erg handig voor mensen die hier niet zo bekend zijn.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Gisteren ook nog ff genoten vd nazomer op Amerongen. Blijft een prachtig parcour. :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Announcing, attention all stations

Afbeelding

Met gepaste trots stellen wij ons Comité van Aanbeveling aan jullie voor. Het comité bestaat uit vier personen. Dit zijn Bart Brentjens (olympisch kampioen mountainbiken), Rob Barel (wereldkampioen triatlon), Joost van Oostrum (voormalig burgemeester van Rhenen) en Mark Torsius (directeur van IMBA Europe, de Europese belangenorganisatie voor onze sport). Mark was helaas te laat voor de foto.

Het comité heeft een ceremoniële functie. Naar buiten toe willen we er mee laten zien dat we een serieuze stichting zijn die serieus met ons vrijwilligerswerk om gaat. Naar de vrijwilligers willen laten zien dat er mensen zijn die achter ze staan.
"MTB Heuvelrug F1rst"
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hadden die niet eigenlijk allemaal een oranje blazer met trailcrew logo moeten hebben;)?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ze hebben alle vier oranje schoenveters gekregen ten behoeve van het voetenwerk dat ze op verzoek voor ons gaan doen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dan is het goed.

Maar zonder gekheid: wat gaaf dat een aantal iconen als boegbeeld wil fungeren voor een stelletje enthousiastelingen :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Was me laatst al opgevallen dat er alweer een aantal slingers afgestoken werden op de klim langs de Veenseweg.
In de klim na de Tarzan bocht werd er ook om het smalle gat tussen de bomen gereden ipv over de wortels er tussen door. Zal wel iets te maken hebben met het begin van het recht toe recht aan boswielrenners seizoen. :wink:
Vanmiddag zag ik dat de trail crew op die stukken dikke takken en stammen neer gelegd heeft om het originele trail terug te krijgen. :-q :-q

Snap echt niets van die bocht afstekers. :roll:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jefro98 schreef: wo 17 oktober 2018, 20:49 Snap echt niets van die bocht afstekers. :roll:
Dan kun je tenminste klagen dat het zo een saai parkoers is! :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Hoe ligt het parcours (Leersum, Hoge Ginkel, Amerongen) er op dit moment bij? Mul (met name Leersum) of goed te doen?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Leersum heeft wat mulle stukjes maar niks wat je dag verpest. 1 klimmetje niet gehaald maar lag ook aan mezelf(verkeerde versnelling) HG heb ik niet gereden maar Amerongen ligt er prima bij.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag de routes gereden.
Leersum is het mulste en dan eigenlijk alleen het Ginkelduin.
Rest van het parcours heeft wat mulle plekken, maar ik heb daar geen wegglijdende wielen gehad.

Wel een nieuw fenomeen gehad vandaag, mensen die niet aan de kant gaan terwijl je al 100en meters in het wiel zit.
Heb zelfs mijn bel moeten gebruiken die bij 1 persoon ook geen effect had.

1 Situatie reed ik achter 2 mannen (best zwaarlijvig) die behoorlijk door reden.
Maar kennelijk vonden ze dat ze het snelste op het parcours waren van iedereen, want er werd niet omgekeken, helemaal niks.

Of dit aan het wielren seizoen ligt of niet, zo erg als dit had ik nog niet eerder meegemaakt.
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

Rayb81 schreef: za 20 oktober 2018, 23:00 Wel een nieuw fenomeen gehad vandaag, mensen die niet aan de kant gaan terwijl je al 100en meters in het wiel zit.
Heb zelfs mijn bel moeten gebruiken die bij 1 persoon ook geen effect had.

1 Situatie reed ik achter 2 mannen (best zwaarlijvig) die behoorlijk door reden.
Maar kennelijk vonden ze dat ze het snelste op het parcours waren van iedereen, want er werd niet omgekeken, helemaal niks.

Of dit aan het wielren seizoen ligt of niet, zo erg als dit had ik nog niet eerder meegemaakt.
Volgende keer misschien gewoon even vragen of je er langs mag?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik ben niet zo van het roepen of vragen (smeken dat ik er langs mag).
Ik mag toch wel aannemen dat men toch wel hoort dat ik er achter zit.
DT swiss naaf met 54T ratchet en sowieso hoor je ook iemand schakelen.
Plaats reactie