NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Als local loop ik dagelijks hier in de bossen en zie veel goede paden en idd nog fietsers op de route. Vanmorgen dacht ik tijd voor inspectierondje HV op de fiets. Het beginstuk rondom de kuil is goed maar na st Elisabeth komen slechte stroken en noordlus boven Hilversumse straatweg ook wel aantal slechte stukken. Ik had de illusie dat het met wat aanharken hier en daar wel opgelost zou zijn maar helaas, eerst veel meer vocht nodig. Nu opengooien wordt voor vele lopen en dus slijtage route. Op bepaalde stukken is er al een tot een halve meter lager dan oplevering route, dat gaat toch wel snel. Er lagen 2 bomen op route 1 heb ik gezaagd en weggesleept. Ik heb gisteren amerongen leersum rhenen kwintelooyen gereden en dit ligt er wel perfect bij, wel wat verderop maar goeie uitwijkmogelijkheid. Kwam op weg naar huis nog boswachter tegen, of beter hij mij met zijn stop bordje. Buiten routes nu meer controles gaf hij aan, wel een aardige vent hij gaf geen prent.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

George schreef:... Daarom denk ik ook nog steeds dat het beter is om in ieder geval een deel van de route open te houden. ...
Dat lukt dan misschien toevallig bij LV/HV met een noord- en zuid-gedeelte, maar bij andere routes op de UHR moet je dan complete omleidingen gaan instellen. Hier en daar kan dat, maar uiteindelijk werkt het geheel met een aantal vrijwilligers die ook maar zoveel aan kunnen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

38x10 schreef: Mensen die nu gaan rijden zijn volgens mij vooral erg ongeinformeerd en hebben niet door dat ze schade aanrichten. Mijn stelregel is altijd dat ik van de trails afblijf als de crew dat vraagt, maar daarvoor is het wel noodzakelijk dat je dat verzoek ook daadwerkelijk ontvangt.
Ik heb foto's gezien dat alle ingangen zijn afgesloten met afzetlint. Dus als je toch de route's opgaat moet je erg veel moeite doen. Dan weet je dat je doelbewust fout bezig bent. Asociaal dus, en egoistisch.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

RoySmit schreef:Op zeist hangt bij het afgesloten deel netjes een bord met de tekst: "Mountainbike route gesloten ivm beschadigde route volg de omleidingsborden"

Nou weet ik niet of er bij LV ook zo'n bord hangt maar alleen dan zonder het omleidings gedeelte??
Er hangen er 25 ........ "Gesloten wegens extreme droogte".
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Giant-E schreef:
38x10 schreef: Mensen die nu gaan rijden zijn volgens mij vooral erg ongeinformeerd en hebben niet door dat ze schade aanrichten. Mijn stelregel is altijd dat ik van de trails afblijf als de crew dat vraagt, maar daarvoor is het wel noodzakelijk dat je dat verzoek ook daadwerkelijk ontvangt.
Ik heb foto's gezien dat alle ingangen zijn afgesloten met afzetlint. Dus als je toch de route's opgaat moet je erg veel moeite doen. Dan weet je dat je doelbewust fout bezig bent. Asociaal dus, en egoistisch.
Precies, beetje gezond verstand gebruiken en begrip hebben voor situatie. Maar sommigen willen misschien wel een aangetekende brief hebben om goed geïnformeerd te zijn. :winkie:
Gisteren aardige buien bij ons in Soest, maar als ik de "Onderhoudsman" van Dorst mag geloven zijn we nog lang niet:
Er was best een enorme bui boven Dorst,maar toen ik daarna ging wandelen op de route en ik een keer met de schoenen in het zand schopte.....was het gewoon stoffig los zand wat boven kwam !!
Wordt vervolgd...............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Sponsordeal sluiten met KWS.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Hebben ze op Schiphol niet wat staan?
Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10837
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding

Dat gaan we niet redden met éen zo'n klein kkk-vliegtuigje met wat water in z'n buik.
We komen meer dan 300mm water per vierkante meter tekort. Potjandorie
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Goed mikken en heel veel vluchten :winkie:
Dat beetje motregen van gisterenavond ivm die ene pixel op de buienradar (idd waar ik fietste) zal ook niet helpen.
Wie had er ooit gedacht dat we zaten te wachten op regen tbv parcours LV :lol:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Gisteren maar een rondje op de oude route (bij het militaire vliegveld) gedaan, die was dan wel weer knetterhard. En ik ben zelfs in 1x goed gereden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Militair vliegveld bij LV/HV? Heb ik iets gemist de laatste tijd?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef:Militair vliegveld bij LV/HV? Heb ik iets gemist de laatste tijd?
http://www.ehhv.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; :bier:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10837
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Vliegbasis Soesterberg?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

ik neem aan dat hij de verbindingsroute bedoelt tussen soesterhoogt en LV, in winter altijd nat nu perfect. Pak die ook vaker laatste tijd i.c.m. Soesterhoogt goede optie. O ja er is ook altijd uitwijkmogelijkheid naar GNR begint achter de spoorlijn HV
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

In ieder geval geen route van de UHR.
Zal best kloppen dat op andere paden nu lekker hard zijn, maar eerlijk gezegd al te lang niet meer in het bos/UHR trails geweest.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie