NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 529
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Ik vind het wel vermakelijk dat mulle zand.
Parcours wordt een stuk technischer en vereist volle concentratie.
Voorrem gebruiken is uit den boze.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Vandaag de routes gereden en totaal geen last gehad van het mulle zand. Prima te rijden op de fatbike ;)
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Biker M
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: do 20 juni 2013, 11:08
Mijn mountainbike: Iets met carbon

Nu is er weer genoeg gevallen hoop ik.
Maar andere parcours hebben er ook last van. Afgelopen zaterdag Zeist en Austerlitz gereden maar ook daar zandbakken. Zie het als een teken dat het mooi weer is. :-)
What goes around comes around.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Gistermiddag nog een rondje LV en HV gedaan. Begonnen toen er een paar druppels vielen. Gestopt toen het noodweer weer voorbij was..... wat ging het tekeer, maar wat was het gaaf!!!
Wel een hoop onderhoudswerk aan m'n fiets. Gebroken spaak, chainsuck en versleten remmen....
Zal voorlopig weer een stuk minder mul zijn
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Hoge Vuursche is lekker rijden nu, er zijn 2 nog wat mulle stukjes maar met een beetje trappen kom je er wel door. Ik vond Hoge Vuursche trouwens toch al niet zo mul, maar nu na die bui van gisteren gaat het helemaal lekker.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Voor de regen weer losbarst nog ff snel een rondje HV gedaan. Hele route voor mezelf. :-q :bier:

Ik zag op de singletrack die nu loopt ipv het vals plat naar beneden een aantal verse remsporen op plekken dat ik dacht; als je hier moet remmen ben je, óf ondertussen aan het checken of je statusupdate al geliked is, óf alleen maar volledig gehypnotiseerd naar de continu voorbij draaiende noppen van je voorband aan het staren. :roll:
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

vibemaker schreef: Ik zag op de singletrack die nu loopt ipv het vals plat naar beneden een aantal verse remsporen op plekken dat ik dacht; als je hier moet remmen ben je, óf ondertussen aan het checken of je statusupdate al geliked is, óf alleen maar volledig gehypnotiseerd naar de continu voorbij draaiende noppen van je voorband aan het staren. :roll:
Daar heb ik me ook wel eens over verbaasd maar na beter inspectie bleken het sporen van crossmotoren te zijn die in/voor de bocht gas bij geven.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Net ook weer even HV + LV gereden. We hebben maarliefst vier waterputten waar water in staat. 8)

De regen heeft absoluut geholpen maar van mij mag er nog meer vallen. Je kunt ook beter met enige regelmaat een beetje regen hebben in plaats van in één keer zo'n enorme bak. Maar goed, het was tenminste iets.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Lag er lekker bij, neigde al weer naar te zacht, maar weinig echt zachte stukken. Hier en daar stonden wel mensen te kijken hoe anderen er doorheen kwamen of zelf te oefenen ( :-q ), maar alles was nog rijdend boven te komen. Het blijven toch veel buitenbochten die zacht zijn, waardoor je je iedere bocht moet concentreren.


En die kuilen aan het begin van rond de kuil mogen er echt uit. Geen enkele lol aan te beleven en volgens mij was er weer iemand door onderuit gegaan.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Lars TB schreef:En die kuilen aan het begin van rond de kuil mogen er echt uit. Geen enkele lol aan te beleven.
:-q
Lars TB schreef:en volgens mij was er weer iemand door onderuit gegaan.
:oops: :-{
likeahurricane
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 21:07
Mijn mountainbike: Santos

Het was gisteren weer erg mooi weer op de Hoge Vuursche.
https://youtu.be/W-GchE86A2Q" onclick="window.open(this.href);return false;
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Lars TB schreef: En die kuilen aan het begin van rond de kuil mogen er echt uit. Geen enkele lol aan te beleven en volgens mij was er weer iemand door onderuit gegaan.


:lol: :lol: :lol:
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

likeahurricane schreef:Het was gisteren weer erg mooi weer op de Hoge Vuursche.
https://youtu.be/W-GchE86A2Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaaf filmpje :-q. 4:02: s.v.p. voor je eigen veiligheid de route volgen, kun je even rustig bijkomen voor het volgende stuk.
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Vrienden, in het lusje ten zuiden van de kuil ligt een naaldboom over de track (vandaag 1330u). Ik heb de zijtakken eraf getrapt en de top eraf gebroken, maar kreeg em niet in m'n eentje van de track af. Je kan er nu wel rijdend langs maar voor t mooie moeten even een paar man aan het ding sjorren.

Hij ligt niet echt op n gevaarlijk punt, je ziet em aankomen zeg maar.
rammen met die bak
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Ik heb 'm ook gezien en kreeg 'm ook niet weg, er zit wel een gevaarlijk punt aan.
2xHV en 1xLV, kon op HV op de fiets blijven op LV aantal keer moeten afstappen door verzanding.
Er is veel werk verzet zeg en eigenlijk vind ik die kuilen van HV wel een leuke uitdaging.
Plaats reactie