Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ik vind het wel gevaarlijk om dit soort dingen op het forum te zetten. Dit is weer munitie voor onze harry en straks komt er een verbod op de Nok. Genieten dit forum!
Ach, ze gaan ook geen snelwegen opheffen omdat iemand wel eens te hard rijdt, overal heb je asbakken tussen of het nou tafeltennissers, voetballers, wandelaars of mountainbikers zijn.
Ik denk juist dat deze sociale controle (volgens mij wordt dit wildrijden hier tot twee maal toe veroordeeld) belangrijk is binnen de MTB community.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

yo-eddy schreef:
Ik vind het wel gevaarlijk om dit soort dingen op het forum te zetten. Dit is weer munitie voor onze harry en straks komt er een verbod op de Nok. Genieten dit forum!
Ach, ze gaan ook geen snelwegen opheffen omdat iemand wel eens te hard rijdt, overal heb je asbakken tussen of het nou tafeltennissers, voetballers, wandelaars of mountainbikers zijn.
Ik denk juist dat deze sociale controle (volgens mij wordt dit wildrijden hier tot twee maal toe veroordeeld) belangrijk is binnen de MTB community.
Juist..moeten we dan alle asociale gedrag geheim houden?
Hopelijk lezen die aso's dit ook en gaan ze eens nadenken..
En kan Harry zien dat de meesten van goede wil zijn.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Arjan1 schreef:En kan Harry zien dat de meesten van goede wil zijn.
Harry is alleen tegen de mountainbike route. Dus die heeft vast geen problemen met wild rijden! :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Geef Harry aub niet teveel credits die verdient hij niet.....
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ironhorse Erik schreef:Geef Harry aub niet teveel credits die verdient hij niet.....
:-q

Inderdaad, leest dit waarschijnlijk allemaal met een nat broekje maar heeft zichzelf volledig buitenspel gezet in de dialoog. Dit soort mensen zie je alleen in de rechtbank en zijn verder TOTAAL niet voor rede vatbaar.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
v_schultinge

Was vandaag volgens mij niet heel druk op het parcours. Kon na een lekkere duurtraining een rondje rijden. Het is allemaal super te rijden en het zonnetje scheen. Wat wil mens nog meer :).
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

v_schultinge schreef:Was vandaag volgens mij niet heel druk op het parcours. Kon na een lekkere duurtraining een rondje rijden. Het is allemaal super te rijden en het zonnetje scheen. Wat wil mens nog meer :).
Dichter bij de route wonen :winkie:
One life, ride it!
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Mark-ering schreef:
v_schultinge schreef:Was vandaag volgens mij niet heel druk op het parcours. Kon na een lekkere duurtraining een rondje rijden. Het is allemaal super te rijden en het zonnetje scheen. Wat wil mens nog meer :).
Dichter bij de route wonen :winkie:
Dat zou inderdaad mooi zijn. Nu moest ik er net 40 min heen en 40 min terug voor rijden.
Het was (is nog steeds) een prachtig dagje daar op Schoorl. En qua drukte vond ik het zelfs meevallen op de route zelf.
v_schultinge

Mark-ering schreef:
v_schultinge schreef:Was vandaag volgens mij niet heel druk op het parcours. Kon na een lekkere duurtraining een rondje rijden. Het is allemaal super te rijden en het zonnetje scheen. Wat wil mens nog meer :).
Dichter bij de route wonen :winkie:
Ik vind het wel lekker om ritjes langer dan 3 uur te maken. Wel handig om langere ritten te rijden in het voorseizoen als je in het marathonseizoen niet zo wil afzien :lol:
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Zijn er hier Strava rijders die ook problemen hebben met hun GPS op de mobiel? Gister een PR gereden maar helaas heeft Strava niet mijn hele rit geregistreerd.
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Yep, same here. Meerdere segmenten op Schoorl gemist...
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik heb strava gisteren ook aan gehad tijdens een rondje en niks raars gemerkt. Hele rit zat erop toen ik achteraf keek. Mobiel had ik in een achterzak van mijn vestje.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

mugged schreef:Yep, same here. Meerdere segmenten op Schoorl gemist...
Ik heb het vaker op de uhr ook hoor. Dan rijdt ik 2 dagen achter elkaar zelfde ronde ene dag zitten er wel bepaalde segmenten in andere dag niet. Ik ben er nog niet uit hoe het kan dus als iemand dat wel weet hoor ik het ook graag
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2069
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Strava vergelijkt de door jou opgenomen GPS coördinaten met de coördinaten van bekende segmenten. Wanneer jouw route "voldoende" overeenkomt met een segment (bijvoorbeeld 95% van de coördinaten komen overeen), gaan denkt strava dat je dit segment gereden hebt.

In jouw data kunnen echter fouten zitten. Dat kan door de sensor zelf komen (geen enkele sensor is foutloos, er is altijd sprake van een bepaalde mate van willekeurige ruis), maar ook door externe ruisbronnen, zoals veel bewolking of een hoge mate van zonnevlammen. Als er teveel fouten in je gps data zitten heeft je ritje onvoldoende overkomst met een segment (voldoet niet aan de vooraf door strava opgestelde regels), en dan wordt dit segment dus niet meegeteld.

Segmenten worden bovendien door gebruikers aangemaakt. Als dit toevallig op basis van erg "ruizige" data is gebeurd, dan zal dit segment in meer gevallen niet herkend worden.

Het segment "MTB Schoorl, officiële start" (zeg maar HET segment), werd bij mij regelmatig niet herkend toen ik mijn oude GPS als logger gebruikte (toch irritant als je denkt net een PR gereden te hebben). Nu ik een Garmin gebruik gebeurt dat eigenlijk bijna nooit meer.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Dat snap ik. Zondag met een maat van me gereden. We reden het hele rondje samen en mijne pakte hem dus niet. Dan moet het bijna aan de telefoon liggen lijkt me.
Plaats reactie