route Roosendaal/Rucphen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

Ooh dat vind ik ook hoor ik heb daar een caravan in rucphen en geniet er elk weekend van hoor ! Ik vind het zelf prima maar Dorst of Bergschehoek is een ander verhaal maar ook voor mij is het opstappen de campingpoort uitrijden en ik zit op de mtb route beter kan niet ! :D
Tis wat !
cozmic
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 13 april 2009, 08:55
Mijn mountainbike: Trek stache 7 29+

Vandaag heb ik het rondje rood weer eens alleen gereden,normaal zijn we met een groepje wat iets meer tijd neemt..
Al met al zit het nog wel snor met de conditie,rondje van 42 minuten op mijn farley fatbike.
Genoten van het mooie weer en de route welke er nu goed bij ligt.
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

Ik heb ben er vanmiddag ook nog even overheen gefietst met een stukje horendonk erbij en heb tevens hier en daar wat takken gesnoeid op de rode route .
Tis wat !
rensonthemove
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 21 mei 2015, 15:22
Mijn mountainbike: X-Trail Mud 11.0 2015

Allereerst excuses dat dit mijn eerste bericht wordt hier, lees hier al een tijd mee en had een vraag:

Ik ben sinds kort het mountainbiken aan het oppakken, en deze route ligt voor mij redelijk dichtbij, nu heb ik hem laatst willen rijden, maar al vrij snel verkeerd gereden en de route dus niet kunnen volgen.
Ik vroeg mij af of er misschien iemand een keer tijd en zin heeft die deze route vaker rijd om met mij als beginner het rondje een keer te doen?

Bedankt alvast, :-D

Rens
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

rensonthemove schreef:Allereerst excuses dat dit mijn eerste bericht wordt hier, lees hier al een tijd mee en had een vraag:

Ik ben sinds kort het mountainbiken aan het oppakken, en deze route ligt voor mij redelijk dichtbij, nu heb ik hem laatst willen rijden, maar al vrij snel verkeerd gereden en de route dus niet kunnen volgen.
Ik vroeg mij af of er misschien iemand een keer tijd en zin heeft die deze route vaker rijd om met mij als beginner het rondje een keer te doen?

Bedankt alvast, :-D

Rens
Lijkt mij geen probleem hoor ik woon er helaas niet in de buurt en ben er alleen in de weekenden a.s vrijdagavond t/m dinsdag middag. En daarna alleen weer de weekenden. Ik ben geen snelheidmonster hoor ik rij gewoon voor me plezier . Mocht je interesse hebben hoor ik het wel ga je met een ander ook prima .
Tis wat !
Gebruikersavatar
Tosmos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: vr 23 augustus 2013, 09:26

Wellicht wil ik van het weekend de 3 routes achter elkaar gaan rijden, Rucphen Essen Roosendaal. Heeft iemand een goede GPS file hiervan?
Gebruikersavatar
melkman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Pilot

Routes staan gewoon goed aangegeven hoor, geen gps nodig. Zal echter wel een natte bende zijn na al die regen, waarbij Essen meestal wel het slechts is.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

Net terug van een rondje Rucphen met en schone fiets vertrokken en met een schone fiets teruggekomen . Er liggen een paar kleine plasjes waar je makkelijk omheem kan fietsen .
Tis wat !
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Ha kooijtje, mooi dat je nu de bordjes dus wel hebt kunnen volgen :) ze staan ook goed aangegeven en als je er geen meer tegenkomt gewoon even terugfietsen. Wellicht zijn ze iets overgroeid door het vele groen wat flink is uitgeschoten :)

In bergen op zoom heb je ook 2 leuke routes, groen en zwart. Ook een leuke tip is mtbroutes.nl , daar staan alles routes op van NL incl
Beoordelingen en soms ook videos
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

Hey Maaarek het ging niet om mij maar om rensonthemove ik heb nu net met hem de route gereden en nu is het voor hem duidelijk hij had 1 bordje over het hoofd gezien en is daarna niet meer op de route terug gekomen . Boz is inderdaad ook erg leuk ! Als ik tijd en zin heb zal ik misschien van het weekend nog wel even met de heggenschaar op pad gaan en hier en daar wat snoeien ook de brandnetels bij de parkeerplaats zijn niet echt fijn met de korte broek .
Tis wat !
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

Vanavond maar even met de stadsfiets met zaag en heggenschaar de route afgereden en de brandnetels en hier en daar wat takken gesnoeid . Tevens zag ik dat als je na de kinderboerderij en daarna de heuveltjes ( met brandnetels ) bij de parkeerplaats rechts af slaat en dan de eerst volgende links slaat op dat punt het paaltje verdwenen is . Dit is ook het punt waar forumlid rensonthemove de mist in ging . Heeft iemand enig idee hoe er hier weer een paaltje geplaatst kan worden of waar dit gemeld kan worden ?
Tis wat !
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

kooijtje2 schreef:Vanavond maar even met de stadsfiets met zaag en heggenschaar de route afgereden en de brandnetels en hier en daar wat takken gesnoeid . Tevens zag ik dat als je na de kinderboerderij en daarna de heuveltjes ( met brandnetels ) bij de parkeerplaats rechts af slaat en dan de eerst volgende links slaat op dat punt het paaltje verdwenen is . Dit is ook het punt waar forumlid rensonthemove de mist in ging . Heeft iemand enig idee hoe er hier weer een paaltje geplaatst kan worden of waar dit gemeld kan worden ?
Goed bezig :-q
Meldingen over schade of gevaarlijke situaties kun je melden bij de beheerder van de route (Natuurmonumenten, e-mail westbrabant@natuurmonumenten.nl). Ook Martens Tweewielers uit Rucphen draagt regelmatig een steentje bij in het onderhoud en heeft ook een meldpunt op hun website:
http://www.martens-tweewielers.nl/mtb-r ... problemen/
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

Bedankt ! Bijdeze gemeld op de site van Martens .
Tis wat !
rensonthemove
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 21 mei 2015, 15:22
Mijn mountainbike: X-Trail Mud 11.0 2015

Gisteren gehoord van Martens dat bosbeheer zsm een nieuw paaltje neer gaat zetten. Daarnaast sochtends nog even een rondje gereden, ging lekker, parcour lag er goed bij!
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

Yep klopt ik had een mailtje terug gehad en ook ik heb gisteren een rondje gereden ligt er zeker prima bij mag alleen wel wat gesnoeid worden hier en daar.
Tis wat !
Plaats reactie