fully testdag Cycletrend

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Sensei
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: wo 17 september 2003, 00:26

Jeffrey schreef:Heb je het nou over een Epic onder de 10kg? Dat gaat niet zo snel lukken denk ik. In tegenstelling tot eerdere meningen heb ik in Soest eens een stukje gereden met de Epic (2003) en moet toch tot de conclusie komen dat ik mijn Fuel een stuk fijner vind. Het heeft enkele nadelen die andere fully's niet hebben: hij reageert absoluut niet op hele kleine oneffenheden, die je afremmen, en waar ik met mijn Fuel overheen rag alsof er niks ligt. Als ie begon te werken had ik het idee alsof mijn achterband heel zacht was geworden, wat het gevoel gaf dat ie flink doorzakte. Hij spreekt ook zeker niet zo snel aan als mijn Fuel (logisch) waardoor je soms alsnog een flinke klap krijgt. Het gewicht ligt door de demper volledig achterin, wat tot gevolg heeft dat het achterwiel soms zijn eigen leven gaat leiden. In vergelijking met andere fully's is de Epic bovendien nog steeds aan de zware kant te noemen. Als pluspunten moet ik zeggen dat de Epic onwijs scherp stuurt en ook een beetje nerveus is. Ook staand klimmen kan weer wat toch wel fijn is af en toe. Ok, de meeste van deze dingen zijn voor 2004 verbeterd maar waarschijnlijk krijg je deze problemen nooit helemaal de wereld uit. Kortom, de Epic is uitermate geschikt voor wedstrijden, die de scherpe kantjes eraf haalt wanneer dat nodig is met een gewicht van een fully. En dan kun je je afvragen waarom je niet beter een hardtail kunt nemen, die lichter is, minder kost en minder onderhoud vergt. Of voor de recreatieve mensen, waarom ze niet een andersoortige fully kopen, die comfortabeler is, minder kost, en iets lichter is.
Je je moet even wennen aan een Epic, voelt soms raar als die net begint te werken bij erg grote hobbels, dan lijkt het even op een lekke band dat klopt :lol: . Maar hij is erg stijf ook achter, veel stijver dan jou Trek en zeker Giant want dat is echt een slappe bak. Omhoog gaat als een speer, je je kan niet alles hebben.
Onder de 10 kg is erg moeilijk die van Fhilip is dat zeker ook niet.
Zeker niet met schijfremmen.
Ja het is een wedstrijd bike. Maar nu wel beter in te stellen, moet er ook nog wat mee rommelen.
Ja goedkoop is anders.
Slick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: di 18 februari 2003, 22:09
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2004
Contacteer:

@ jeffrey: Wat weegt jouw Fuel en kan je inschatten wat de nieuwe Fuel 95 weegt?
Ooit een normaal mens ontmoet? .................
.................................en beviel het?
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1090
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

Jeffrey schreef:En ik denk dat Filip ook op een Epic moet rijden van Speci om de verkoop te stimuleren. Op een hardtail wassie misschien even makkelijk wereldkampioen geworden, wie zal het zeggen.
Zijn Epic stond enorm strak afgesteld.. kortom.. hard.. heel hard. Heb het live mogen aan schouwen.. en ik geloof niet dat hij veel minder snel had gereden als hij idd op een hardtail had gezeten.
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Slick schreef:@ jeffrey: Wat weegt jouw Fuel en kan je inschatten wat de nieuwe Fuel 95 weegt?
Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee, maar er is inmiddels zoveel aan verspijkerd dat ie haast wel onder de 12kg moet zitten.
Don't just train... train right.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

mijn fuel is 11.3 Kg maar dat was voor m'n crossmaxen... zal hem binnenkort weer eens op de weegschaal zetten.
marcelca
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 10 september 2002, 09:51
Mijn mountainbike: Cube AMS Pro RX

Aapjes schreef:
jf schreef:Het begon erg te kriebelen ineens...
Pff. In mijn onderbroek kriebelt het altijd!
dat heeft te maken met het aantal keren wassen :D :D :D

grtz marcel
Plaats reactie