Je kan suggesties ook op een andere manier laten overkomen

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

de jeugd tegenwoordig heeft nergens meer tijd voor.

Ik kan trouwens ook niet.
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

beetje voorbarig om nuu al te zeggen dat je geen tijd hebt je weet nog niet eens wanneer het is. Laat maar weten wanneer ik ben van de partij (vind het wel een goed initiatief :-q
bunnyhop
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 19:46

lui lui lui dat zijn een hoop mensen willen alleen maar profiteren van andermans harde werk
bunnyhop hopping over everything bunnyhop
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

bunnyhop schreef:lui lui lui dat zijn een hoop mensen willen alleen maar profiteren van andermans harde werk
Nou lui niet, maar wil graag profiteren.
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

@ Spook-e, DL en Niels :

Het lijkt erop dat jullie vinden dat de verantwoordelijkheid voor goed onderhouden routes en een goede relatie met landeigenaren bij anderen liggen. :o

Ik begrijp dat er bikers, posers, bouwers en poetsers onder ons zijn. En waarschijnlijk nog wel meer categorieen....... Maar wat ik niet begrijp is dat er een op een initiatief meewarig wordt gereageerd. Kritisch zijn mag, maar doe het dan wel opbouwend.
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

doordat ik gebruik maak van die routes wil niet zeggen dat ik ook verantwoordelijk ben voor het onderhoud. Dat zou dan ook gelden voor wandelaars en wie nog meer.....

Vind het een goede zaak als er personen zijn die zelf het initiatief nemen iets aan een route te doen, ik respecteer ook de keuze van bikers die daar geen behoefte aan hebben. Ik heb al genoeg te doen, in m'n vrije tijd wil ik dan graag fietsen en niet met een hark of schep rondlopen.

En nu moet het niet zo zijn dat alle personen die ooit een route hebben opgeknapt gaan roepen: "Nu doen jullie het maar een keer!"
Ruud
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2044
Lid geworden op: di 17 september 2002, 11:26
Mijn mountainbike: is verkocht
Contacteer:

Ik kan ook niet. Sorry, jammer, leek me best leuk.

Ik moet afzwemmen namelijk.
Feanbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: za 5 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element Team SC 2003
Contacteer:

bunnyhop schreef: vriendjes worden met staatsbosbeheer

Das erg lastig, het is een stugge organisatie dan doel ik met nadruk op organisatie. De boswachters zijn de moeilijkste niet, zij voeren ook alleen maar een beleid uit. Als je bepaalde BW kent mag er veel in en rond om de bossen.


En verder doe je het toch niet iedereen naar de zin als je iets creerd voor de mtb'er, dus dat zullen we houden.
Statisch gezien, zijn vrouwen minder voorspelbaar dan een mountainbike op semi-slicks in de modder.
Feanbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: za 5 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element Team SC 2003
Contacteer:

Spook-E schreef:doordat ik gebruik maak van die routes wil niet zeggen dat ik ook verantwoordelijk ben voor het onderhoud. Dat zou dan ook gelden voor wandelaars en wie nog meer.....

Vind het een goede zaak als er personen zijn die zelf het initiatief nemen iets aan een route te doen, ik respecteer ook de keuze van bikers die daar geen behoefte aan hebben. Ik heb al genoeg te doen, in m'n vrije tijd wil ik dan graag fietsen en niet met een hark of schep rondlopen.

En nu moet het niet zo zijn dat alle personen die ooit een route hebben opgeknapt gaan roepen: "Nu doen jullie het maar een keer!"

Onderhoud hoort er nou eenmaal bij. Dus het zou echt niet zo slecht idee zijn om eens de berijders aan het onderhoud te zetten. Dan ben je voorberijder voor berijder :-q
Statisch gezien, zijn vrouwen minder voorspelbaar dan een mountainbike op semi-slicks in de modder.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

voorberijder of voorberijder? Essentieel verschil!

Maar genoeg gemieren...

Volgens mij is als er al iets is geregeld qua onderhoud van de mtb-routes dat meestel geregeld met een lokale vereniging. In een enkel geval is de route dan ook gratis voor leden van die vereniging, maar moet er door niet leden een dagkaart o.i.d. gekocht worden. In theorie draagt zo elke berijder bij aan het onderhoud van de route.

Ik heb al eerder gezegd dat ik persoonlijk het helemaal niet gek zou vinden als er van ons gebruikers een bijdrage zou worden gevraagd voor het onderhoud van de routes. Maar dat moet dan wel goed geregeld worden, als ik voor elke route weer een apart pasje moet hebben en het bovendien nauwelijks gecontroleerd wordt, is het bij voorbaat al gedoemd te mislukken. Aangezien je het over tig landeigenaren en/of beheerders van de betreffende gebieden hebt, die dan allemaal overeenstemming meoten hebben over hoe en wat, zie ik dat niet van de grond komen.

Om terug te komen op het originele onderwerp: lof natuurlijk voor al degenen die in hun vrije tijd zich bezig houden met het aanleggen en onderhouden van de routes. Dat staat geheel los van of de routes ook naar mijn zin zijn. Daar kunnend die vrijwilligers meestal niks aan doen, die worden ook maar gedwongen door wat de terreinegenaren/-beheerders hen voorschrijven of wat in het belang van hun club is.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Feanbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: za 5 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element Team SC 2003
Contacteer:

jf schreef:voorberijder of voorberijder? Essentieel verschil!

Maar genoeg gemieren...

Volgens mij is als er al iets is geregeld qua onderhoud van de mtb-routes dat meestel geregeld met een lokale vereniging. In een enkel geval is de route dan ook gratis voor leden van die vereniging, maar moet er door niet leden een dagkaart o.i.d. gekocht worden. In theorie draagt zo elke berijder bij aan het onderhoud van de route.

Ik heb al eerder gezegd dat ik persoonlijk het helemaal niet gek zou vinden als er van ons gebruikers een bijdrage zou worden gevraagd voor het onderhoud van de routes. Maar dat moet dan wel goed geregeld worden, als ik voor elke route weer een apart pasje moet hebben en het bovendien nauwelijks gecontroleerd wordt, is het bij voorbaat al gedoemd te mislukken. Aangezien je het over tig landeigenaren en/of beheerders van de betreffende gebieden hebt, die dan allemaal overeenstemming meoten hebben over hoe en wat, zie ik dat niet van de grond komen.

Als een ieder nou dat ook maar eens deed, als er op bepaalde routes een bijdrage gevraagd word, die ook eens betaalde. Ik weet het is lastig controleren.


Nou hebben onze oosterburen, van die tolpoortjes over. Misschien iets voor op de routes 8) :P :wink: :wink:
Statisch gezien, zijn vrouwen minder voorspelbaar dan een mountainbike op semi-slicks in de modder.
Feanbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: za 5 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element Team SC 2003
Contacteer:

Spook-E schreef:Ik kan trouwens ook niet.


Ooit gehoord van prioriteiten stellen spook-E :tong
Statisch gezien, zijn vrouwen minder voorspelbaar dan een mountainbike op semi-slicks in de modder.
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Spook-E schreef:doordat ik gebruik maak van die routes wil niet zeggen dat ik ook verantwoordelijk ben voor het onderhoud. Dat zou dan ook gelden voor wandelaars en wie nog meer.....

Vind het een goede zaak als er personen zijn die zelf het initiatief nemen iets aan een route te doen, ik respecteer ook de keuze van bikers die daar geen behoefte aan hebben. Ik heb al genoeg te doen, in m'n vrije tijd wil ik dan graag fietsen en niet met een hark of schep rondlopen.

En nu moet het niet zo zijn dat alle personen die ooit een route hebben opgeknapt gaan roepen: "Nu doen jullie het maar een keer!"
Kijk.... je kunt wel nuanceren ! :-q Dat leidt tot een zinvollere discussie en heeft je bijdrage meer waarde. Ik ben blij dat je het een goede zaak vindt, dat geeft mensen die zich inspannen ook het gevoel dat hun werk gewaardeerd wordt.
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

@fean ik moet fietsen :wink:

ik begrijp wel dat onderhoud er bij hoort, dat wordt namelijk ook in een 'normaal' bos gedaan. Waarom dan niet even de route meenemen?

Als er een landelijke-route-onderhoud-dag wordt gehouden waaraan veel bikers deel zullen nemen zal ik ook zeker mijn schepje bijdragen aan de route waar ik het meest zal rijden maar vooralsnog zie ik het er niet van komen.

Kijk eens naar de schoorl route. Perfect onderhouden alleen wordt de boel nu verkl*&%t door personen die menen dat er ook voor hun tak van sport (freeride) een voorziening moet komen. Weet niet waarom ik dit er bij haal.. ik wil naar buiten tis mooi weer.
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Schoorl is kennelijk een route die goed onderhouden wordt, daar tegenover staat (wat ik begrepen heb uit een andere thread) dat er ook routes zijn die volledig dichtgegroeid zijn (Spaarnwoude bijv.)

Dus toch maar een landelijke-route-onderhoudsdag met mountainbike.nl organiseren ? Kiezen we een route uit die hard onderhoud nodig heeft of eentje die bedreigd wordt door sluiting (laten we onze goede wil zien)
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Plaats reactie