Mijn fiets is klaar!!!!

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Sensei
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: wo 17 september 2003, 00:26

guido_gorisse schreef:Ik heb het net even uitgerekend ik was ongeveer 1300 euro kwijt. Maar daar moet je wel bij bedenken dat die wielen echt rot zijn en ook maar 40 euro kosten. Ik ga nu ff mijn schulden terug betalen en dan doorsparen voor een goed wiel setje. Ik denk dat het crossmaxxen worden. Of misschien een setje DT laten spaken??? Ik weet dat nog niet. maar dat duurt ook nog een paar maandjes.

@ fietspadracer: ik moet ze nog ff ontwikkelen zogauw ik ze heb stuur ik ze door.
Ik zou in verhouding tot de bike geen crossmaxen nemen, te duur slijten snel, niet eenvoudig en goedkoop spaken te vervangen, naven niet super etc. Conventioneel wiel net zo licht en veel goedkoper. Crossmaxen is alleen de look en verder gewoon te duur.
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

waar zat je dan aan te denken of krijg ik dan meer dat verhaal net als killer-bee (crosmaxxen of DT) gewoon zelf een mooi setje samen stellen en laten spaken door een goeie fietse-sleutelaar.
B.t.w. jammer dat ik op dit moment platzak ben :(( want ik werd getipt door de verkoper van de wielen: XTR naven en mavic 512 ceramische velgen. Lijkt mij ook wel wat.
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

The_Black_Cobra
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 18:36
Mijn mountainbike: Specialized P2
Contacteer:

volgens mij heb je iets verkeerd gedaan want ik krijg steeds een ''error page'' :~
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Bij mij werken ze gewoon wel. Anders even "vernieuwen" (of het illustere F5) gebruiken.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
fietspadracer
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 14 september 2003, 20:03
Mijn mountainbike: giant atx 870
Contacteer:

ok is goed
mooi bike verder wel, veel bike plezier der mee :)
i bought her lots of drinks at night, she bought me nothing but a bike
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Die foto's zien er goed uit. Ik dacht dat je lx op je fiets had gemonteerd, maar xt is toch wel ff een stukkie mooier zeg. Hoe rijdt ie trouwens of ben je er nog niet mee in de bossen geweest?
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Ik kon op het laatste moment nog geld lenen van de bank dus is het toch XT geworden 't is inderdaad een stuk mooier vooral dat cranksetje vind ik geweldig mooi!! En hij rijd heel goed, 't is alleen wel ff wennen vergeleken met mijn vorige bike.
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

guido_gorisse schreef:Ik kon op het laatste moment nog geld lenen van de bank dus is het toch XT geworden 't is inderdaad een stuk mooier vooral dat cranksetje vind ik geweldig mooi!! En hij rijd heel goed, 't is alleen wel ff wennen vergeleken met mijn vorige bike.
Ja idd, dat cranksetje is echt mooi. Ik zag wel dat je de 2003 shifters hebt. Dat had ik ook gedaan als ik jou was. XT is gewoon mooi en goed spul, en het ziet er op die bike echt gelikt uit. Was het makkelijk om dat cranksetje zelf te monteren?
Nu nog een paar mooie wieltjes en gaan met die banaan :D .
Dr Paaj

Leuk dat de bank dan meerijdt, plaats dat ze je dan sponsoren :-q
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Dat crank set was nog knap lastig, want er is een speciale sleutel voor en die heb ik niet. Ik wist dat als je een volledige xt set besteld dat ie er dan bij zit maar dat was dus blijkbaar niet het geval bij een lossen crank. Die sleutel is overigens alleen nodig voor het balhoofd. dus ik naar de lbs blijkt bus waar het balhoofd in moet scheef te zijn dus dat moest toen recht gemaakt worden (de uiteindes van de bus waren niet haaks op de binnen kant). Het crankstel zelf kun je met een imbussleuteltje eraf halen dus das wel makkelijk.
En van die bank tja je moet er wat voor over hebben het is gewoon een crediet op mijn betaal rekening en het valt allemaal wel mee.
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

guido_gorisse schreef:Dat crank set was nog knap lastig, want er is een speciale sleutel voor en die heb ik niet. Ik wist dat als je een volledige xt set besteld dat ie er dan bij zit maar dat was dus blijkbaar niet het geval bij een lossen crank. Die sleutel is overigens alleen nodig voor het balhoofd. dus ik naar de lbs blijkt bus waar het balhoofd in moet scheef te zijn dus dat moest toen recht gemaakt worden (de uiteindes van de bus waren niet haaks op de binnen kant). Het crankstel zelf kun je met een imbussleuteltje eraf halen dus das wel makkelijk.
En van die bank tja je moet er wat voor over hebben het is gewoon een crediet op mijn betaal rekening en het valt allemaal wel mee.
Uh, je bedoelt de trapas(buis) neem ik aan. Dat is wel vaker dat de uiteinden van die buis niet vlak zijn. Heeft je lbs het voor je rechtgefreesd? Die tool zit idd bij de volledige groep. Waar heb je die spullen eigenlijk besteld en was je niet duurder uit door de xt onderdelen los te bestellen ipv een hele groep?
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

ik heb ze bij b2b besteld, dat is een stuk sneller en ik was niet duurder uit want de achter derailleur had ik nog liggen en ik wilde magura hs 33. Als ik een volledige groep zou kopen zou ik daarnaast ook nog een setje hs 33 moeten kopen en nieuwe shifters want de volledige sets van xt zijn alleen nog maar met de nieuwe sti's verkrijgbaar. En de sram ketting/cassete zijn goedkoper dan de xt.
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

guido_gorisse schreef:ik heb ze bij b2b besteld, dat is een stuk sneller en ik was niet duurder uit want de achter derailleur had ik nog liggen en ik wilde magura hs 33. Als ik een volledige groep zou kopen zou ik daarnaast ook nog een setje hs 33 moeten kopen en nieuwe shifters want de volledige sets van xt zijn alleen nog maar met de nieuwe sti's verkrijgbaar. En de sram ketting/cassete zijn goedkoper dan de xt.
Ja precies, goeie keus om cassette + ketting van Sram te nemen. Die cassettes zijn ook mooi om te zien en gaan nog langer mee ook (zegt men).
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Ik moet zeggen dat ik met shimano kettingen in het verleden na een rondje bagger rijden altijd een laag licht grijze drab op mijn ketting had liggen en dat was afgelopen weekend niet dus ik denk dat men wel gelijk heeft.
Die buis hebben ze btw niet recht gefreest maar met een as die ze in de buis draaide daar zat een stang aan met een beiteltje erop en zo draaite ze beetje bij beetje een stukje van de buis tot hij helemaar recht was.
Plaats reactie