Ik denk de eerste Chainsuck foto's hier!!!

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Sjase schreef:Ik zit er overigens aan te denken om zo'n ding als deze
Afbeelding

zelf te gaan maken. Moet te doen zijn dacht ik zo. Met een beetje passen, meten, zagen etc. moet het lukken.
Ooit zelf een paar van die dingen gemaakt, van 4mm 2014 alu.
Werkte perfect.
Eerst een malletje gemaakt van karton, zodat 't precies bij de tandwielen paste.
Maar al snel kwam ik er achter dat 't niet de oorzaak wegneemt...
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

Nope, oorzaak neemt het zeker niet weg, maar helemaal uitsluiten is haast ondoenlijk zonder voor andere dingen komen te staan.

De meeste chainsuck devices die ik gezien heb, zoals bijv. onder mijn Bontrager RaceLite OR uit '92, zijn van dun plaat materiaal gemaakt. Staal ofwel alu. Allemaal leuk en aardig, maar bij een flinke klap van de ketting buigen die op, of geven ze dermate veel mee, dat de ketting er aan voorbij kan schieten. Juist dan zit je met grote problemen om het los te krijgen en is je ketting vaak ook flink geruineerd. Een echt dik stuk alu of staal (RVS de voorkeur; niet roesten) werkt dan dus echt wel beter tegen de gevolgen.

Maar nogmaals; bij mij hangen ze onder het frame, omdat ze daar standaard gemonteerd worden. Gelukkig heb ik er nooit echt gebruik van hoeven te maken. (RaceFace bladen/Dura Ace ketting en M900 XTR met Sachs ketting).
DOc
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 13 oktober 2003, 19:34

Ik denk dat ik mijn buurman eens vraag, of hij zoiets voor mij voormekaar kan maken op zijn werk :roll: als ik jullie ervaringen hoor over die plaatjes, zou het echt helpen 8)
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

Bij voldoende interesse zou ik evt. tegen een redelijke prijs een RVS versie kunnen maken. Geheel lasergesneden. Evt. de montage plaat uit aluminium, om toch wat gewicht te besparen. De eigenlijke plaat, die de ketting omvangt dan dus uit 3-5mm RVS.

Laat even weten of daar interesse voor bestaad. Ik ga dan mn best doen om te kijken wat er mogelijk is.
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

DeKerfs schreef:Bij voldoende interesse zou ik evt. tegen een redelijke prijs een RVS versie kunnen maken. Geheel lasergesneden. Evt. de montage plaat uit aluminium, om toch wat gewicht te besparen. De eigenlijke plaat, die de ketting omvangt dan dus uit 3-5mm RVS.

Laat even weten of daar interesse voor bestaad. Ik ga dan mn best doen om te kijken wat er mogelijk is.
Leuk idee DeKerfs, maar ik doe niet mee aangezien ik zelden last heb van chainsuck en mijn fiets zonder dat plaatje al zwaar genoeg is :D .
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Ik ook niet......door al die gaten boren in mijn fiets, wordt hij te licht van :lol: :D :D :D
HELLRAISER
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 8 februari 2004, 20:22
Mijn mountainbike: GIANT XTC TEAM,RACE-FACE,SRAM X.O. FORMULA DISC WOODMAN COMPONENTS

Nou jongens , jullie liggen er lekker oplos te sleutelen maar dit alles garandeerd niet dat chainsuck niet meer gebeurd.
In al de jaren dat ik fiets en dat zijn er heel wat 20 jaartjes wel geteld ben vroeg begonnen.
Heb ik dat een keertje gehad,en het fijne dan was er nog geen modder ook.
Denk eens aan de preciese afstelling van je voor en achter derailleur,en de keuze van het smeermiddel vooral in de winter iets van teflon.
die chaindogs en of guards gebruik ik alleen downhill maar nog nooit voor xc
groetjes HELLRAISER
Ben een beetje prettig gestoorde Limburger, heb enkel jaren geleden mee gedaan aan de eiger-bike-challenge
Grand-raid cristalp
voor de verdere rest is mijn moto
LIVE TO RIDE,RIDE TO DIE
DOc
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 13 oktober 2003, 19:34

Sjase schreef:
DeKerfs schreef:Bij voldoende interesse zou ik evt. tegen een redelijke prijs een RVS versie kunnen maken. Geheel lasergesneden. Evt. de montage plaat uit aluminium, om toch wat gewicht te besparen. De eigenlijke plaat, die de ketting omvangt dan dus uit 3-5mm RVS.

Laat even weten of daar interesse voor bestaad. Ik ga dan mn best doen om te kijken wat er mogelijk is.
Leuk idee DeKerfs, maar ik doe niet mee aangezien ik zelden last heb van chainsuck en mijn fiets zonder dat plaatje al zwaar genoeg is :D .
en zo zou ik het ook zeggen :lol:
Plaats reactie