Oops

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

Boscrosser schreef:
Jass schreef: Is niet waar. Echte Alpine-klimmers zekeren wel degelijk.
Ja maar niet zoals sportklimmers.
Nee, duh, 't is ook een hele andere tak van klimmen. Ga jij maar eens alpine-klimmen. Als je niet gezekerd bent, maar je weet de risico's die er zijn, dan loop je met 7 kleuren stront in je broek over een gletscher.

Je bent niet altijd zozeer gezekerd aan de berg, maar wel aan elkaar en dat is het verschil tussen leven en dood.
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Boscrosser
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 1 september 2003, 19:17
Mijn mountainbike: Naamloos geval

Jass schreef:
Boscrosser schreef: Ja maar niet zoals sportklimmers.
Nee, duh, 't is ook een hele andere tak van klimmen. Ga jij maar eens alpine-klimmen. Als je niet gezekerd bent, maar je weet de risico's die er zijn, dan loop je met 7 kleuren stront in je broek over een gletscher.

Je bent niet altijd zozeer gezekerd aan de berg, maar wel aan elkaar en dat is het verschil tussen leven en dood.
Ik heb vaak genoeg geklommen en heb een C1 en C2 cursus gedaan dus weet heus wel dat het belangrijk is om gezekerd te zijn maar als ik over een apere gletscher loop die niet te steil is dan loop ik niet in touwgroepen. en ook als ik een klein stukje over rots moet klimmen dan doe ik dat zonder te zekeren en zonder de ijzers uit te doen. Want je kan niet bij elk steil stukje gaan zekeren. Dan kom je er nooit. Maar goed je hebt gelijk in het algemeen zeker je jezelf of word je gezekert op een hoge steile wand.
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

[met mod-krachten]

Belhamels (ja, boscrosser en jass) willen jullie je onderonsje verder via pb afhandelen als het nog nodig is

[/met mod-krachten]

@boscrosser: Ik denk dat we elkaar wel begrijpen aangaande alpine-klimmen, mocht ik het fout hebben, dan hoor ik het nog wel, maar zoals mijn andere ik al zei, via pb :wink:
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Boscrosser
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 1 september 2003, 19:17
Mijn mountainbike: Naamloos geval

Jass schreef:[met mod-krachten]

Belhamels (ja, boscrosser en jass) willen jullie je onderonsje verder via pb afhandelen als het nog nodig is

[/met mod-krachten]

@boscrosser: Ik denk dat we elkaar wel begrijpen aangaande alpine-klimmen, mocht ik het fout hebben, dan hoor ik het nog wel, maar zoals mijn andere ik al zei, via pb :wink:
:-D
Plaats reactie