Vraag over mtbs

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Johanvdvelden98
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 5 januari 2019, 21:08

Dag iedereen,

Ik wil graag een nieuw mtb kopen. Maar ik twijfel tussen twee fietsen: de merida

https://www.merida.nl/mountainbike/hard ... reen/2018/

Of de canyon
https://www.canyon.com/nl/mtb/exceed/20 ... l-7-0.html

Wie heeft met deze fietsen ervaring mee? Bijvoorbeeld dat ze neutraal sturen en niet de bocht invallen.

Of heeft íemand een idee over een andere mtb van max 2500.

Alvast bedankt,
Johan
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Johanvdvelden98 schreef: za 5 januari 2019, 21:28 Wie heeft met deze fietsen ervaring mee? Bijvoorbeeld dat ze neutraal sturen en niet de bocht invallen.
De link werkt niet helemaal, maar ik neem aan dat je de hardtails bedoelt?

Het zijn beide race -gerichte bikes en vergeleken met al het andere op de markt zullen ze aan de nerveuze kant zijn. Maar aan de andere kant zijn er maar weinig 29ers die 'de bocht in vallen', dus je kunt alle kanten op... . Misschien kun je iets beter omschrijven wat je wilt of bedoelt?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Xtrailer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: do 6 maart 2014, 21:53
Mijn mountainbike: Mondraker Factor Plus customized | Liteville H-3 MK2 29+
Contacteer:

Voor 2500 euro kun je heel veel fiets kopen, maar ook een vreselijke miskoop doen. Staar je niet blind op de twee die je gezien hebt.

Bepaal eerst of gaat voor snelheid (pro > 29" met ongeveer 100mm veerweg) of meer voor comfort en techniek (pro 27,5" of 27,5+ met 120/140mm veerweg) bent. Tevens van belang je lichaamsbouw en lengte: Boven de 1.85 (pro > 29 of 27,5+). Meestal strakke trails in NL (100 / 120 mm veerweg) of veel klimmen en dalen in buitenland (120/140mm veerweg). Kijk naar de geometrie. Lange bovenbuis en veel reach (475+) bij korte stuurpen geeft veel vertrouwen en direct stuurgedrag vooral naar beneden maar kost meer kracht en techniek in de klims. Korte reach met lange stuurpen klimt veel gemakkelijker maar geeft soms een beetje het "over het stuur kukelen" gevoel naar beneden. Aanbevolen: dropper

Het beste blijft uitproberen!
Oprichter & voorzitter @ MBC XTRAIL | For the love & fun of it!
Plaats reactie