Wat was je hoogste snelheid ooit en waar?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

cheeta schreef:Met de toeristen in de Ardennen afgelopen weekend geen last van...

En ik maar wachten op een spectaculaire crash, maar die kwam dus niet. Alleen een stuurfout in een bocht, verder niets.... :-{
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Ik zag toch redelijk wat plekken waar ik dan wel kan inhalen met de fiets (buitenom)
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
tek-zotic
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: do 15 maart 2012, 17:23
Mijn mountainbike: Carbon in de zomer, staal in de winter

woon werk verkeer: baantje van +-5km vlak, eens 73 gemiddeld gehaald :D (wel in de slipstream van een vrachtwagen :D )
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

84km/h tijdens Trans Marokko...
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

In het voorjaar, op de racefiets, op een afdaling in de Eifel 86 km/h geklokt
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

EL Maroq schreef:
drpaul schreef:Ah, de Posbank op zondag... Daar 17-5 ook een auto ingehaald. Hij/zij ging met 40 omlaag, ik met uiteindelijk 71.2 Ik vind dat ze auto's en motors moeten verbieden in dat gebied in de weekenden, je kan als fietser namelijk vaak niet doorrijden door hun.......
:lol: Waar zit die like button :lol:
er zijn voldoende asfalt-fietspaden op de Posbank (route-netwerk, paddestoelen enz), je hebt mijns inziens op de Posbank als fietser niks te zoeken op wegen waar ook auto's rijden?

ON: vorige week bij de Moezel net geen 70 km/h aangetikt (69,2 km/u, offroad op een gravel/grindpad). Wat een geweld. Klein plasje op het pad resulteerde in heftig sissende schijven. Niet te vaak doen!
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Bram87 schreef:
drpaul schreef:Ah, de Posbank op zondag... Daar 17-5 ook een auto ingehaald. Hij/zij ging met 40 omlaag, ik met uiteindelijk 71.2 Ik vind dat ze auto's en motors moeten verbieden in dat gebied in de weekenden, je kan als fietser namelijk vaak niet doorrijden door hun.......


er zijn voldoende asfalt-fietspaden op de Posbank (route-netwerk, paddestoelen enz), je hebt mijns inziens op de Posbank als fietser niks te zoeken op wegen waar ook auto's rijden?
Dus fietsers hoeven niet de Posbank zelf omhoog tot bij het restaurant daar? Of de Emmapyramide met de haarspeldbochtjes, of de Zijpenberg-West? Maar wel met de racefiets over betonpaadjes vol met in afdalingen 20km/h langzamer fietsende vakantiegangers en senioren? Sorry, maar onze meningen verschillen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Als racefietser op fietspaden houd je rekening met langzamere fietsers, net als je als mtber rekening houdt met wandelaars, vind ik.
Ik snap dat die wegen erg mooi zijn om op de racert te doen maar bedenk dat ik met de auto daar 50 (60?) mag en ook kan, terwijl 3 klimmende racers op een rij dat niet halen...
Ik heb wat vooroordelen en vind de eenzame racert die netjes rechts rijdt zonder oordopjes een ander verhaal, maar op de Posbank zijn het vaak groepen van 10-20 man die al wild gebarend en schreeuwend door die bochten knallen, zonder enige rekening te houden met achteropkomend of tegengesteld verkeer.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Bram87 schreef:Als racefietser op fietspaden houd je rekening met langzamere fietsers, net als je als mtber rekening houdt met wandelaars, vind ik.
Ik snap dat die wegen erg mooi zijn om op de racert te doen maar bedenk dat ik met de auto daar 50 (60?) mag en ook kan, terwijl 3 klimmende racers op een rij dat niet halen...
Je moet met je auto dus door kunnen rijden zonder rekening te houden met langzamere verkeersdeelnemers en daarvoor moet de snelle fietser naar een plaats waar die precies hetzelfde voor heeft, alleen daar dient hij zich dan bij neer te leggen? Interessant...

Maar het eigenlijke probleem is dus gewoon een ander; dat er groepen zijn die de volle breedte van de weg gebruiken, zodat overig verkeer niet kan inhalen of aan de kant moet. Daar moet ik je gelijk geven, er zijn groepen die denken dat ze het Tour-peleton zelf zijn en van mening zijn dat de meest basale verkeersregels niet voor hun gelden. Die kom je alleen ook tegen waar geen auto's mogen komen en zelfs in het bos.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Tja...Posbank is altijd een moeilijk verhaal. Als MTB-er word ik door voetgangers op de geasfalteerde fietspaden gewezen om daar te gaan fietsen of heb je te maken met loslopende honden. Op de kleine stukjes asfalt-fietspad die je op je MTB fietst kom je kinderwagens tegen die weer niet op de voetpaden willen. Onderweg met de auto naar de parkeerplaats kom je racefietsers tegen op de weg die je niet aan horen komen en niet aan de kant gaan. Als racefietser wil je ook weer niet op de gewone fietspaden fietsen ivm die kinderwagens en gewone fietsers.

We kunnen 't beste gaan wandelen ;)
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

74 km/h (op de gps) met de mountainbike al trappend naar beneden, als een koffiemolen op verzetje 11/36:-) In achouffe
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

tek-zotic schreef:woon werk verkeer: baantje van +-5km vlak, eens 73 gemiddeld gehaald :D (wel in de slipstream van een vrachtwagen :D )
Ik zou eens met de Jumbo gaan praten. Zoeken nog renners schijnt het.. 73 gemiddeld over 5KM had je de proloog denk ik wel gewonnen..... :lol: . Eerste tijd zat net boven de 58 gemiddeld. Of sprintjes winnen van Sagan :lol:

Kort geleden hadden wij, met heel forse rugwind, en op een heel lange vrijwel rechte weg (gok KM of 10 lang) over ongeveer 4KM, een gemiddelde van vooraan 50KM/u (op de racefiets). Achter had ik nog twee kransjes over. Traptempo 110rpm (veel sneller krijg ik de benen niet rond). Wil je 73 op de vlakke kunnen rijden dan heb je dus een behoorlijk verzet nodig (56/11 oid gok ik..)

Laatste op de ATB met wegbandjes de Croix du Fer gedaan en daar net de 80 gehaald. Is heel gemakkelijke, lange en redelijk overzichtelijke afdaling. Remmen is op aantal stukken vrijwel niet nodig op die afdaling maar harder lukte niet. Er kwam niemand voorbij iig
StAlTiCa
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Niet de hoogste snelheid. Wel de meest recente (en op foto vastgelegde) snelle afdaling. La roche en Ardenne.

Afbeelding

Niet heel goed te lezen 62.5 km/u onverhard.
Wat zal ik zeggen...…..
Zoepahman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 11 december 2014, 15:43

63.....maar harder ging niet met mijn 32-11 :(
Steeferdesteef
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 11 september 2007, 15:15
Mijn mountainbike: in between bikes

52 Km/h op een crosshybride op de vlakke weg.
beginnende biker
Plaats reactie