Welke App staat jou bij tijdens een XC rit?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Thomas_mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 10:10

Tot op heden heb ik altijd mijn ritjes bijgehouden met de Endomondo app (voor Android), erg leuk om terug te kunnen zien hoeveel, hoelang en waar je precies hebt gereden de afgelopen tijd. Zeker als je vrienden toevoegt is het een extra motivator om meer te gaan fietsen (stel je voor dat jij bij de volgende gezamenlijke rit de slechtste conditie hebt :P).

Nu zag ik gister op Imbikemag.com een artikel over Strava: zag er erg leuk uit, vooral omdat je niet alleen je rit vergelijkt met die van toegevoegde vrienden, maar met die van iedereen die daar heeft gereden.

Na het downloaden besloop mij het gevoel dat deze app in NL (helaas) vooral door wielrenners wordt gebruikt...hoe snel was ik op dat stukje asfalt?...Zijn er ook MTB'ers die deze app gebruiken?

Voordelen:
- Vergelijk (sectie)tijden met iedereen die op de route gereden heeft;
- Competitie ook al rij je alleen op de route;
- Motivator om je skills bij te schaven en je conditie te verbeteren;

Nadelen:
- Ben geen boswielrenner, MTB vooral voor de fun en de leukste route is niet altijd de snelste.

Vooral met het oog op de topics over rondetijden leek me dit echt een geweldige app, wie gebruikt Strava Cycling al?
Laatst gewijzigd door Thomas_mtb op zo 24 juni 2012, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

ik heb een garmin edge 705 app(araat).. 8)
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Ik gebruik Strava. Maak je geen zorgen steeds mtb-ers gaan het gebruiken. Wat ik leuk vind aan Strava is dat je niet hetzelfde rondje hoeft te rijden als iemand anders maar dat je wel kan zien hoe snel je was tov iemand anders die hetzelfde segment heeft gereden. Vooral de klimstukken waar je KOM, King Of the Mountain, kan worden zijn een leuke feature. Ik gebruik Strava gewoon in combinatie met Garmin en pc, dus niet als speciale app op de telefoon.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
RoGEK
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: za 1 oktober 2005, 23:16
Mijn mountainbike: Cube LTD CC 2011 / Custom Bulls Sharptail 1 2010

ik gebruik sportstracker

multi platform en een super website erbij.
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Ik gebruik zelf MyTracks, via deze app kun je je routes uploaden naar googlemaps, zo kan ik er altijd via mijn google-account bij.
Maar het competitieve aspect van Strava spreekt me wel heel erg aan, ga het gauw eens proberen, bedankt voor de tip!
______Honzo ______ Jake______ Unit
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Onlangs van Runkeeper overgestapt naar Strava, idd om de reden van het vergelijken van de parcourstijden (en dat dat automatisch gaat met die segmentherkenning): leuk als je er een keertje echt voor gaat. Vergelijken blijft altijd lastig, de ene keer ligt het parcours er ook beter bij dan de andere keer. Endomondo wil ik ook nog een keertje uitzoeken/proberen.
carbon bike, titanium collarbone...
JosDeleij
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: do 3 mei 2012, 13:41
Mijn mountainbike: Xtrail Save 5.0 29er

Gebruik voor zowel hardlopen en MTB runtastic pro(andriod) werkt perfect om gewoon lekker je track bij te houden.
Thomas_mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 10:10

Endomondo werkt ook goed, als je hem in het telefoonvakje van je camelbak houdt: niet schrikken als je opeens stemmen hoort :P

Strava ga ik zeker uitproberen dan..is natuurlijk zo dat omstandigheden grote invloed hebben op tijden, maar voor mij is het ook meer voor de fun (wedstrijdrijders etc. rijden mij als "hobbyist" er toch wel uit hehehe)
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

Ik gebruik nu endomondo en vind dat heel goed/leuk werken.

Wil de andere ook eens proberen maar je kunt ze niet onderling synchroniseren neem ik aan?
Dan zou je je gereden ritten ook in de andere apps kunnen gebruiken.
Kennytuning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 308
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 18:12
Mijn mountainbike: Scott Yecora

Je hebt voor die app's toch continu internet nodig?
Ben eerlijk gezegd het smartphone gedoe beu.
Pijn is tijdelijk , opgeven is voor altijd.
Scott Yecora
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Kennytuning schreef:Je hebt voor die app's toch continu internet nodig?
Ben eerlijk gezegd het smartphone gedoe beu.
Strava werkt ook zonder smartphone. :-D
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Kennytuning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 308
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 18:12
Mijn mountainbike: Scott Yecora

Strava staat op m'n telefoon maar gebruik het nooit. Geen behoefte aan eigenlijk.
Pijn is tijdelijk , opgeven is voor altijd.
Scott Yecora
Super Hornet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 13 augustus 2010, 13:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 2010

Ik gebruik My Tracks elke keer als ik met de bike erop uit gaat.

Zeker ook handig is een printje van je gereden route voor de mensen thuis als je alleen gaat.
Back to Karkand
Thomas_mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 10:10

Ja zeker in andere landen, waar de MTB routes toch wat "ruiger" en vaak ook langer zijn dan hier...alleen daar is dat internet dan wel een probleempje (roaming = erg duur). Is strava ook puur op gps te gebruiken? Internet is in feite alleen nodig voor het uploaden van je route toch?
Job1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1098
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 15:51

Ik gebruik altijd Endomondo en ben tot dusver nog geen betere applicatie tegen gekomen :) Ik vind het leuk dat je ook op de computer kunt zien waar je precies gereden hebt en de app is ook nog eens super overzichtelijk! Ook in het buitenland heb ik er geen problemen mee gehad, gewoon de 3g functie van je telefoon uitzetten en enkel de GPS functie aan doen. Dan weet je zeker dat je telefoon niet stiekem wat mb's zal gebruiken :-q
Plaats reactie