Welke App staat jou bij tijdens een XC rit?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon

Reakon schreef:Geen idee, maar via Google Maps heeft die het echt binnen 3 sec te pakken, en bij Strava lukt het gewoon niet? :~
Kan toch aan je gps ontvanger liggen. Want Google Maps bepaalt je positie (vooral) met behulp van gsm masten. Volgens mij gebruiken ze ook nog de gps, maar alleen maar om nog nauwkeuriger te kunnen positioneren.
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
Gebruikersavatar
Reakon
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 18:46
Mijn mountainbike: Radon ZR race 29'er 8.0
Contacteer:

Pike schreef:
Reakon schreef:Geen idee, maar via Google Maps heeft die het echt binnen 3 sec te pakken, en bij Strava lukt het gewoon niet? :~
Kan toch aan je gps ontvanger liggen. Want Google Maps bepaalt je positie (vooral) met behulp van gsm masten. Volgens mij gebruiken ze ook nog de gps, maar alleen maar om nog nauwkeuriger te kunnen positioneren.
Nouja, heb de trick door. Eerst even GPS connecten via Google Maps en dan Strava starten, dan pakt die hem gelijk.
Vandaag deed die het goed, op het beginnetje na :)
http://app.strava.com/activities/45265452" onclick="window.open(this.href);return false;
16-04 - Nieuwe blog post: Nieuwe bike, nieuwe ervaringen: Radon ZR Race 8.0 29'er

Gezocht: 1 malig bikeverlichting lenen, wie kan mij helpen?

4418km by bike. Canada to Mexico. Alone.
3r!k
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 1 juni 2012, 13:46

Ik ben al een tijdje op zoek naar een app waarin je een bestaand gpx bestand kan uploaden en dat je m dan als een soort navigatie kan volgen. (Zoals sommige garmin apparaten kunnen)

Iemand ideeen?
thijsje77
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 9 april 2013, 15:43
Mijn mountainbike: Cube Attention 29'er
Contacteer:

Ik gebruik mijn iPhone 4 in een QooQoon hardcase op het stuur. Voor nu kan ik het prima redden met de accu (ik zorg dan wel dat toe vol zit voor ik wegga).
De app die ik dan gebruik is Runstastic Pro, ingesteld op "mountainbiken".
Om energie te sparen kun je natuurlijk altijd je telefoon uitzetten, maar persoonlijk vind ik het leuk om mee te kijken op de kaart.

Thuis alles nog eens rustig nakijken, kleine aantekeningen bij iedere training, hij slaat zelf de temperatuur en weersgesteldheid op. Ach leuk voor later om nog eens terug te kunnen kijken.

Voor de case kun je hier eens kijken voor info, maar er zijn meerdere leveranciers (heb de mijne bij Bol.com besteld, volgende dag keurig in huis).
http://qooqoon.com/apple-iphone-silqshe ... mount.html
Voor meer informatie over mij en mijn andere hobby (Siberian Husky's) check onze website: http://www.miortok.nl

Mushen (sledehondenrennen) doen we voor een goed doel namelijk voor kinderen met een moeilijke start ....... http://www.mushing4kids.nl
3r!k
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 1 juni 2012, 13:46

Heeft runtastic mtb ook een 'navigatie' functie? kan ik niet helemaal uit de site opmaken.

Ik bedoel dat je een gpx bestand erin zet, en vervolgens geeft hij aan hoe je moet fietsen met aanwijzingen. Bijv. 3km rechtdoor of over 500m afslaan. Naar zoiets ben ik op zoek.
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

@ 3r!k
Ik heb een appje, Motion X gps, dat dit moet kunnen. Heb het nog niet geprobeerd, maar wat al wel gelukt is, is om een bestaande route (gpx) er in te zetten.
Kracht door eenvoud
3r!k
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 1 juni 2012, 13:46

@SugarFree
Bedankt voor je tip! Ik heb die eens opgezocht in app store. Op een van de screenshots zie ik inderdaad de follow track optie. Ik ga ff verder onderzoek naar Motion X GPS.
thijsje77
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 9 april 2013, 15:43
Mijn mountainbike: Cube Attention 29'er
Contacteer:

3r!k schreef:Heeft runtastic mtb ook een 'navigatie' functie? kan ik niet helemaal uit de site opmaken.

Ik bedoel dat je een gpx bestand erin zet, en vervolgens geeft hij aan hoe je moet fietsen met aanwijzingen. Bijv. 3km rechtdoor of over 500m afslaan. Naar zoiets ben ik op zoek.
Via de website van Runstastic, als je een account aangemaakt hebt, kun je je eigen routes zien, deze exporteren naar GPX ; TCX. Je hebt tevens de keus om bestanden te importeren van dit formaat.
Dit zou dus moeten lukken :)
Voor meer informatie over mij en mijn andere hobby (Siberian Husky's) check onze website: http://www.miortok.nl

Mushen (sledehondenrennen) doen we voor een goed doel namelijk voor kinderen met een moeilijke start ....... http://www.mushing4kids.nl
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Met welke App kan de directie-thuis een beetje op afstand volgen waar ik uithang? Of zien of ik alweer in de buurt ben?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

bert l. schreef:Met welke App kan de directie-thuis een beetje op afstand volgen waar ik uithang? Of zien of ik alweer in de buurt ben?
http://www.endomondo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zelf geen ervaring mee.

Ontopic: gebruik telefoon alleen voor muziek tijdens het fietsen.
Gerwinator
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 22:06
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Met Runkeeper heb je ook een functionaliteit voor Live-tracking geloof ik.

Zelf gebruik ik Runkeeper Light tijdens het fietsen, thuis exporteer ik vervolgens de gegevens naar Strava.
E10
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 14 november 2013, 23:14
Mijn mountainbike: Bergamont Trailster EX 7.0

Ik rijd sinds een drie kwart jaar met runmeter op Iphone 4. Werkt naar behoren. Slaat je route met kaartje en gegevens op. Zodat je deze achteraf met hoogte en snelheidsprofiel nog kunt terug bekijken. Als je wilt kun je deze ook delen. Vind ik niet echt nodig, ik fiets voor mijn eigen plezier. Je kunt verschillende fietsen/schoenen en of andere activiteiten ingeven en de worden netjes per categorie bijgehouden.
Kunt app gebruiken met en zonder internet access.
Afgelegde hoogtemeters komen niet geheel overeen met info van uitgezette route. Heb nu instelling gevonden voor dempen van hoogte zoals eerder in dit topic door iemand gepost. Eens kijken of hij nu beter logt.
Focus KillerBee Disc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 15:00
Mijn mountainbike: Focus Raven 6.0 omgebouwd naar Rohloff :)

bert l. schreef:Met welke App kan de directie-thuis een beetje op afstand volgen waar ik uithang? Of zien of ik alweer in de buurt ben?
Bert ik weet niet of je een iPhone hebt?.
Dan kun je "zoek mij iphone" installeren dan kan het thuisfront kijken waar jij actueel rijd.
Werkt best goed, ik heb er mijn iphone eens mee terug gevonden (in het bos...)
Timmeeh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 10 maart 2014, 19:54
Mijn mountainbike: Cube Analog cmpt 29er

Ik gebruik de Runtastic MTB app icm de Garmin etrex 30. Ik neem de route op met de Garmin en ik lees routes van anderen in op m'n Runtastic app. Ook exporteer ik m'n tracks naar Runtastic online, gewoon als gpx.
Cube Analog CMPT 29er
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Focus KillerBee Disc schreef:
bert l. schreef:Met welke App kan de directie-thuis een beetje op afstand volgen waar ik uithang? Of zien of ik alweer in de buurt ben?
Bert ik weet niet of je een iPhone hebt?.
Dan kun je "zoek mij iphone" installeren dan kan het thuisfront kijken waar jij actueel rijd.
Werkt best goed, ik heb er mijn iphone eens mee terug gevonden (in het bos...)
Dat werkt. De directie vindt het leuk. Thanks! :-q
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie