Welke App staat jou bij tijdens een XC rit?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
iamjohno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 00:10

Beide strava en Endomodo. Vindt Strava meer fun omdat je meerdere bikers ziet die de route of helling al eens hebben gereden met hun tijd.
Monster
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 10:19
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7

Heb maar eens een Strava account aangemaakt en wat ritten uit endomondo in stava geimporteeerd. Leuke (web)app! Eerste pluspunten t.ov. endomondo: segments (leuk!) en het feit dat je gebieden (b.v. je huis) kunt aangeven zodat je ritkaart niet duidelijk bij je huis begint/eindigt, maar ongeveer een kilometer er vandaan.
Heb de mobiele app nog niet geprobeerd, dat ga ik binnenkort doen.
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

Ik heb nu, naast een Garmin Oregon, de runtastic Mountainbike Pro op de iPhone. Voordeel daavan is dat deze een (stuk)Opencyclemap kan downloaden, zodat je offline een kaart tot je beschikking hebt en je dus geen data trekt tijdens de rit. En op de opencyclemap staan ook veel bospaadjes. Hoe doet Strava dat ? Gebruik die een kaart ? Online of offline ?
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
Imbus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 336
Lid geworden op: zo 12 februari 2012, 14:03
Mijn mountainbike: Fuel ex
Contacteer:

Ik gebruik altijd bikebrain op me iphone, was een gratis app.(na betaling gegevens te emailen)
Geeft de gereden route aan op google maps, tijdens het rijden of als je later nog eens terugkijkt. Max. Snelheid, gem. Snelheid, hoogte meters, co2 offset en verbrande calorieen.
Je prestaties zijn ook in een grafiekje weergegeven.
Hoe nauwkeurig het is weet ik niet maar na een ritje geven twee iphones (twee fietsers) nagenoeg dezelfde waardes dus redelijk nauwkeurig naar mijn idee
Er zit ook een aanpasbaar trainingsprogramma in maar dat gebruik ik nooit, heb m alleen om te zien waar ik geweest ben en wat mn topsnelheid was.
RTFM!
MTB Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: di 14 oktober 2008, 10:40
Mijn mountainbike: is deutsche grundlichkeit

Gebruikte altijd Garmin Connect en Endomondo. Had nog nooit van Strava gehoord. Vandaag eens een profiel aangemaakt en ben er meteen helemaal weg van. Mooi met alle grafieken en statestieken van de segments! Leuk om je zelf te vergelijken met andere in een beklimming. Helemaal top ook om te zien hoe sommige pro's van Rabobank trainen en Strava gebruiken.
Nec Temere, Nec Timide
Echte Mannen Eten Geen Honing, Die Kauwen Op Bijen
Nightvision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: di 14 februari 2012, 10:30

Is hierin dan ook ergens de optie dat vrouwlief thuis je kan volgen tijdens je rit?
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Ook strava maar eens uitproberen deze week! Gebruik nu altijd endomondo!
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Nav dit topic ook Strava maar eens op de iPhone gezet. Zo te zien is er hier in de buurt al aardig wat competie aan de gang dus binnenkort ga ik me maar eens in de strijd mengen :winkie: :-q

Hiervoor gebruikte ik wel eens de app van BikyCoach. Eigenlijk alleen als ik ergens gpscoördinaten van wilde hebben. Die app werkt ook goed maar ik wat beperkter omdat je niet kunt zien wat anderen op hetzelfde traject doen. Verder vreet BikyCoach ook echt batterijen. Een uurtje fietsen en je telefoon is leeg zeg maar :-{
Binnenkort maar eens kijken of dat met Strava beter gaat.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Thomas_mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 10:10

Hehe kijk! Steeds meer MTB'ers met Strava! :)
Monster
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 10:19
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7

Ik heb een aantal ritten (die met Endomondo opgenomen waren) geimporteerd in Strava en het valt me op dat deze met andere cijfers komt (afstand, hoogte). Met de name de hoogtemeters lijken (met de nadruk op lijken!) in Strava veel realistischer. Opvallend dat dat dus met hetzelfde bron bestand is, dus het zit ergens in de berekeningen van beide (web)apps.
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Thomas_mtb schreef:Hehe kijk! Steeds meer MTB'ers met Strava! :)
Goed voorbeeld doet volgen :-q

@ Monster
Wat zou ie weergeven als je hetzelfde rondje nog eens zou fietsen met Strava op de achtergrond meedraaiend?

Mijnoude app, Biky Coach was trouwens helemaal niet nauwkeurig, als ik achteraf terug keek had ik voor Sinterklaas gespeeld en ben ik over de daken van huizen gereden. :o Een metertje of 10 a 20 afwijking zat er dus wel in.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
hhrbosch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 398
Lid geworden op: di 19 april 2011, 12:04
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish 3 2012/ Chinees carbon sleutel project

Zojuist ook strava op mijn foon gezet.
Binnen kort maar eens kijken( voorlopig toch tijd zat om de site uit te proberen met mijn arm in het gips)
Wel prettig dat oude data vanuit de garmin site over te zetten is.
En erg leuk om te kijken wat andere mensen doen op bepaalde stukken.
Hoe ver je gaat heeft met afstand niks te maken.
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

hhrbosch schreef:voorlopig toch tijd zat om de site uit te proberen met mijn arm in het gips
Bummer :-{ Succes d'r mee, hopelijk kun je deze "zomer" nog biken.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Gebruiken weinig mensen runkeeper vind ik, sinds vandaag mee bezig en super enthousiast. Vandaar dat ik op dit topic kwam maar Strava lijkt the way to go momenteel.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Jornt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 24 maart 2010, 21:11
Mijn mountainbike: Giant XTC Composite 1 2014, Cube Reaction Race 2012

Gebruik Runkeeper al een jaar, ben er erg tevreden mee. De data lijkt behoorlijk te kloppen, behalve de hoogtemeters..
Moeilijk ook om over te stappen want het is teveel werk om alle bestanden over te zetten.
Plaats reactie