Welke App staat jou bij tijdens een XC rit?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Citruspers
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: do 12 april 2012, 19:05
Mijn mountainbike: 2012 Specialized Crosstrail Sport Disc
Contacteer:

+1 voor Strava, linkje met profiel staat in m'n sig.
[L] MTB'er sinds 28/03/12 [L] - Strava - Regio: Utrechtse Heuvelrug
degrieze
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 20 juni 2010, 10:58
Mijn mountainbike: Trek 6300

Ik heb al jaren Sportstracker en pas een korte tijd Endomondo maar door dit draadje weer eens op GG play gekeken en zie de nieuwste generatie sports apps waarvan deze Strava erg goed lijkt. Vooral dat vergelijken spreekt mij aan.
Verder zag ik ook IPBIKE dat lijkt mij nog mooier omdat het ANT+ ondersteunt?? dan kan mij Garmin HR belt en cadans meter er op aansluiten!
Ik ga komende weken testen...

degrieze
Ervaring betaal je met inspanning
Ninetech
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 481
Lid geworden op: do 18 augustus 2011, 12:34
Mijn mountainbike: Blauw Biggetje

Kennytuning schreef:Je hebt voor die app's toch continu internet nodig?
Ben eerlijk gezegd het smartphone gedoe beu.
Nope, Endomundo werkt perfect zonder internet op het moment dat je het gebruikt!
Je hebt alleen een gps signaal nodig ;)
Om je workouts te uploaden moet ie wel aan het net ;)
"Dont be fat and ugly, just be ugly!"

Alpe d'HuZes 2014: 6x
Alpe d'HuZes 2015: 5x Team 'Lachend naar Boven'
Galgo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: za 26 november 2011, 22:44
Mijn mountainbike: Cube Analog 29er 2012

Heb strava ook op me phone gezet. Binnenkort eens uitproberen.
Monster
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 10:19
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7

Ik gebruik Endomondo (Android) om mijn ritten te tracken en dat bevalt me prima. gewoon starten, telefoon in het rugzakje van mijn shirt en gaan maar. Thuis kijken waar je gereden hebt. Een tijdje MyTracks gebruikt (op dezelfde telefoon) maar die gaf (gebruikte) heel onnauwkeurige gps metingen waardoor een recht pad soms een enorme zigzag werd van dubbele lengte (en dus snelheid!).

Vergelijken heeft voor mij niet zo veel zin. Ten eerste zijn korte afstandmetingen met een telefoon gps gewoon te onnauwkeurig. Dat geldt overigens nog meer voor hoogtemetingen. Een route met gps meten staat garant voor vele 'gratis' hoogtemeters ;) Ten tweede liggen tracks er steeds weer anders bij. Ten derde ben ik niet zo competatief ingesteld. De ene keer ga ik zo hard mogelijk, de andere keer een beetje spelen.

Conclusie: ik vind een telefoon app (op gps gebaseerd) heel leuk om te zien wat ik wanneer gereden heb, maar voor nauwkeurige(r) metingen moet je volgens mij toch echt een fietscomputer en echte hoogtemeter gebruiken.
shadowboxer
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: do 29 december 2011, 21:28

Naar aanleiding van dit topic zojuist ook maar even Strava gedownload. Had nooit zulke 'bijhoud' appjes, maar net even een stukje gelopen en ziet er leuk uit. Jammer dat er hier in Groningen niet echt segmenten zijn, maar thank God dat je die zelf gewoon toe kan voegen.

http://app.strava.com/athletes/678409" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Monster schreef:Ik gebruik Endomondo (Android) om mijn ritten te tracken en dat bevalt me prima. gewoon starten, telefoon in het rugzakje van mijn shirt en gaan maar. Thuis kijken waar je gereden hebt. Een tijdje MyTracks gebruikt (op dezelfde telefoon) maar die gaf (gebruikte) heel onnauwkeurige gps metingen waardoor een recht pad soms een enorme zigzag werd van dubbele lengte (en dus snelheid!).

Vergelijken heeft voor mij niet zo veel zin. Ten eerste zijn korte afstandmetingen met een telefoon gps gewoon te onnauwkeurig. Dat geldt overigens nog meer voor hoogtemetingen. Een route met gps meten staat garant voor vele 'gratis' hoogtemeters ;) Ten tweede liggen tracks er steeds weer anders bij. Ten derde ben ik niet zo competatief ingesteld. De ene keer ga ik zo hard mogelijk, de andere keer een beetje spelen.

Conclusie: ik vind een telefoon app (op gps gebaseerd) heel leuk om te zien wat ik wanneer gereden heb, maar voor nauwkeurige(r) metingen moet je volgens mij toch echt een fietscomputer en echte hoogtemeter gebruiken.
FYI met Strava kan je de gegevens van je GPS/fietscomputer uploaden. Daar heb je dus geen telefoon voor nodig.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Thomas_mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 10:10

Hmm, onnauwkeurigheid heb ik bij endomondo nog niet echt kunnen bespeuren, elke keer precies dezelfde afstand op dezelfde track...of de hoogtemeters kloppen weet ik niet idd :)

Strava gaat de volgende keer aan!
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Ik gebruik al een tijdje Sportstracker, en deze app bevalt goed. Strava kende ik nog niet, maar is misschien wel iets om eens te proberen.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Niels-XL
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 10 juni 2011, 19:54
Mijn mountainbike: Kona Dawg 2008 custom opgebouwd

Ik heb altijd gebruik gemaakt van Run Keeper, zal Strava ook eens uitproberen :)
Exision
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 16:12
Mijn mountainbike: mist een gashendel..

Zeker als je wel eens op de weg rijd is Strava echt heel leuk! Zeker in limburg of bij berg en dal zijn er zoveel segmenten waar je automatisch op gelogd wordt. Veel profs zetten er af en toe ook hun ritten op en dat is een mooi vergelijk haha. Mijn strava: http://app.strava.com/athletes/442066" onclick="window.open(this.href);return false;

owja, en Strava doet afhankelijk van het hoogteprofiel en de gereden tijden tezamen met je gewicht en fiets een schatting van je geleverde vermogen. Altijd mooi om te zien hoe profs gewoon 2x zoveel watts wegtrappen ;)
Pelecrash
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: di 31 augustus 2010, 12:28
Mijn mountainbike: Canyon Exceed SL 6.0
Contacteer:

Sinds afgelopen week ook bezig met Strava. Ik gebruik de app niet (Al een paar jaar Sportypal om te loggen), maar vind die segmenten het wel waard om steeds even een extra file te uploaden. App zelf vond ik minder interessant.

@exision
Die schatting van vermogen was me inderdaad ook positief opgevallen. Ook leuk om 'piek'vermogens te kunnen zien ;)
Crashing is the easy part, it's the landing that makes it an art.
-> Landing fail #1 :(
Gebruikersavatar
Kechelke
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: za 27 november 2010, 11:26
Mijn mountainbike: Radon Black Sin 8.0

Kennytuning schreef:Je hebt voor die app's toch continu internet nodig?
Ben eerlijk gezegd het smartphone gedoe beu.
Ik gebruik SportyPal, en daar heb je alleen GPS op je smartphone voor nodig. Als je de track op de pc/in Google earth wilt bekijken, dan heb je natuurlijk wel even internet nodig, maar dat is maar een paar seconden. Ik ben enorm tevreden over SportyPal, het is gratis (basisversie) en gebruiksvriendelijk.
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Gebruik strava nu al paar maanden. Laad mijn gegevens van de Garmin rechtstreeks naar de website. Daarnaast heb ik mijn historie vanaf begin 2010 die ik opsloeg op Garmin connect/training center overgezet naar strava. Kostte even tijd maar ik vind het erg leuk om je tijden met anderen maar ook met die van jezelf te kunnen vergelijken.

Heb rond Amerongen en zeddam een hele tijd een heleboel KOM's gehad. Merk wel dat er de laatste tijd steeds meer goeie mannen op strava komen: mijn KOM's verdwijnen als sneeuw voor de zon. Vooral nu een snelle vriend (gisteren 18e in rdhf :-q ) zich er ook mee gaat bemoeien :lol:
Kun je altijd nog gaan kijken naar je eigen PR's. :wink:
http://app.strava.com/athletes/342373" onclick="window.open(this.href);return false;

Oh ja kijk maar eens naar bijvoorbeeld Laurens ten dam.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
RatTrap
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 00:33
Mijn mountainbike: Project 12

Ik gebruik al een tijdje RunKeeper. Bevalt me prima en ook de website is lekker overzichtelijk. De nauwkeurigheid van je GPS hangt overigens ook voor een deel van je telefoon af. Ik ben overstapt van een iPhone 3Gs naar een iPhone 4S en het signaal is beduidend beter!

Verder vind ik het prettig dat de app niet door blijft lopen als je een keer stil komt te staan tijdens een pauzepunt bijvoorbeeld. Daardoor vervaagt je gemiddelde. Ik heb geen tellertje meer op mijn fiets en dat vind ik veel relaxter rijden. Ik rijd nu meer op gevoel, niet meer op snelheid. Achteraf kijk ik wel hoe het ging.
Ride it like you stole it!
Project 12 Victor MKII

Project 12 | |Salsa Cycles | SingleBe | The Radavist
Plaats reactie