Welke App staat jou bij tijdens een XC rit?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
MTB-Trek
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 4 april 2011, 09:18
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 -2014-, Cube AGREE GTC SL 2014

Ik gebruik STRAVA, Endomondo en soms Maps3d. Het mooie van Endomondo is dat deze (als je dit zo hebt ingesteld) elke km een update geeft van je vorderingen. Dit wil bij voorbijgangers tijdens het fietsen (of hardlopen) nog wel eens de wenkbrauwen doen fronsen 8) Endomondo vind ik zelf beter functioneren dan STRAVA, voordeel van laatstgenoemde is weer dat je hiermee kan competen!
WIE REMT, VERLIEST...
klimpetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 5 juni 2010, 14:35
Mijn mountainbike: superlekkere trek 8700 carbon 1993, afmontage met XT opgewaardeerd, magura's SS en fijne axon 100
Contacteer:

ok. kom er net achter dat strava dus wel audio updates doet tijdens registratie. alleen dan in de running mode.
de registreer tijdens de rit alsof je rent, en verander bij uploaden naar fietsen. en voila! 8) :-q
DAMN!
BeunhaasNL

eCoach, beter kan niet+FOSS!
Dino.S
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 27 januari 2013, 17:06

Ik en me vriendin hebben vandaag weer een rondje gedaan en strava uitgeprobeerd en bij ons allebij heeft de app niet de hele route geregistreerd :~
Dus zal nie aan me gps ligge want allebij onze app hadde de route nie goed opgeslagen.
Hebben meer mense hier last van?
Brujeria
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: di 10 april 2012, 22:15
Mijn mountainbike: XTrail Save 5.0 29er

Ik heb er al verscheidene geprobeerd maar Runtastic (Iphone) bevalt me goed.
Feedback is mooi in te stellen, veel info op het scherm, IPod integratie (musicplayer) etc.
Ook heb ik Pushup en Sit-up Pro en dit alles werk samen zodat je mooi overzicht hebt in je "fitness" geschiedenis.
Zolang je nog kunt zeggen dat je niet meer kunt, kan je nog een héél eind!
BeunhaasNL

BeunhaasNL schreef:eCoach, beter kan niet+FOSS!
En Rockbox ook trouwens, er is geen betere muziekspeler voor de N900 dan dat, Heb al iets van 6 spelers geprobeerd en Rockbox is de enige waarbij je de toonhoogte en snelheid kan veranderen, Daarbij is ook dat het ook opensource is en dat het een redelijk grote community heeft, zie hier: http://www.rockbox.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Leip0079
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 19 februari 2013, 16:22
Mijn mountainbike: Giant ATX 830

Vandaag Strava maar eens op mijn Iphone gezet. Morgen ff uitproberen!
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

Sinds bijna twee jaar Runkeeper. Sinds bijna een jaar Strava. En de iPhone in een Quad Lock op het stuur. Prachtig ding.

Nu ik er achter ben dat je de Runkeeper-files (.gpx) ook kunt exporteren, zet ik alleen nog Runkeerper aan. Thuis even uploaden in Strava. Je verliest op deze manier geen functionaliteit.

En als ik tijdens het rijden wil weten of er segmenten zijn, zet ik uiteraard Strava wel aan (zichtbaar, in de houder op het stuur).
Kracht door eenvoud
Leip0079
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 19 februari 2013, 16:22
Mijn mountainbike: Giant ATX 830

Vandaag van Delft naar Zoetermeer gebiket. Strava aan en gaan. Gemiddelde van bijna 20 km/h. Kijk ik daarnet naar de segmenten sta ik bijna overal in het midden of onderaan.

Reden: wielrenners ;)

Morgen naar de MTB course bij Snowworld! (als het redelijk weer is ;))
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Wat dat betreft inderdaad wel jammer dat er geen verschil is tussen wielrenners en MTBers.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Leip0079
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 19 februari 2013, 16:22
Mijn mountainbike: Giant ATX 830

MacReal schreef:Wat dat betreft inderdaad wel jammer dat er geen verschil is tussen wielrenners en MTBers.
Dat is idd best jammer. :(
martijn_0313
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 11 januari 2013, 12:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC PRO

Ik gebruik al een hele poos Sportypal/SportypalBike. Werkt uitstekend en doet voor mij wat ik wil weten. Gemiddelde, calorietjes en hoogtemeters berekenen.

Heb zelf het gevoel dat SportyPal beter werkt (voor mij/gevoelsmatig zoieso) dan Strava of Mountainbike app.
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Oke, ik kom nog even terug op mijn strava avontuur. tot nu toe werkt de app redelijk naar behoren. De GPS punten kloppen heel aardig. Ik kijk er verder weinig naar. Start hem bij vertrek en stop hem bij het eindpunt. Strava gebruikt inderdaad geen internet in het buitenland, dus geen last van hogere kosten.

Toch heb ik nog ergens twijfels. Vandaag had ik een rit van ruim 2 uur (met aardig wat klimmen). Kom ik thuis, geeft strava een elevation van 952m. Na een paar minuten geeft hij ineens 330m elevation aan. Nu snap ik dat er wel wat verschil kan zijn na een correctie, maar zo'n groot verschil?

Wie heeft hier ervaring mee. Nog een opmerking, ik heb een aantal segmenten (beklimmingen) wel meerdere keren gereden (bijna allemaal). Zou dat het verschil kunnen verklaren?

Groeten,
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Luuc91 schreef: Toch heb ik nog ergens twijfels. Vandaag had ik een rit van ruim 2 uur (met aardig wat klimmen). Kom ik thuis, geeft strava een elevation van 952m. Na een paar minuten geeft hij ineens 330m elevation aan. Nu snap ik dat er wel wat verschil kan zijn na een correctie, maar zo'n groot verschil?
Ik heb ook wel eens zulke verschillen gezien. In je GPS-signaal zit altijd ruis, en de app telt daardoor flink wat hoogtemeters, zelfs al rijd je op het vlakke. Zodra je je rit uploadt wordt het hoogtesignaal low-pass gefilterd en krijg je iets heel anders.
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

MacReal schreef:Wat dat betreft inderdaad wel jammer dat er geen verschil is tussen wielrenners en MTBers.
Jawel: MTBers kunnen op segmenten rijden waar roadies niet kunnen komen :wink:
Everybody bought a new bike!
Plaats reactie