Welke App staat jou bij tijdens een XC rit?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
woody83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 334
Lid geworden op: vr 13 november 2009, 14:35
Mijn mountainbike: Cannondale flash met fatty

waar is toch de tijd dat je nog onbezorgd door de bossen rond reed zonder een app Gps tracker etc.
hahaha :lol: bah voor mij een paar uur geen gezeur met apparaten.
Wachten op het juiste moment wordt bijna altijd beloond.

't leven is als een neus,haal eruit wat erin zit.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Je hoeft onderweg niet op je schermpje te kijken, gewoon alleen loggen, dan kun je thuis extra nagenieten ;-)
Everybody bought a new bike!
klimpetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 5 juni 2010, 14:35
Mijn mountainbike: superlekkere trek 8700 carbon 1993, afmontage met XT opgewaardeerd, magura's SS en fijne axon 100
Contacteer:

asphaltdude: +1

Of het moet een ritje zin zonder bordjes en waar ik nog nooit geweest ben. Nu hoef ik niet meer op iedere kruising te stoppen en op een papieren kaart te kijken
DAMN!
Gebruikersavatar
mountainbiker93
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
Contacteer:

voor de mensen met een iphone die strava gebruiken:

zelfde pad gemaakt met de 2 gps trackers. bij de motion x overlapt hij niet en komt hij veel strakker uit op de echt bestaande weg. je kent het stuk in het bos natuurlijk niet maar het loopt precies zoals op de motionX log. Beste wat je kan doen is de kaart van het gebied van te voren ook downloaden. kan je mobiel internet uitzetten en gaat de accu uren me:)

strava:
Afbeelding

motion X
Afbeelding
Guess who is back in blue? Tallboy V5
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

Leuke post, mountainbiker93.
Dat downloaden van de kaart in Motion-X, hoe doe je dat?
Kracht door eenvoud
Gebruikersavatar
mountainbiker93
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
Contacteer:

Kijkende naar de kaart: links boven op de 3 horizontale streepjes klikken, ''map downloads'' daar kiezen voor motionx terrain, vervolgens vraagt hij welk gebied je wil downloaden en welke zoomniveau's hij moet kunnen. vervolgens klik je op downloaden;)
Guess who is back in blue? Tallboy V5
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

mountainbiker93 schreef:Kijkende naar de kaart: links boven op de 3 horizontale streepjes klikken, ''map downloads'' daar kiezen voor motionx terrain, vervolgens vraagt hij welk gebied je wil downloaden en welke zoomniveau's hij moet kunnen. vervolgens klik je op downloaden;)
Heel goeie tip. Dank!
Dus ik kan dit ook gebruiken als ik van de zomer in La douce France ben: met wifi kaarten downloaden en daarna ongestoord navigeren?!
Kracht door eenvoud
Gebruikersavatar
mountainbiker93
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
Contacteer:

yes heb ik al 3 jaar succesvol gedaan in frankrijk, belgie en oostenrijk;) een track volgen is lastig maar het werkt uitstekend als je gewoon een waypoint op je camping/hotel zet en dan lekker gaat trailhunten. via kompas of kaart kan je dan weer terug navigeren
Guess who is back in blue? Tallboy V5
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

Met het volgen van een track heb ik (in NL) wel ervaring. Met behoorlijk inzoomen op de kaart vind ik het prima gaan, zeker omdat de kaart automatisch opschuift. Zo'n waypoint lijkt me ook wel handig :) Nog niet eerder gebruikt.
Dank voor de tips. En je hebt ook nog eens een Chameleon :)
Kracht door eenvoud
Gebruikersavatar
mountainbiker93
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
Contacteer:

Heb jij dan je iphone op t stuur? want heb wel eens tracks gevolgd in het buitenland en dan is het bij elke splitsing stoppen om de kaart te checken bijna:P
Guess who is back in blue? Tallboy V5
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
ChillyWilly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 13:35
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2018

Heb in het verleden wel eens wat problemen gehad met Strava, vandaar dat ik nu altijd een losse GPS Logger (https://play.google.com/store/apps/deta ... gps.logger" onclick="window.open(this.href);return false;) gebruikt om op te nemen, of hij nauwkeriger durf ik niet te zeggen, maar hij werkt iig goed.
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

mountainbiker93 schreef:Heb jij dan je iphone op t stuur? want heb wel eens tracks gevolgd in het buitenland en dan is het bij elke splitsing stoppen om de kaart te checken bijna:P
Ja, iPhone op het stuur (met een Quad Lock).
Kracht door eenvoud
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Bij mij zit de iPhone 5 op t stuur en draait tegenwoordig EasyTrails
Een erg zuivere logger waarmee je gemakkelijk tracks kunt narijden, opslaan, importeren en exporteren
langelummel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 21:00
Mijn mountainbike: Trek Superbly

Ik heb de iPhone in de rugtas, Rflkt+ op het stuur. speed+cadence en hartslag sensor over bluetooth. werkt als een zonnetje met de Cyclemeter applicatie welke ook kan uploaden naar strava.
emmieslim
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 23 april 2015, 15:12

Goededag allen,

ik ben sinds kort wat aan het fietsen en wil graag wat MTB parcourtjes gaan opzoeken.
Ik heb een hoes gekocht voor mijn telefoon om te bevestigen op mijn stuur.
Nu wil ik graag mijn beeld horizontaal hebben en dat de kaart meedraaid zodat ik altijd naar boven fiets. Net als een tomtom in een auto.

Bestaat zo`n app? Google Maps is hier perfect voor maar die houd geen tijden en snelheden bij.

Maar zoiets zoek ik dus zodat ik makkelijk van A naar B kan fietsen.

Ik gebruik overigens Android.
Plaats reactie