Welke App staat jou bij tijdens een XC rit?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Post Strava ook automatisch een bericht op Facebook van je work-out? Dat vind ik wel handig namelijk.
Gebruikersavatar
RatTrap
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 00:33
Mijn mountainbike: Project 12

Nightvision schreef:Is hierin dan ook ergens de optie dat vrouwlief thuis je kan volgen tijdens je rit?
Google Lattitude.
Ride it like you stole it!
Project 12 Victor MKII

Project 12 | |Salsa Cycles | SingleBe | The Radavist
Pelecrash
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: di 31 augustus 2010, 12:28
Mijn mountainbike: Canyon Exceed SL 6.0
Contacteer:

zenegroen schreef:Post Strava ook automatisch een bericht op Facebook van je work-out? Dat vind ik wel handig namelijk.
Ja. Ik ben meerdere malen lastig gevallen door die optie omdat ik het niet nuttig vond ;)
Crashing is the easy part, it's the landing that makes it an art.
-> Landing fail #1 :(
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Pelecrash schreef:
zenegroen schreef:Post Strava ook automatisch een bericht op Facebook van je work-out? Dat vind ik wel handig namelijk.
Ja. Ik ben meerdere malen lastig gevallen door die optie omdat ik het niet nuttig vond ;)
Thnx... vind hem zelf wel prettig! Maar kan me voorstellen dat je het niet zou willen.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

zenegroen schreef:Post Strava ook automatisch een bericht op Facebook van je work-out? Dat vind ik wel handig namelijk.
Dat doet hij niet automatisch, daar kan je zelf voor kiezen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Imbus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 336
Lid geworden op: zo 12 februari 2012, 14:03
Mijn mountainbike: Fuel ex
Contacteer:

Gebruikt er helemaal niemand bikebrain dan??
Ik heb net ff strava gedownload op mn iphone en weer verwijderd..
Ik heb een stukje gelopen (maar een meter of 250) met beide apps aan en de resultaten verschilde best veel: strava gaf een afstand van 400 meter aan en bikebrain 230. Op zo'n klein stukje best veel, en op de kaart gaf bikebrain een nauwkeurigere lijn als strava.
Maar de reden van wissen was dat bikebrain( eenmalig 2,80 euro ofzo) geen abonnement nodig heeft en strava wel( €45.- per jaar!!)
Strava is grafisch iets mooier en kan wel ietsje meer als je er nog wat onderdelen bijkoopt.

Kortom: strava zal best een goeie app zijn maar na een snelle vergelijking blijf ik bikebrain gebruiken..
RTFM!
Thomas_mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 10:10

Strava 45 per jaar?? Bij mij is het gratis :) (geen crack ofzo)
Imbus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 336
Lid geworden op: zo 12 februari 2012, 14:03
Mijn mountainbike: Fuel ex
Contacteer:

O oke :-D ik had m net op me telefoon staan en om naar de premium versie te gaan kon ik kiezen tussen 5 euro per maand of 45 per jaar! In eerste instantie is ie gratis maar voor alle fucties zou ik moeten betalen dan volgens mn iphone.. Misschien iets met apple te maken ofzo?
RTFM!
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Al die extra functies heb je niet nodig. Strava moet je gewoon gebruiken om de dingen die jij doet op een heel eenvoudige manier te kunnen vergelijken met anderen die hetzelfde doen. Ik zie het niet als een bike computer app.
Exision
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 16:12
Mijn mountainbike: mist een gashendel..

Nee, inderdaad! Het is meer een app die je inzicht geeft over wat je er van bakt tegenover anderen. En dat geeft competitie haha :D
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Exision schreef:Nee, inderdaad! Het is meer een app die je inzicht geeft over wat je er van bakt tegenover anderen. En dat geeft competitie haha :D
Inderdaad. Heb al een aantal mooie segmenten gemaakt bij ons in de buurt. Gebruiken al veel mensen zag ik.
Imbus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 336
Lid geworden op: zo 12 februari 2012, 14:03
Mijn mountainbike: Fuel ex
Contacteer:

Oke bedankt, ik zet ik m er toch weer eens op dan denk ik.
Dat je je jezelf kan vergelijken met anderen is iid wel lache ja.(behalve als je onderaan staat :tong )
Volgende ritje zal ik beide apps eens aanzetten om de nauwkeurigheid wat beter te vergelijken!
de eerste test was een meter of 250 tussen een paar kantoorpanden en strava's uitkomst was erg afwijkend, op een vlakke straat een hoogteverschil van 33 m en een afstand van 400 m???
Waarschijnlijk zonder hoge metalen gebouwen en met een wat langere afstand word nauwkeurigheid wel beter denk ik.
RTFM!
bikejorgen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: di 20 april 2010, 14:56
Mijn mountainbike: scott scale 910 29er custombuild, scott foil racert

strava gedownload en een eerste rondje drunense duinen gereden, lijkt mij redelijk nauwkeurig. (hiervoor reed ik met sportstracker).
het werkt allen niet echt motiverend dat waneer je segmenten gaat vergelijken er iemand een kwartier sneller is, dan is er ineens nog veel werk te doen om een echte toptijd te realiseren. :(
schrale troost misschien dat de de nummer een lars boom heet :)
live to ride!
Joor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 11:30
Mijn mountainbike: Trek 6700 2010

Ik blijf voor de logging Sportstracker gebruiken. Vanuit Sportstracker kun je gewoon een GPX exporteren en op Strava (of Google maps of ....) uploaden. Dit klinkt misschien als veel gedoe, maar dat is het niet imho.
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Sinds enkele dagen strava in gebruik. Leuk om te zien wie er nog meer door de bossen knalt en mooie tijden neerzet. Enige nadeel vind ik dat er bijvoorbeeld een klim segment in zit die door iemand zo snel is gereden dat het in theorie niet zou kunnen. Die verbreek je dus nooit weer, zou mooi zijn als er een soort van periodieke reset van deze records plaats vindt.
Plaats reactie