Welke App staat jou bij tijdens een XC rit?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Robbie947
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 2 maart 2013, 09:36

garmin edge 705
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

asphaltdude schreef:
MacReal schreef:Wat dat betreft inderdaad wel jammer dat er geen verschil is tussen wielrenners en MTBers.
Jawel: MTBers kunnen op segmenten rijden waar roadies niet kunnen komen :wink:
Klopt, maar in de randstad lopen er ook veel segmenten naast elkaar, waardoor de racers soms ook net op het segment terecht komen.
Daarbij rijden racers over het algemeen ook over asfalt ietsje harder. Dus als je daar een segment mee pakt, sta je vrijwel altijd onderaan.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Dan is het een kwestie van dat MTB segment wat slimmer aan te maken.
Everybody bought a new bike!
Scippy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 15 september 2009, 14:31

Bij mij endomondo. Ben evt nog wel op zoek naar een android app voor point 2 point navigatie, dus enkel met een pijl op het scherm. Iemand een suggestie?
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Luuc91 schreef: Toch heb ik nog ergens twijfels. Vandaag had ik een rit van ruim 2 uur (met aardig wat klimmen). Kom ik thuis, geeft strava een elevation van 952m. Na een paar minuten geeft hij ineens 330m elevation aan. Nu snap ik dat er wel wat verschil kan zijn na een correctie, maar zo'n groot verschil?
Ik fiets zowel met Endomondo en Strava. Endomondo gebruik ik ook voor de wandelen en rennen (als ik dat doe). Ik heb het idee dat beide niet erg nauwkeurig zijn. Nauwkeurigheid hangt ook af van snelheid. Laatst had ik een ronde gefiets met verschillende segmenten (die ik allemaal aangemaakt heb en dus ook best nauwkeurig weet te zitten) maar diverse segmenten waren niet meegenomen. Bij nadere analyse kwam naar voren dat de track er toch wel enkele meters (misschien wel 10 - 20 m) langs zal..... jammer als je probeert een segment te verbeteren en het naar jouw idee goed is gegaan...

Het competitie elementen van Strada is leuk. Zo volgen we met een aantal collega's elkaar! Altijd wel weer leuk om resultaten van andere te zien en andere aan te sporen om segmenten te verbeteren.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
klimpetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 5 juni 2010, 14:35
Mijn mountainbike: superlekkere trek 8700 carbon 1993, afmontage met XT opgewaardeerd, magura's SS en fijne axon 100
Contacteer:

Ik heb het idee dat beide niet erg nauwkeurig zijn.
dat ligt niet aan de apps, maar aan de gps in het toestel dat je gebruikt. en of je het toestel in eenzak hebt, of in de hand, of het bewolkt is, of je tussen huizen of in het bos bent, enz enz.
DAMN!
Gebruikersavatar
Pike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon

Ik ben niet van het halve werk (sorry vind een app op een smartphone half werk). Fietsmaat van me gebruikt een app (Endemundo) en zijn bereik valt om de haverklap weg (Galaxy S2). Ook zijn de mogelijkheden veel beperkter dan van een echt GPS apparaat.

Dus heb een Edge 705 en de Edge 800 is in bestelling :). Als je financiële situatie het niet toelaat dan zal het wel een leuke oplossing zijn (hoewel je wel weer kans hebt je smartphone te mollen onderweg, maar goed...)
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Dat is ook zo. Een app op je smartphone is ook een compromis. Voor mij is het momenteel nog geen must om een Edge aan te schaffen (net om de reden die jij noemt :wink: ) .
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Pike schreef: (hoewel je wel weer kans hebt je smartphone te mollen onderweg, maar goed...)
Ik heb mijn iphone toch altijd bij me als ik ga fietsen (incase off). Ik kan die dan werkloos wegstoppen of ik stop hem weg met een app lopend.... :D

Als je het geld voor bijvoorbeeld een edge 800 (of iets in die prijsklasse) niet hebt, kun je ook overwegen om een edge 200 of 500 te nemen. Stuk goedkoper (edge 200 heb je al voor 120 euro). Je hebt echter geen kaart weergave...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
Gebruikersavatar
Pike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon

Rudy78 schreef:Als je het geld voor bijvoorbeeld een edge 800 (of iets in die prijsklasse) niet hebt, kun je ook overwegen om een edge 200 of 500 te nemen. Stuk goedkoper (edge 200 heb je al voor 120 euro). Je hebt echter geen kaart weergave...
Precies en zelfs een 705 hoeft niet veel meer te kosten. € 160,- op Marktplaats
Ik gebruik de GPS ook o.a. om te navigeren op Transalps, dan is een smartphone app gewoon geen optie. Maar goed, ik zal proberen hier geen GPS topic van te maken :winkie:
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
Gebruikersavatar
Reakon
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 18:46
Mijn mountainbike: Radon ZR race 29'er 8.0
Contacteer:

Mijn strava GPS connect erg slecht, zijn hier tweaks voor?
Had vandaag even 5KM gerend, maar hij heeft maar de helft opgenomen :(
16-04 - Nieuwe blog post: Nieuwe bike, nieuwe ervaringen: Radon ZR Race 8.0 29'er

Gezocht: 1 malig bikeverlichting lenen, wie kan mij helpen?

4418km by bike. Canada to Mexico. Alone.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Reakon schreef:Mijn strava GPS connect erg slecht, zijn hier tweaks voor?
Had vandaag even 5KM gerend, maar hij heeft maar de helft opgenomen :(
Ligt dit aan strava of aan de gps ontvanger?

Denk het laatste. Ik weet niet of je na kan gaan hoe goed je gps bereik/ontvangst is op je toestel?
Gebruikersavatar
Reakon
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 18:46
Mijn mountainbike: Radon ZR race 29'er 8.0
Contacteer:

Koenuhhh schreef:
Reakon schreef:Mijn strava GPS connect erg slecht, zijn hier tweaks voor?
Had vandaag even 5KM gerend, maar hij heeft maar de helft opgenomen :(
Ligt dit aan strava of aan de gps ontvanger?

Denk het laatste. Ik weet niet of je na kan gaan hoe goed je gps bereik/ontvangst is op je toestel?
Geen idee, maar via Google Maps heeft die het echt binnen 3 sec te pakken, en bij Strava lukt het gewoon niet? :~
16-04 - Nieuwe blog post: Nieuwe bike, nieuwe ervaringen: Radon ZR Race 8.0 29'er

Gezocht: 1 malig bikeverlichting lenen, wie kan mij helpen?

4418km by bike. Canada to Mexico. Alone.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Reakon schreef:
Geen idee, maar via Google Maps heeft die het echt binnen 3 sec te pakken, en bij Strava lukt het gewoon niet? :~
Vreemd, lijkt me niet dat dit aan strava zelf ligt aangezien erg veel mensen dit probleemloos gebruiken. Misschien heeft iemand anders nog een gouden tip? :wink:
Gebruikersavatar
Reakon
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 18:46
Mijn mountainbike: Radon ZR race 29'er 8.0
Contacteer:

Koenuhhh schreef:
Reakon schreef:
Geen idee, maar via Google Maps heeft die het echt binnen 3 sec te pakken, en bij Strava lukt het gewoon niet? :~
Vreemd, lijkt me niet dat dit aan strava zelf ligt aangezien erg veel mensen dit probleemloos gebruiken. Misschien heeft iemand anders nog een gouden tip? :wink:
Wellicht stonden de satellieten op een ongelukkige plek op het moment van proberen.. :bier: :-q
16-04 - Nieuwe blog post: Nieuwe bike, nieuwe ervaringen: Radon ZR Race 8.0 29'er

Gezocht: 1 malig bikeverlichting lenen, wie kan mij helpen?

4418km by bike. Canada to Mexico. Alone.
Plaats reactie