hey jongens,
ik las ergens dat de Be One woodbumble 2003 16,5 kg weegt, is dat zo? dat zou em toch wel veel minder XC geschikt maken. Ik bedoel, ik weet wel dat het een FR maar ik kreeg als advies eens te kijken voor een als deze.
Dus, weet iemand het?
gewicht woodbumble ( christaan??)
-
- Reporter
- Berichten: 4080
- Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
- Contacteer:
Met die bike kun je zeker wel XC gaan rijden. Vooral in de Ardennen en Sauerland. Je moet alleen niet de snelste willen zijn, maar dan kun je lekker spelen in de afdalingen enzo. Die 2003 Woodbumble is met 5th element, dus dat maakt het alleen maar beter.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4488
- Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino
Ja WEE-TEE-ER - dat antwoord kun je bijna overal bij zetten, dus bij deze aan iedereen: dat het geen XC bak is, is geconstateerd en dat je met een freerider tóch een paar kilometer kan rijden ook.
Verder zinnig commentaar mag
Verder zinnig commentaar mag
The freedom to ride where you want, when you want.
nou ik vind een fiets van 16,5 kilo toch wel wat zwaar voor XC
ik heb een super SV L gezien en die weegt 12 kilo. das ook een fully en ook een dik frame dus.
maar op de be one site zijn bijna alle fietsen zo "zwaar".
zal wel steviger zijn ook dan denk ik. of goedkoper natuurlijk
ik heb een super SV L gezien en die weegt 12 kilo. das ook een fully en ook een dik frame dus.
maar op de be one site zijn bijna alle fietsen zo "zwaar".
zal wel steviger zijn ook dan denk ik. of goedkoper natuurlijk
-
- Reporter
- Berichten: 4080
- Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
- Contacteer:
Hokjes gedachte!!!
XC in NL is 16,5kg zwaar
XC in Canada is 16,5kg een zeer leuke bike voor spielerij op de daar aanwezige routes, maar noemen ze het vaak nog steeds xc ipv iets anders.
't is maar net waar je woont en hoe je XC opvat.
Met mijn Banshee (sorry, nog steeds niet gewogen, maar zwaar is tie) kom ik ook boven hoor. Duurt alleen wat langer. En om het in hokjes te plaatsen, dan ben ik bezig met Extreme XC ipv Freeride
XC in NL is 16,5kg zwaar
XC in Canada is 16,5kg een zeer leuke bike voor spielerij op de daar aanwezige routes, maar noemen ze het vaak nog steeds xc ipv iets anders.
't is maar net waar je woont en hoe je XC opvat.
Met mijn Banshee (sorry, nog steeds niet gewogen, maar zwaar is tie) kom ik ook boven hoor. Duurt alleen wat langer. En om het in hokjes te plaatsen, dan ben ik bezig met Extreme XC ipv Freeride
http://www.dirty-pages.net/tests/be_one_woodbumble.html
Ook de mechanic van team Be One (Mech op DP) rijdt al tijden op een woodbumble, op alle disciplines, als je hem verteld over je twijfels over de XC capaciteiten, zie je een volwassen man huilen.
Probeer je niet zoveel op gewicht te focussen, eerder op een veersysteem dat rendement bespaard en ga daarop dan spulletjes van een goede prijs/kwaliteit/gewicht verhouding monteren.
Ook de mechanic van team Be One (Mech op DP) rijdt al tijden op een woodbumble, op alle disciplines, als je hem verteld over je twijfels over de XC capaciteiten, zie je een volwassen man huilen.
Probeer je niet zoveel op gewicht te focussen, eerder op een veersysteem dat rendement bespaard en ga daarop dan spulletjes van een goede prijs/kwaliteit/gewicht verhouding monteren.
handig hoor, twee topics die elkaar overlappen...M.A. schreef:nou ik vind een fiets van 16,5 kilo toch wel wat zwaar voor XC
ik heb een super SV L gezien en die weegt 12 kilo. das ook een fully en ook een dik frame dus.
maar op de be one site zijn bijna alle fietsen zo "zwaar".
zal wel steviger zijn ook dan denk ik. of goedkoper natuurlijk
in elk geval: als jij een super v beter bij je vind passen, dan heb je toch een keuze gemaakt? Ik denk toch dat je het zelf moet ervaren of het wat voor je is, want je kunt niet blind varen op de mening van een ander. Als je een leuk dealtje kunt maken... go for it. (maar denkelijk wil de huidige eigenaar er nog dik voor vangen, die bikes waren nieuw best aan de prijs)
ps.
Be One (in elk geval woodbumble) wordt gelast in dezelfde fabriek als Yeti: echt goedkoop!
Jass schreef:Hokjes gedachte!!!
XC in NL is 16,5kg zwaar
XC in Canada is 16,5kg een zeer leuke bike voor spielerij op de daar aanwezige routes, maar noemen ze het vaak nog steeds xc ipv iets anders.
't is maar net waar je woont en hoe je XC opvat.
Met mijn Banshee (sorry, nog steeds niet gewogen, maar zwaar is tie) kom ik ook boven hoor. Duurt alleen wat langer. En om het in hokjes te plaatsen, dan ben ik bezig met Extreme XC ipv Freeride
hmm, misschien heb je wel gelijk. Ik heb weleens op een oude mtb gefietst en die woog ook 16 kilo ofzo, dat leek echt zwaar. toch vind ik het raar, ik bedoel, stel dat ik zelf 3 kilo zou aankomen dan zou ik dat toch ook de berg op moeten nemen? het zal wel dom zijn wat ik zeg LOL maar volgens mij lijkt het wel of het gewicht van de 12-17 een heel groot verschil maakt.
Tanja schreef:http://www.dirty-pages.net/tests/be_one_woodbumble.html
Ook de mechanic van team Be One (Mech op DP) rijdt al tijden op een woodbumble, op alle disciplines, als je hem verteld over je twijfels over de XC capaciteiten, zie je een volwassen man huilen.
Probeer je niet zoveel op gewicht te focussen, eerder op een veersysteem dat rendement bespaard en ga daarop dan spulletjes van een goede prijs/kwaliteit/gewicht verhouding monteren.
Ik heb niet in de praktijk kunnen ervaren wat je zegt (dat een gunstig veersysteem beter is dan het gewicht minimaal te houden) Er zijn mooie woodbumbles te vinden alleen ik schrok van het gewicht. Mijn eerste mtb woog 12 of 13 kg, dat was een f400. toen heb ik nog wat bikes gehad en mn laatste is een scott fully die 11,5 weegt. ik heb nooit een zware fiets gehad dus ik stel me aan denk ik.
Ik heb gisteren een heleboel mailtjes gestuurd naar bijv ebay verkoper in duitsland en winkels en zo heb ik wat aanbiedingen gekregen. nieuw en tweedehands.
zoals de woodbumble, hij is niet met de sherman maar met een pro shock en een x-vert, waarschijnlijk is ook die versie bij die fietsengigant.
die vent had ook een kona stinky deelux. voor ietsies meer dan de woodbumble. ik ga denkik even naar een winkel om daar gewoon wat ritjes te maken en dan zie ik het wel.
BEDANKT VOOR JULLIE MEEDENKEN
op deze manier kom ik gelukkig veel te weten over dingen zodat ik niet iets koop dat eigenlijk achteraf zonde blijkt te zijn
Nog even een toevoeging, bij het kopen van een freerider met de gedachte aan stevigheid, ga je onherroepelijk gewicht toenemen. Met lichtere onderdelen en een goed slank fysiek compenseer je een hoop. Maar het blijft een gegeven, daarom heb je nu veel van die rendements bikes, je moet toch ergens de energie vandaan kunnen halen om omhoog te trappen.
En stinky's zijn mogelijk nog zwaarder zonder het efficiente pluspunt. Als dat je mainfocus is, dan moet je gewoon een stevige xc'er kopen, echt! Je eigen scott met ander vorkje, risertje, goede keuze banden en/of wielen.
En stinky's zijn mogelijk nog zwaarder zonder het efficiente pluspunt. Als dat je mainfocus is, dan moet je gewoon een stevige xc'er kopen, echt! Je eigen scott met ander vorkje, risertje, goede keuze banden en/of wielen.
haha, jij reageert echt snel zeg. ik dacht ik kijk nog even
okok, die kona ziet er ook wel zwaar uit. hij heeft trouwens wel een enorme veerweg. 7 inch ofzo.
het is deze
model 2002
en lol die reflectoren
in je link over die woodbumble is de gebruiker erg positief. als je het gewicht niet weet zou je zeggen dat ie licht was
ik geloof hem wel sinds hij niet overdrijft.
okok, die kona ziet er ook wel zwaar uit. hij heeft trouwens wel een enorme veerweg. 7 inch ofzo.
het is deze
model 2002
en lol die reflectoren
in je link over die woodbumble is de gebruiker erg positief. als je het gewicht niet weet zou je zeggen dat ie licht was
ik geloof hem wel sinds hij niet overdrijft.