gewicht woodbumble ( christaan??)

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

Scheelt ook nog eens dat de schrijver een van de mods op DP is én echt verstand van zaken heeft, dus 't dat brengt weer een hoop geloofwaardigheid mee.

Die reflectoren zijn echt goed! Bijna net zo goed als de K3 stickers van een vriend van mij op zijn santos :-D

als je echt voor kona zou willen gaan, vind ik idd de coiler nog een hele goede keuze, niet te zwaar, niet te duur en redelijk aan veerweg en goede demper. GK zit er momenteel op te wachten, hij had soortgelijke wensen als jij.
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

ha, dus niet de stinky deelux maar de copiler? ziet er goed uit ;)
is die wat beter qua geometrie voor wat ik zoek?

<offtopic>
heb je je da bomb nou verkocht? hij ging wel weg voor weinig, dus mety je nieuwe santa mood prijs mopest het zeker lukken ;)
wat ga je doen? ik las iets van een giant VT kopen ofzo?
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

<offtopic>
heel aardig bedoeld: misschien kun je iets langzamer tikken of even nalezen, je posts zijn soms moeilijk te volgen, door wegvallen letters of omdraaien ervan.

De coiler, is geen progressief systeem, maar vanwege het lichte karakter en 5" veerweg prima te doen. Eigenlijk vrij gelijk aan mijn DaBomb. (die is verkocht, overdracht moet echter nog plaatsvinden). De coiler is net als de DB een leuke fiets om mee te beginnen, je komt niet zo snel de grenzen van de bike tegen en je kunt er toch nog mee xc'en. Ga er alleen geen xc wedstrijden op doen, tenzij je olympisch xc materiaal bent, dan kun je op een DH nog xc'en.

<offtopic>
Mijn SANTAmood wordt steeds reeeler, ik hoop begin volgend jaar op een SANTA cruz te rijden, de VT (loridastyle) ga ik met een specifiek doel opbouwen, ik hoop daarmee rond juli ook te kunnen rijden, maar als het niet lukt, stel ik dat nog even uit en rij ik door met de SANTA cruz.
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

Tanja schreef:<offtopic>
heel aardig bedoeld: misschien kun je iets langzamer tikken of even nalezen, je posts zijn soms moeilijk te volgen, door wegvallen letters of omdraaien ervan.

De coiler, is geen progressief systeem, maar vanwege het lichte karakter en 5" veerweg prima te doen. Eigenlijk vrij gelijk aan mijn DaBomb. (die is verkocht, overdracht moet echter nog plaatsvinden). De coiler is net als de DB een leuke fiets om mee te beginnen, je komt niet zo snel de grenzen van de bike tegen en je kunt er toch nog mee xc'en. Ga er alleen geen xc wedstrijden op doen, tenzij je olympisch xc materiaal bent, dan kun je op een DH nog xc'en.

<offtopic>
Mijn SANTAmood wordt steeds reeeler, ik hoop begin volgend jaar op een SANTA cruz te rijden, de VT (loridastyle) ga ik met een specifiek doel opbouwen, ik hoop daarmee rond juli ook te kunnen rijden, maar als het niet lukt, stel ik dat nog even uit en rij ik door met de SANTA cruz.

je hebt gelijk.
ik bedoelde dat jij meer de coiler aanraadt dan dat je de stinky deelux aanraadt voor wat ik ermee ga doen. Ik vind de coiler een mooie fiets.

ps ik lees altijd over mn eigen fouten heen, zal er meer aandacht aan besteden :)
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

M.A. schreef:je hebt gelijk.
ik bedoelde dat jij meer de coiler aanraadt dan dat je de stinky deelux aanraadt voor wat ik ermee ga doen. Ik vind de coiler een mooie fiets.

ps ik lees altijd over mn eigen fouten heen, zal er meer aandacht aan besteden :)
Precies, Coiler lijkt meer geschikt voor je, afgaand op wat je hebt gemeld over de punten die jij belangrijk vind. Een stinky heeft 2" meer veerweg, is een stuk zwaarder, biedt veel meer 'hardcore' mogelijkheden, wat weer ten koste gaat van de capaciteiten op xc terrein.

Waar woon je? (pb maar)
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

T. schreef: Bijna net zo goed als de K3 stickers
Geen kwaad woord over K3 he....

Ben benieuwd wanneer de dvd van de 3 biggetjes klaar is
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Rolling Thunder schreef:
T. schreef: Bijna net zo goed als de K3 stickers
Geen kwaad woord over K3 he....

Ben benieuwd wanneer de dvd van de 3 biggetjes klaar is
Hé moddervreter!

On-Topic!
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

het gewicht van de woodbumble is ontdekt
SWijland
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 5 mei 2003, 12:12
Mijn mountainbike: Hele stevig race fiets met XT e.d.

Met de woodbumble heb je een frame dat voor erg veel doeleinden gebruikt kan worden.

Omdat er zo'n geweldige demper op zit is het mogelijk om het frame zou af te stellen dat hij niet inveert bij het trappen (handig voor XC) en mocht je ooit een bergvakantie gaan doen of iets meer in de Back Country sfeer, dan levert de woodbumble veel beter prestaties dan welk ander XC/freeride frame dan ook...
Plaats reactie